Gå til innhold

Inngangs-og utgangsmarsj. Kan noen hjelpe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Er det noen her som har god peiling på dette? Vi har egentlig funnet ut hvilke marsjer vi ønsker oss (to vanlige). Men vet ikke hva de heter. Snakket med presten, han skulle gi beskjed til organisten om at vi ønsket oss de "vanlige" marsjene, men presten visste ikke selv navnet på disse marsjene. Problemet er at jeg ikke har lyst til å ringe til organisten for å forsikre meg at han spiller de riktige marsjene før jeg vet hva de heter. Han har tidligere laget problemer med at han ikke har ønsket å spille disse, da han hadde funnet noe annet han ønsket å spille... :-x Derfor er håpet at noen her kanskje har noen lyse hoder som kjenner til ulike titler eller sider der jeg kan høre diverse marsjer.

Som inngangsmarsj tenkte vi på "here comes the bride"(?). Er det Mendelsohns et eller annet?

Som utgangsmarsj tenkte vi dette (litt av en gåte...) dadadada dadadada dadadadaaada dadadadadadaaa dadadadadaa...... :hoho: God den som forstår dette...

Uansett, noen som kan hjelpe slik at jeg kan ringe organisten og si at den og den vil vi ha og ferdig med det?

Noen som kjenner til Trompet tune av Eurcelle forresten?

Alma :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"here comes the bride...all dressed in white...." er vel Wagner: Lohengrin eller hvordan det skrives.

Den andre vanlige er gjerne Mendelsson: En midtsommernatts drøm

ta en tur innom www.royken.kirken.no

eller www.orkdalsmenighetene.no

så hører du raskt om dette stemmer :)

Skrevet

henger meg på forrige innlegger.

Here comes the bride er fra brudekoret i lohrengrin av Wagner.

Tellet jeg dadadadaene rett, kunne det stemme med Mendelsson.

Og, ja, de er av de vanlige.

Lykke til!

m

Skrevet

Mener du Trumpet Tune av Purcell? Den er fin, vi tenkte ogsaa paa den men endte opp med Trumpet Voluntary av Clarke. Purpose av Nordraak er forresten en ganske vanlig bryllupsmarsj!

Skrevet

Du mener nok Wagner og Mendehlsson :wink:

Skrevet

Åh, dere er så gode!! :klappe:

Tusen takk for hjelpen. Nå er jeg utrolig godt fornøyd Det var nok de to dere fant ut ja jeg mente, men nå skal jeg lytte til noen av de andre også siden jeg plutselig fikk dem servert i fanget...

Popelka, det stemmer nok at jeg mente den som du nevnte. Fikk navnet stavet fra noen andre, og det var visst tydeligvis bare nesten rett :roll:

Alma

Skrevet

Noen som forresten har lyst å fortelle hvilke inngangs- og utgangsmarsjer dere skal ha? Nå falt jeg for Trumpet tune av Purcell, så kanskje det blir den som utgangsmarsj... Noen som har alternativer til inngangsmarsj?

Skrevet

Tja, jeg ombestemmer meg sånn cirka 3 ganger om dagen, men akkurat nå så er jeg veldig fornøyd med disse:

*Pachebel: Canon i d på piano

Denne skal spilles når bridesmaidsene går inn, og mens alle venter på meg....forhåpentligvis har de piano i kirken, og forhåpentligvis kan en venn av oss spille den....

*Brudemarsj frå Sogn

når jeg og pappa går inn. Syns denne er lett og glad, men likevel litt stas over. Og med brudgom fra Canada syns jeg det er stilig å ha en helnorsk brudemarsj. Annerledes for alle de utenlandske gjestene som kommer også.

*Brudeslått frå Øre

når vi går ut. Liker den, og den er litt lang. Ikke for voldsom heller, slik at det blir en behagelig avrunding.

Ellers er min andre finalist Clarke: Trumpet Voluntary. Syns den er utrolig flott, men jeg får litt ulike assosiasjoner av den. Både konger og Sølvgutter på julekonsert. Wagner og Mendelssohn blir jeg bare kjempeflau av, vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg når jeg hører dem. Men jeg har tenkt mange ganger på om vi bør ha dem med, at det kanskje ikke blir ordentlig bryllup uten...?

Skrevet
Tja, jeg ombestemmer meg sånn cirka 3 ganger om dagen, men akkurat nå så er jeg veldig fornøyd med disse:

*Pachebel: Canon i d på piano

Denne skal spilles når bridesmaidsene går inn, og mens alle venter på meg....forhåpentligvis har de piano i kirken, og forhåpentligvis kan en venn av oss spille den....

*Brudemarsj frå Sogn

når jeg og pappa går inn. Syns denne er lett og glad, men likevel litt stas over. Og med brudgom fra Canada syns jeg det er stilig å ha en helnorsk brudemarsj. Annerledes for alle de utenlandske gjestene som kommer også.

*Brudeslått frå Øre

når vi går ut. Liker den, og den er litt lang. Ikke for voldsom heller, slik at det blir en behagelig avrunding.

Ellers er min andre finalist Clarke: Trumpet Voluntary. Syns den er utrolig flott, men jeg får litt ulike assosiasjoner av den. Både konger og Sølvgutter på julekonsert. Wagner og Mendelssohn blir jeg bare kjempeflau av, vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg når jeg hører dem. Men jeg har tenkt mange ganger på om vi bør ha dem med, at det kanskje ikke blir ordentlig bryllup uten...?

For meg blir det ikke ordentlig bryllup uten Mendelssohn som inngangsmarsj, men Wagner blir jeg litt flau av...hører bare: here comes the bride, here comes the bride.....Men, er jo fin den også da!

Skrevet

For meg blir det ikke ordentlig bryllup uten Mendelssohn som inngangsmarsj, men Wagner blir jeg litt flau av...hører bare: here comes the bride, here comes the bride.....Men, er jo fin den også da!

:Nikke: Så enig, så enig! Blir ikke noe bryllup på meg uten pappa i armen og Mendelssohn på vei inn.. Men Wagner blir veldig amerikansk bryllup.. :P

Skrevet

Vi skal ha Mendelsohn inn og Trumpet voluntary ut, og begge skal spilles av orgel+trompet. Tror det kommer til å bli flott! :kul:

Skrevet

Brudeslått fra Øre til inngang og "Bruremarsj" av Jan Magne Førde til utgang.

Skrevet

Har du link til den av Førde? Kanskje jeg må ombestemme meg igjen...

Skrevet

Mendelssohn er forresten mye brukt i Nord-Amerika også, ikke bare Wagner. Ikke negativt ment, bare til opplysning. :) Jeg trodde nemlig den var mer norsk. Eller svensk eller noe. Hilsen Piarina som prøver å finne noe norsk til sitt norsk-canadiske bryllup...

Skrevet

Vi skal ha "bruremarsj fra Seljord" til inngangsmarsj, og brudemars av Jan Magne Førde til utgang!

Har dessverre ikke noe link til Brudemarsj av Jan Magne Førde, men hvis du sender meg en PM ikveld, så kan jeg sende deg den fra PC'en hjemme. Har den liggende der! (er på jobb nå...)

Tror jeg skal hjem og øve litt til inngangsmarsjen idag!

Er ikke lenge igjen nå :-)

Skrevet

Hei, hei!

Ny her jeg, men slenger meg på denne diskusjonen.

Vi skal ha Mendelsohn inn, men har ikke helt bestemt oss for utgang enda.

Har tenkt litt på Trumpet Voluntary - synes den er veldig fin.

Har også lurt på Brudemarsj av Jan Magne Førde - har prøvd å søke etter den overalt, men finner den ingen steder.. Kunne du ha sendt den til meg tror du?? Sender deg en PM jeg.

Kan forøvrig anbefale denne linken for en del inngangs/utgangsmelodier:

http://home.no.net/arnkol/

Er det forresten noen som har gode forslag til solonummer som egner seg for trompet?

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har ikke helt bestemt oss ennå, men vi skal definitivt IKKE ha Mendehlson eller Wagner. Begge disse er litt oppbrukte, føler jeg. Både sambo og jeg assosierer disse med hjemmevideo-programmer der bruder faller etc eller med andre bryllupsparodier.

Hos oss blir det sannsynligvis enten Brudeslått fra Øre eller Trumpet Voluntary til inngangsmars. (spilt av orgel+trompet)

Og sannsynligvis Brudemarsj fra Seljord som utgangsmarsj.

Det finnes så mange fine norske brudemarsjer, så jeg skjønner ikke hvorfor så mange må velge de amerikanske.

Ellers håper jeg du Augustbrud 04 får mange gode innspill til trompetsolo, for jeg grubler og grubler og grubler på dette uten å finne ut hva jeg vil ha.

Skrevet
Mendelssohn er forresten mye brukt i Nord-Amerika også' date=' ikke bare Wagner. Ikke negativt ment, bare til opplysning. :) Jeg trodde nemlig den var mer norsk. Eller svensk eller noe. Hilsen Piarina som prøver å finne noe norsk til sitt norsk-canadiske bryllup...[/quote']

Mendelssohn var vel tysk?

Noe mer norsk er allerede nevnt - Purpose, Brudemarsj fra Seljord, B.marsj fra Loedingen - saa det gaar aa "snike seg unna" baade Wagner og Mendelssohn!

Vi skal ha baade engelsk (Trumpet Voluntary av J. Clarke) og norsk (Purpose av R. Nordraak) - synes det er en god kombinasjon siden han er engelsk og jeg er norsk! Lykke til, Piarina!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...