Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg har en undersøkelse på gang og lurer derfor på om det er lov at butikken gir meg kvitteringene fra andres kjøp? Altså de som de kaster uansett. Kanskje et dumt spørsmål, men. :fnise:

Anonymous poster hash: 7abfc...a00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke plukke opp kvitteringene som ligger rundt kassene? Jeg jobber i butikk, og hadde funnet det veldig merkelig å bli spurt om andres kvitteringer 😉 Men jeg hadde satt pris på om du ryddet etter kundene :fnise:

Skrevet

Vi hadde ikke gitt bort kvitteringene.

Men om du tar fra matbutikker, så er det mange kunder som bare lar de ligge igjen på kassebåndet.

Skrevet

Vi gir ikke bort kvitteringer. Vi passer også godt på å rydde dem vekk straks om kunden ikke vil ha den selv.

Hadde vi gitt vekk kvitteringer kunne kundene gått inn i butikken, plukket med seg varer og returnert dem til full pris.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det dere skal undersøke? :klo:

Anonymous poster hash: 98837...460
Skrevet

Hvis man skal ha en statistisk gyldig undersøkelse så kan man ikke bare basere seg på de som legger igjen kvitteringene.

Om man tar stereotyper og sier at Peder Pertentlig alltid kjøper frukt og grønnsaker. Hver gang han handler ber han om kvittering som han tar med hjem og setter i ringperm. Øystein Ølvom derimot kjøper alltid øl og chips. Han ber aldri om kvittering og de gangene han få kvittering lar han den ligger igjen på samlebåndet.

Om man antar at alle passer en stereotype vil man mest sannsynlig ikke ikke få et representativt utvalg kvitteringer om man baserer seg på å plukke opp de som blir liggende igjen.

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde ikke gitt ut kvitteringen, men det er jo veldig mange som ligger de igjen etter seg. Vi rydder jo fortløpende, men det er jo ikke direkte vanskelig å få med seg en kvittering som ligger og slenger hvis man absolutt vil ha den.

Gjest alegria
Skrevet

Kundene våre tar alltid kvitteringer, men jeg jobber ikke i dagligvare. Om noen hadde spurt om andres kvittering, hadde jeg stusset litt. Ville nok ikke gitt, nei. Men skader ikke å spørre :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri gitt ut en annen person sin kvittering. Da kan jo vedkommende plukke med seg samme vare i butikken på nytt og si at han/hun med "sin" kvittering vil heve kjøpet.

Jeg er sikkert litt paranoid, men i verste fall kan folk bruke dette til svindel.

(har opplevd lignende tilfeller)

Anonymous poster hash: f2770...72d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...