Gå til innhold

Kattesand

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes de kattene er så rare! Hvis sanden ikke føles riktig, lukter annerledes eller har feil farge gjør de heller fra seg på gulvet foran. Eller åpner klesskapet og gjør sitt fornødne på de rene klærne.

Så riktig sand er faktisk ganske viktig. Før brukte jeg også den dyre fra matbutikken men iom. at jeg har 3 katter sier det seg jo selv at det ble dyrt. Og når jeg prøvde å gå over til et billigmerke gjorde de fra seg overalt utenom der de skulle. ( De kan forresten være ute så mye de vil grrr)

Men så kom jeg over en sand i Sverige som heter " KLUMPE- Light n' White" og den elsker de:) dessuten er det 20 kg for bare 80,- kr eller noe sånt.

Plantasjen tar jo inn klumpe, men billigere i Sverige ser jeg. Hvilken type butikker selger den over grensa?

Anonymous poster hash: 00972...115

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Tusen, tusen takk for tipset om Plantasjen :)

Tok en rask sjekk der og fant ut at de fører den absolutt beste kattesandnen jeg noengang har vært borti, og som kostet det hvite ut av øynene hos en av vetrinærene i distriktet før den ble borte.....

Heretter blir det handlet kattesand på Plantasjen (må bare sjekke at min nærmeste Plantasjen faktisk har denne inne).

AnonymBruker
Skrevet

Tusen, tusen takk for tipset om Plantasjen :)

Tok en rask sjekk der og fant ut at de fører den absolutt beste kattesandnen jeg noengang har vært borti, og som kostet det hvite ut av øynene hos en av vetrinærene i distriktet før den ble borte.....

Heretter blir det handlet kattesand på Plantasjen (må bare sjekke at min nærmeste Plantasjen faktisk har denne inne).

Her er det også den sanden som har kommet best ut. Eldstepus var inne i kassa i en halv time da han fikk den sanda ;)

Anonymous poster hash: 00972...115

Skrevet (endret)

Jeg har forsøkt flere typer rimeligere kattesand, og havner alltid tilbake til Everclean uparfymert extra strength. Prøvde Flamingo en gang den var på tilbud, og det stinket noe helt ekstremt etter at kattene hadde vært på do! Det var nesten verre enn om kattene hadde gjort fra seg rett på gulvet... så den utgikk for min del. Etter en stund til på Everclean forsøkte jeg Tidycats, både rosa og blå. De funket veldig fint rent sånn bruksmessig, klumpet veldig bra og det ble mindre sand rundt i leiligheten. Men jeg taklet ikke parfymelukta i lengden, den var helt utrolig påtrengende. Nå har jeg parfymeallergi, så det er jo litt dårlig gjort å gi trekk for det, men hadde nok ikke fortsatt å bruke den selv om den ikke hadde gitt meg tett nese og hodepine. Parfymert dritt lukter nemlig verre enn uparfymert, etter min mening...

Men billigsand trenger ikke være dårlig. Jeg brukte sånne "krystaller" fra Lidl når de fortsatt var i Norge, og det var jeg og katten storfornøyd med! Det var også kjempebillig, betalte vel rundt 40 kroner for pose som holdt i en måned. Har i ettertid prøvd krystaller fra dyrebutikk (husker ikke merket), og var mindre fornøyd med den enn den fra Lidl. Så man kan absolutt være heldig med billigmerkene!

Endret av Thorn
Gjest illywhack
Skrevet

Jeg synes den fra Felleskjøpet er god! Begge typene, i grunn. Den billigste (179,- for 18 kg) har spnn babypudderlukt, noe jeg ikke liker så godt.

Men hvis man ikke er kjip på mengden, er det bare å pelle ut harde klumper med tiss! Helt supert, og ikke så ille dyrt heller :)

Skrevet

Brukar Klumpe (frå Plantasjen) og Catrine kattesand. Plantasjen er billigast, men ligg litt lenger unna enn veterinærkontoret som sel Catrine, byttar derfor litt på. Har brukt Ever Clean også, syns Klumpe og Catrine er like bra, og litt hygglegare for lommeboka!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...