Gå til innhold

Halvveis sunt påske egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har lyst å fylle et stort påske egg til kjæresten min, men har ikke lyst at det bare skal være sjokolade og smågodt (selvfølgelig så skal det jo være litt ;-) ). Så lurte bare på hvordan dere ville gjort for å gjøre påskeegget litt sunnere?

Jeg tenkte på litt frukt osv, men det skal jo holde seg i noen dager liksom..

Og er det andre spennende ting jeg kan fylle påskeegget til typen med? :D

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sunnere sjokkis, altså mørkere, sukkerfri, osv.

Små morsomheter fra kondomeriet eller lignende?

Lapper med ting du kan gjøre for han, typ massasje, lage middag, støvsuge osv.

Lapper med gode ord.

Duftlys

Liten flaske med massasjeolje

En liten påskepynt gjenstand

osvosv, det er uendelig med muligheter, men du kjenner jo kjæresten din best, og vet hva han vil bli mest glad for :)

Anonymous poster hash: 9b27d...3de
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du vil ha noe sunt, men spiselig, er kanskje nøtter en ide? :)

Anonymous poster hash: cbb7f...7ec
Gjest Funky Punk
Skrevet

Årets påskeegg her er diverse nøtter, sukkerfri sjokolade, hjemmelaget knekk - også sukkerfritt

I tillegg kommer jeg til å kjøpe inn blåbær, bringebær og kiwi

• Liker 1
Gjest crazycatlady
Skrevet

Hvorfor skal påskeegg være sunt? Syns det blir hysterisk jeg. Syns man skal kunne unne seg litt ekstra i påsken og julen. Det er ikke snakk om 365 dager i året liksom. Og nei, jeg er ikke feit.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sukkerfri 80% kakao-sjokkis, tran og en boks makrell i tomat.

Anonymous poster hash: 38fdf...08e

• Liker 8
Skrevet

Åååh, jeg fikk ikke tran i mitt påskeegg :jolie: føler meg snytt.

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Hvorfor skal påskeegg være sunt? Syns det blir hysterisk jeg. Syns man skal kunne unne seg litt ekstra i påsken og julen. Det er ikke snakk om 365 dager i året liksom. Og nei, jeg er ikke feit.

I mitt tilfelle så lager jeg sunn godis, for om jeg spiser sukker og smågodt så ligger jeg og vrir meg i smerte 5 minutter etterpå.

Og det er ikke snakk om når jeg fråtser i godteri. Trenger ikke spise særlig mer enn et par biter før jeg blir dårlig.

• Liker 1
Gjest crazycatlady
Skrevet

I mitt tilfelle så lager jeg sunn godis, for om jeg spiser sukker og smågodt så ligger jeg og vrir meg i smerte 5 minutter etterpå.

Og det er ikke snakk om når jeg fråtser i godteri. Trenger ikke spise særlig mer enn et par biter før jeg blir dårlig.

Er så klart noe helt annet når man ikke tåler det, jeg tenkte mer generelt at jeg syns sunnhetshysteriet tar litt vel av. Jeg mener at man skal kunne kose seg litt også uten å hele tiden tenke på kalorier. Men som sagt, noe annet når man blir dårlig av det, da skal man så klart holde seg unna. :)

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Er så klart noe helt annet når man ikke tåler det, jeg tenkte mer generelt at jeg syns sunnhetshysteriet tar litt vel av. Jeg mener at man skal kunne kose seg litt også uten å hele tiden tenke på kalorier. Men som sagt, noe annet når man blir dårlig av det, da skal man så klart holde seg unna. :)

Men hvor ofte skal man unne seg noe ekstra da?

Folk forteller meg hele tiden at jeg burde kunne kose meg litt ekstra når det er jul, når det er påske, når det er 17. Mai, når det er bursdagsfeiringer, når man er samlet, når noe feires, når man er på byen osv osv. Det blir så ofte man burde kose seg, at det knapt er dager igjen hvor man burde leve litt mer strikt.

Kjenner mange som koser seg ekstra alle disse dagene selv om de velger sunnere alternativer. Og er ikke det like mye kos som usunne alternativer? Eller må det være usunt for at det er kos?

• Liker 1
Gjest crazycatlady
Skrevet

Men hvor ofte skal man unne seg noe ekstra da?

Folk forteller meg hele tiden at jeg burde kunne kose meg litt ekstra når det er jul, når det er påske, når det er 17. Mai, når det er bursdagsfeiringer, når man er samlet, når noe feires, når man er på byen osv osv. Det blir så ofte man burde kose seg, at det knapt er dager igjen hvor man burde leve litt mer strikt.

Kjenner mange som koser seg ekstra alle disse dagene selv om de velger sunnere alternativer. Og er ikke det like mye kos som usunne alternativer? Eller må det være usunt for at det er kos?

Jeg mener helligdagene i julen og påsken og lørdager. Kan leve strikt søndag-fredag hver uke. Sier ikke at ikke man kan kose seg med noe sunt, jeg koser meg med salat og fisk ofte jeg og elsker sunn mat, men mener at man ikke skal bli så hysterisk at man ikke kan unne seg noe godis i det hele tatt, så sant man tåler det. Man lever bare en gang! Livet er for kort til å ikke unne seg ting. Jeg er ikke så flink til å formulere meg, men jeg tror du skjønner hva jeg mener.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har lyst å fylle et stort påske egg til kjæresten min, men har ikke lyst at det bare skal være sjokolade og smågodt (selvfølgelig så skal det jo være litt ;-) ). Så lurte bare på hvordan dere ville gjort for å gjøre påskeegget litt sunnere?

Jeg tenkte på litt frukt osv, men det skal jo holde seg i noen dager liksom..

Og er det andre spennende ting jeg kan fylle påskeegget til typen med? :D

Jeg kan bare snakke for meg selv, men om noen hadde gitt meg et påskeegg hadde jeg blitt kjempeglad. Og så hadde jeg blitt kjempeskuffet om det viste seg at det var fullt av "sunt" godteri, fordi giveren hadde bestemt seg for at jeg burde spise sunnere. Jeg hadde ikke vist det (håper jeg), men skuffet hadde jeg blitt likevel.

Mitt råd: Om kjæresten din er opptatt av å spise sunt, så go for it og finn sunne(re) alternativer, det kommer han sikkert til å bli kjempeglad for. Er han en godtemums, så dropp heller hele egget enn å lage det sunnere. For da kommer han garantert til å bli skuffet når han åpner det, enten han viser det eller ikke.

Anonymous poster hash: 3f5c8...c61

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...