Hjelpmeg83 Skrevet 10. april 2014 #1 Skrevet 10. april 2014 (endret) LØST! Endret 11. april 2014 av Hjelpmeg83
Teethgrinding Skrevet 10. april 2014 #2 Skrevet 10. april 2014 Det høres ut som et klassisk tilfelle av idolisering av en crazy dame du ikke kan få. Jeg tror ikke hun hadde vært halvparten så spennende om hun bare hadde vært tilgjengelig, ikke sant? Innenfor et visst mulighetsrom. Når du har gått rundt overbevist om at hun var lesbisk, så blir det jo teoretisk umulig for deg å få henne. Hadde noe som helst egentlig vært annerledes om hun var singel og hetero? Neppe. Ståa ville vært nøyaktig lik. Med andre ord har du kastet bort masse tid på en dame som du ikke har sjangs på. Når det er sagt syns jeg hun har holdt deg gressende litt. Hun har likt oppmerksomheten og energien i flørtingen. Den greia med aftersun tingen var over kanten. Samtidig har du jo lagt egget når du ikke velter dama over og tar styring. Kanskje du også har likt at det har vært umulig kjærlighet? Du må nok få beina litt mer planta på jorden kompis. En dame er aldri drømmedame før hun oppfører seg som det. Det innebærer mer enn å valse rundt som liksom-lesbisk og tease kompisen som ååååpenbart har en langvarig crush. Det er mer i retning av biatch. 5
Sylvari Skrevet 10. april 2014 #3 Skrevet 10. april 2014 10 år? Det tok det 10...TI år å si ifra? Og du blir sjokkert over at hun ser på deg som en bror? Hadde hun vært interessert, så hadde hun nok latt deg få vite det, for lenge lenge siden. Jeg skjønner det gjør vondt, og du sørger over dette som om det var et brudd. La deg selv få sørge litt, men kom deg opp i salen igjen og prøv å date andre kvinner.
Floskelfrosk Skrevet 10. april 2014 #4 Skrevet 10. april 2014 (endret) Veldig godt skrevet. Jeg tenkte en stund at hun bare lekte med deg og likte oppmerksomheten, men det stemte ikke med grininga (med mindre hun fikk dårlig samvittighet for det). Jeg vet ikke om det hjelper noe, men to grunner til å droppe henne er at hun både er veldig vinglete (stadig ny kjæreste, bytter fil) og at hun er typen til å være utro. Tvilsomt at det blir dere når hun ser på deg som en bror og i tillegg blir sammen med en annen mann når hun vet at du vil ha henne. Endret 10. april 2014 av Floskelfrosk
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #5 Skrevet 10. april 2014 Du er en vakker utgave av menn. Så romantisk og ærlig :-) Men tror du må glemme henne. Du er kun (!) en veldig god venn. Se etter ei jente som fortjener deg ♡Anonymous poster hash: 096d3...e44 2
Marie90 Skrevet 10. april 2014 #6 Skrevet 10. april 2014 (endret) Hjelpes. Din situasjon er ikke unormal, dog det er unormalt at du har dratt det ut i 10 år. Denne kvinnen er ikke interessert i deg og hun kommer aldri til å bli det. Så det er sagt. Hvis en kvinne du er venn med skifter foran deg eller tar av seg bikinitoppen mens hun soler seg er det IKKE et tegn på interesse. Det er et tegn på det motsatte. Det er ingen seksuell setting i utgangspunktet for den var aldri etablert. Dersom er kvinne er interessert i deg, er det fullstendig unaturlig å kle av seg i en ikke-seksuell situasjon der du er til stede. Det finnes t.o.m. en egen karikatur på tumblr under definisjonen av "friendzoned" - "so friendzoned, she changes in front of you". Dvs. du ser mannen som såpass aseksuell at det spiller ingen rolle om han ser deg avkledd. Det at hun uttrykker at hun ser på deg som en bror overrasker meg ikke overhodet. Den "seksuelle spenningen" du beskriver er noe du selv opplevde, ikke en felles folelse. Derfor hennes reaksjon. Jeg vet jeg virker harsh akkurat nå men hele hennes oppforsel lyser at hun kun ser på deg som en venn. Jeg tror ikke hun er en bitch, men jeg tror hun er ung, akkurat som deg, og er (igjen, akkurat som deg) ganske naiv. Hun ser ikke at realiteten er at så og si alle "vennskap" mellom menn og kvinner har en viss seksuell spenning fra en av partene og at i dette tilfellet har du alltid hatt forhåpninger om noe mer. Jeg ville selv sett det, og mange av mine venninner hadde det, men utifra hennes reaksjon da du oppfordret henne til å kysse deg virker det som hun helt genuint ikke visste hva du tenkte. Jeg ville ignorert hele problemstillingen rundt seksuell legning. Det er ikke det viktigste her. Hvis du skal hente noe fra denne historien så er det dette - etabler en flortende tone fra starten av. Ikke belag deg på å etablere et vennskap for det romantiske/seksuelle kommer på bordet. Selvsagt, iblant kan et vennskap blomstre til noe mer, og enkelte kvinner på internett insisterer på at det er det som fungerer for dem - men realiteten er langt annerledes og de fleste menn kaster bort tid ved denne metoden. Kvinner flest vet, om enn underbevisst, hvorvidt de noensinne vil ha sex med en fyr, det forste minuttet de treffer ham. Det er ingenting galt i å etablere og anerkjenne en seksuell spenning. Det har du ikke gjort med denne kvinnen - du sier selv at hun har gitt seksuelle signaler men så vidt jeg forstår har du selv ikke tatt direkte initiativ. Din forste impuls skulle vaert å gjore dine intensjoner klare. Hvis hun hadde avvist deg pga. sin kjaereste i militaeret skulle du deretter akseptert dette og avvist henne - gjort det klart at dersom hun ikke er tilgjengelig vil du ikke fungere som en back-up kjaereste - en toffel hun har tilgjengelig til kos, stotte, samtaler og som emosjonell ventil når typen hennes ikke er tilgjengelig. Jeg ville sagt det samme til en kvinne. Dersom en kvinne fungerer som en spermdispenser for en type - gir ham alle fordelene ved et forhold uten noen av forpliktelsene, hvorfor skal han anstrenge seg for å begrense sine egne muligheter? Han har alt, hvorfor gjore det vanskelig for seg selv? På samme vis hadde denne jenta alt hun trengte - det seksuelle fra en partner hun tente på (mann eller kvinne) og den emosjonelle stabiliteten fra deg ved siden av. Du ga henne alt hun ville uten et eneste spm. Selv om jeg sympatiserer er du i aller hoyeste grad ansvarlig for posisjonen du er satt i. Og jeg ville sagt det samme til en kvinne som knuller en fyr uten forpliktelser. Man må faktisk relatere seg til verden slik som den er, ikke slik vi onsker at den er. I det store og hele tar folk det de kan få uten å stille for mange spm. ang. andres velvaere. Avskriv det hele som en erfaring. En dyrekjopt en, men en nyttig en like fullt. Endret 10. april 2014 av Marie90 3
Viventium Skrevet 10. april 2014 #7 Skrevet 10. april 2014 Har du sett forrest gump? Tenkte på filmen når jeg leste innlegget ditt.. Tror all sjanse er brukt for din del. Du bør vurdere og kutte denne kvinnen helt ut av ditt liv, For så lenge du er betatt av henne kan en likebra jente gå rett forbi og du ser henne ikke.. Personlig så skjønner jeg ikke at henne kan være drømmedama? Drømmedama bytter vel ikke kjæreste så ofte?
Hjelpmeg83 Skrevet 10. april 2014 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2014 (endret) Takk for alle tilbakemeldinger! Skal prøve å svare dere etter jobb. Endret 10. april 2014 av Hjelpmeg83
Hjelpmeg83 Skrevet 10. april 2014 Forfatter #9 Skrevet 10. april 2014 Har du sett forrest gump? Tenkte på filmen når jeg leste innlegget ditt.. Tror all sjanse er brukt for din del. Du bør vurdere og kutte denne kvinnen helt ut av ditt liv, For så lenge du er betatt av henne kan en likebra jente gå rett forbi og du ser henne ikke.. Personlig så skjønner jeg ikke at henne kan være drømmedama? Drømmedama bytter vel ikke kjæreste så ofte? Hehe. Godt observert, har faktisk tenkt det selv. Fantastisk film, btw. Nettopp, det er et meget godt poeng. Jeg kan gå glipp av ei mye bedre dame. Den rasjonelle siden av meg ser at hun ikke er drømmedama, men det er ikke lett å kjempe mot det umodne egoet mitt.
Gjest .-L-. Skrevet 10. april 2014 #10 Skrevet 10. april 2014 Jeg synes du skal kutte henne ut. Relasjonen til henne setter mer en brems på videre fremgang i livet ditt enn at den hjelper deg. Med litt tid legger du hele greiene bak deg og kan se fremover.
Gjest Lincoln Skrevet 10. april 2014 #11 Skrevet 10. april 2014 Kjipt. Det er nok et av de aller verste tilfellene av friendzone jeg har hørt om. Det er ikke så uvanlig å kaste bort noen måneder, kanskje et par år i de verre tilfellene - men 10 år? Wow. Det er til syvende og sist din egen feil at du har satt deg i denne posisjonen, og det virker som om du er klar over det. Men det at hun ikke har ant noenting - tull og tøys. Hun har mer eller mindre bevisst brukt deg som en aseksuell, emosjonell svamp i alle disse årene. Et slikt forhold mellom en gutt og ei jente er ikke naturlig på noen måte, og det har hun vært fullstendig klar over. Jenter som utnytter gutter på denne måten er like ille som gutter som utnytter jenter for sex ved å fake følelser og trofasthet. Det er kun en ting som gjelder her - og det er å bryte all kontakt for all fremtid. Du er ferdig med dama, så enkelt er det. 4
Hjelpmeg83 Skrevet 10. april 2014 Forfatter #12 Skrevet 10. april 2014 Det høres ut som et klassisk tilfelle av idolisering av en crazy dame du ikke kan få. Jeg tror ikke hun hadde vært halvparten så spennende om hun bare hadde vært tilgjengelig, ikke sant? Innenfor et visst mulighetsrom. Når du har gått rundt overbevist om at hun var lesbisk, så blir det jo teoretisk umulig for deg å få henne. Hadde noe som helst egentlig vært annerledes om hun var singel og hetero? Neppe. Ståa ville vært nøyaktig lik. Med andre ord har du kastet bort masse tid på en dame som du ikke har sjangs på. Når det er sagt syns jeg hun har holdt deg gressende litt. Hun har likt oppmerksomheten og energien i flørtingen. Den greia med aftersun tingen var over kanten. Samtidig har du jo lagt egget når du ikke velter dama over og tar styring. Kanskje du også har likt at det har vært umulig kjærlighet? Du må nok få beina litt mer planta på jorden kompis. En dame er aldri drømmedame før hun oppfører seg som det. Det innebærer mer enn å valse rundt som liksom-lesbisk og tease kompisen som ååååpenbart har en langvarig crush. Det er mer i retning av biatch. Takk for svar:) Brutalt og enkelt sagt. Det er nok mye sannhet i det du skriver - mer enn jeg er villig til å innrømme. Jeg er helt sikker på at jeg ikke ser henne som drømmedama når jeg har fått det litt på avstand. Hodet mitt vet hva jeg bør gjøre, men... Det er bare de forbaskede følelsene. 1
Hjelpmeg83 Skrevet 10. april 2014 Forfatter #13 Skrevet 10. april 2014 10 år? Det tok det 10...TI år å si ifra? Og du blir sjokkert over at hun ser på deg som en bror? Hadde hun vært interessert, så hadde hun nok latt deg få vite det, for lenge lenge siden. Jeg skjønner det gjør vondt, og du sørger over dette som om det var et brudd. La deg selv få sørge litt, men kom deg opp i salen igjen og prøv å date andre kvinner. Hehe. Ja, det tok ti år, og ja, jeg ble sjokkert. Ser jo at det kan virke rart for andre, men sånn reagerte jeg i min lille boble. Er ikke så stolt av det;) Jeg skal prøve å sørge på en skånsom måte. Date andre kvinner er en av måtene jeg bør bearbeide det på. Det ordner seg! Takk for svar:
Hjelpmeg83 Skrevet 10. april 2014 Forfatter #14 Skrevet 10. april 2014 Veldig godt skrevet. Jeg tenkte en stund at hun bare lekte med deg og likte oppmerksomheten, men det stemte ikke med grininga (med mindre hun fikk dårlig samvittighet for det). Jeg vet ikke om det hjelper noe, men to grunner til å droppe henne er at hun både er veldig vinglete (stadig ny kjæreste, bytter fil) og at hun er typen til å være utro. Tvilsomt at det blir dere når hun ser på deg som en bror og i tillegg blir sammen med en annen mann når hun vet at du vil ha henne. Hei, og takk for svar:) Hun likte garantert oppmerksomheten og følelsene jeg ga henne. Usikker på om hun er typen til å være utro, men det kan være det samme. Det at hun så på meg som en bror har var muligens det hardeste slaget jeg fikk, og nå i ettertid tolker jeg det dithen at hun ikke turde å face den merkelige relasjonen vår hun også. Hun ønsket nok ikke å fucke opp vennskapet ved å ta det opp.
Hjelpmeg83 Skrevet 10. april 2014 Forfatter #15 Skrevet 10. april 2014 Du er en vakker utgave av menn. Så romantisk og ærlig :-) Men tror du må glemme henne. Du er kun (!) en veldig god venn. Se etter ei jente som fortjener deg ♡Anonymous poster hash: 096d3...e44 Haha. Det er å dra det litt vel langt igjen, men takk for tilliten. Har forhåpentlig lært min lekse nå, ja
Gjest Offensive Pie Skrevet 10. april 2014 #16 Skrevet 10. april 2014 Slike innlegg som dette gjør meg opprådd. Du er ikke i noen slags "friendzone", det er et idiotisk begrep. Hun er ikke en vinglete biatch som har plassert deg i vennehjørnet fordi hun vil være ekkel, men en person som ganske enkelt så på deg som en venn. Det at du ikke får motsvar på dine romantiske følelser er selvsagt trist, men det er ikke noe hun kan noe for. Hun har sett på deg som en venn (noe som er fullstendig naturlig), og oppført seg deretter, noe du har tolket til å bety noe mer. Det vil selvsagt føles kjipt en periode, men jeg tror du trenger å treffe andre kvinner. Dra på dansekurs, lag en profil på en nettdatingside, se om du kan treffe noen andre du er det minste interessert i. Prøv å bygge videre på dette - det er ikke noe i veien for en god gammeldags renbound. Se at hun ikke er den eneste dama i verden som kan gjøre deg lykkelig, og se om ikke det kan bidra til å redde vennskapet. Jeg tror ikke du har mulighet til at det utvikler seg til noe mer med henne. Avslutningsvis, til dere som kaller henne vinglete på grunn av antall kjærester: Hun har vært sammen med fem personer over en periode på ti år. En av dem ble det slutt med helt i starten av disse ti årene, en av dem ble hun sammen med i slutten av perioden. Om hvert forhold varer i et år, vil hun ha mer enn ett års pause mellom hver kjæreste. Hvor lenge må det egentlig gå mellom hvert forhold før hun er innenfor det dere mener er akseptabelt? 4
Gjest BabyBlue Skrevet 10. april 2014 #17 Skrevet 10. april 2014 Vend heller oppmerksomheten din over på en som fortjener det. Det er sjelden man kommer ut av friendzonen, spesielt etter så mye som 10 (!) år. Tror du bare har godt av å kutte henne ut, du blir nok bare ulykkelig av å være rundt henne.
Hjelpmeg83 Skrevet 10. april 2014 Forfatter #18 Skrevet 10. april 2014 Hjelpes. Din situasjon er ikke unormal, dog det er unormalt at du har dratt det ut i 10 år. Denne kvinnen er ikke interessert i deg og hun kommer aldri til å bli det. Så det er sagt. Hvis en kvinne du er venn med skifter foran deg eller tar av seg bikinitoppen mens hun soler seg er det IKKE et tegn på interesse. Det er et tegn på det motsatte. Det er ingen seksuell setting i utgangspunktet for den var aldri etablert. Dersom er kvinne er interessert i deg, er det fullstendig unaturlig å kle av seg i en ikke-seksuell situasjon der du er til stede. Det finnes t.o.m. en egen karikatur på tumblr under definisjonen av "friendzoned" - "so friendzoned, she changes in front of you". Dvs. du ser mannen som såpass aseksuell at det spiller ingen rolle om han ser deg avkledd. Det at hun uttrykker at hun ser på deg som en bror overrasker meg ikke overhodet. Den "seksuelle spenningen" du beskriver er noe du selv opplevde, ikke en felles folelse. Derfor hennes reaksjon. Jeg vet jeg virker harsh akkurat nå men hele hennes oppforsel lyser at hun kun ser på deg som en venn. Jeg tror ikke hun er en bitch, men jeg tror hun er ung, akkurat som deg, og er (igjen, akkurat som deg) ganske naiv. Hun ser ikke at realiteten er at så og si alle "vennskap" mellom menn og kvinner har en viss seksuell spenning fra en av partene og at i dette tilfellet har du alltid hatt forhåpninger om noe mer. Jeg ville selv sett det, og mange av mine venninner hadde det, men utifra hennes reaksjon da du oppfordret henne til å kysse deg virker det som hun helt genuint ikke visste hva du tenkte. Jeg ville ignorert hele problemstillingen rundt seksuell legning. Det er ikke det viktigste her. Hvis du skal hente noe fra denne historien så er det dette - etabler en flortende tone fra starten av. Ikke belag deg på å etablere et vennskap for det romantiske/seksuelle kommer på bordet. Selvsagt, iblant kan et vennskap blomstre til noe mer, og enkelte kvinner på internett insisterer på at det er det som fungerer for dem - men realiteten er langt annerledes og de fleste menn kaster bort tid ved denne metoden. Kvinner flest vet, om enn underbevisst, hvorvidt de noensinne vil ha sex med en fyr, det forste minuttet de treffer ham. Det er ingenting galt i å etablere og anerkjenne en seksuell spenning. Det har du ikke gjort med denne kvinnen - du sier selv at hun har gitt seksuelle signaler men så vidt jeg forstår har du selv ikke tatt direkte initiativ. Din forste impuls skulle vaert å gjore dine intensjoner klare. Hvis hun hadde avvist deg pga. sin kjaereste i militaeret skulle du deretter akseptert dette og avvist henne - gjort det klart at dersom hun ikke er tilgjengelig vil du ikke fungere som en back-up kjaereste - en toffel hun har tilgjengelig til kos, stotte, samtaler og som emosjonell ventil når typen hennes ikke er tilgjengelig. Jeg ville sagt det samme til en kvinne. Dersom en kvinne fungerer som en spermdispenser for en type - gir ham alle fordelene ved et forhold uten noen av forpliktelsene, hvorfor skal han anstrenge seg for å begrense sine egne muligheter? Han har alt, hvorfor gjore det vanskelig for seg selv? På samme vis hadde denne jenta alt hun trengte - det seksuelle fra en partner hun tente på (mann eller kvinne) og den emosjonelle stabiliteten fra deg ved siden av. Du ga henne alt hun ville uten et eneste spm. Selv om jeg sympatiserer er du i aller hoyeste grad ansvarlig for posisjonen du er satt i. Og jeg ville sagt det samme til en kvinne som knuller en fyr uten forpliktelser. Man må faktisk relatere seg til verden slik som den er, ikke slik vi onsker at den er. I det store og hele tar folk det de kan få uten å stille for mange spm. ang. andres velvaere. Avskriv det hele som en erfaring. En dyrekjopt en, men en nyttig en like fullt. Dette var nesten unødvendig brutalt igjen, men etterhvert som jeg har latt det synke inn ser jeg poengene dine som veldig presise og korrekte. Tusen takk! Spørsmålet jeg sitter igjen med er at jeg har vanskeligheter for å innse og forstå er at jenter kan være så kalkulerte og kyniske. Jeg anser det som mindre trolig, i dette tilfellet. Har landet på at jeg tror hun fortrengte alle tanker rundt meg og hva jeg følte for henne. Hun ville ikke face det rett og slett. Godt mulig du har rett, men da må jeg nesten revurdere mitt syn på kvinner generelt;) Jeg har kommet et stykke på vei, og som du sier... Skal betrakte det som en nyttig erfaring. Tusen takk for kloke ord
Hjelpmeg83 Skrevet 10. april 2014 Forfatter #19 Skrevet 10. april 2014 Jeg synes du skal kutte henne ut. Relasjonen til henne setter mer en brems på videre fremgang i livet ditt enn at den hjelper deg. Med litt tid legger du hele greiene bak deg og kan se fremover. Kort og konsist
Hjelpmeg83 Skrevet 10. april 2014 Forfatter #20 Skrevet 10. april 2014 Kjipt. Det er nok et av de aller verste tilfellene av friendzone jeg har hørt om. Det er ikke så uvanlig å kaste bort noen måneder, kanskje et par år i de verre tilfellene - men 10 år? Wow. Det er til syvende og sist din egen feil at du har satt deg i denne posisjonen, og det virker som om du er klar over det. Men det at hun ikke har ant noenting - tull og tøys. Hun har mer eller mindre bevisst brukt deg som en aseksuell, emosjonell svamp i alle disse årene. Et slikt forhold mellom en gutt og ei jente er ikke naturlig på noen måte, og det har hun vært fullstendig klar over. Jenter som utnytter gutter på denne måten er like ille som gutter som utnytter jenter for sex ved å fake følelser og trofasthet. Det er kun en ting som gjelder her - og det er å bryte all kontakt for all fremtid. Du er ferdig med dama, så enkelt er det. Takk for svar! Jeg tar i aller høyeste grad selvkritikk, ja. I starten var jeg en ung svamp og det bare ballet på seg helt til jeg følte meg som en korall. En ting er sikkert ... det skjer ikke igjen, for å si det sånn! Det er litt godt å kjenne på nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå