AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #1 Skrevet 10. april 2014 Når er det egentlig man gir påskeegg? Er ganske ung og synes det er litt vanskelig å holde styr på slikt.. Anonymous poster hash: f35b1...718 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #2 Skrevet 10. april 2014 Neste søndag, men jeg skal gi mitt i dag siden jeg ikke får se fyren min i påsken. Anonymous poster hash: a43e8...976
Teriyaki Skrevet 10. april 2014 #3 Skrevet 10. april 2014 Neste søndag? Vi har som barn alltid fått det på påskeaften. Det kommer min sønn til å få også. 3
Bergensjenten Skrevet 10. april 2014 #5 Skrevet 10. april 2014 Påskeaften Det er jo alltid på en lørdag, så da passer det perfekt! Så kan man kose seg med det både lørdagen, søndagen og mandagen
Lou Salome Skrevet 10. april 2014 #6 Skrevet 10. april 2014 Om morgenen, 1.påskedag. Godt gjemt, slik at man må lete en stund etter det. 4
magicpie Skrevet 10. april 2014 #7 Skrevet 10. april 2014 Vi har alltid pleid å få om morgenen på påskeaften
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #8 Skrevet 10. april 2014 Påskemorgen, slukker sorgen! Jesus er oppstått og graven er tom! Vi feirer denne dagen at Jesus lever. Dette er den store søndagen og grunnen til at vi alltid har gudstjeneste på søndag – det var den dagen Jesus ble levende. Påskemorgen er festdag, og det kan være fint å invitere venner på frokost. Og da skal det spises egg, for egg symboliserer liv. Eller man kan spise middag sammen. Det kan være så enkelt som pannekaker, for er maten hvit, står den i god kontrast til langfredagen (se over). Hvit er festfargen i kirken og nå er kirkene kledd i hvitt og det lilla legges bort. Påskemorgen kan man fjerne stenen fra ”graven” (se utstilling i den stille uke over) og se at den er tom. Da kan også foreldrene ha fylt eggene med godt eller en liten ting, og så kan eggene åpnes samtidig med graven. - Men det finnes åpenbart ingen fasit. Jeg er iallfall oppvokst med å få det på søndag. Anonymous poster hash: a43e8...976 1
Teriyaki Skrevet 10. april 2014 #9 Skrevet 10. april 2014 Kjenner ingen som har fått det på søndager jeg.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #10 Skrevet 10. april 2014 Kjenner ingen som har fått det på søndager jeg. Familien min var vel mer nøye med de kristne tradisjonene. Anonymous poster hash: a43e8...976
-Artemis Skrevet 10. april 2014 #11 Skrevet 10. april 2014 Kjenner ingen som har fått det på søndager jeg. Vi fikk alltid ett stort påskeegg hver første Lørdag i påsken, så vi kunne kose oss med det hele påsken på hytten. Også fikk vi ett lite påskeegg på påskemorgen, siste søndag i påsken. Dette egget var gjemt i hagen av påskeharen, mens det første fikk vi da vi var fremme på hytten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå