Gjest Jente-20 Skrevet 7. juni 2004 #1 Skrevet 7. juni 2004 Har hatt kjæreste nå i et halvt år. Til høsten flytter jeg til Tyskland for å gå på en ettårig skole. Da jeg møtte kjæresten min visste jeg at jeg skulle dra, men tenkte at jeg ikke kom til å få så dype følelser for ham som jeg nå har gjort. Tanken på å skulle forlate ham for et år svir i hjertet. Men jeg er redd for å bli i Trondheim for denne gutten, og angre! Tenk hvis han er utro før jul for eksempel, eller at forelskelsen rett og slett dabber av? Nå er jeg i alle fall skitforelsket og vet ikke om jeg kommer til å klare å reise fra han. Er så usikker! Tror jeg drar, i frykt for å angre. Å så deilig det var å lufte tankene litt. Har noen erfaringer på området? Vil gjerne høre fra folk som har ofret slike "drømmer" for kjærligheten og fra folk som reiste tross heftige forelskelser.
Arkana Skrevet 7. juni 2004 #2 Skrevet 7. juni 2004 Jeg ville neppe ofre noe så viktig for "bare" en kjæreste. Hvis et forhold ikke tåler et år fra hverandre så er det ikke verdt det. Utdannelse gjelder resten av livet ditt og er noe du alltid vil ha, et forhold har ingen garanti. Da jeg traff min nåværende samboer var jeg på slutten av mitt andre studieår (av tre) i England. Vi hadde hele sommeren sammen og på høsten dro jeg tilbake for å fullføre studiene, det var selvsagt aldri aktuelt å avslutte for hans skyld (noe han aldri ville bedt meg om heller). Ja, det var tungt det året, men vi ringte hverandre, skrev mail og brev og visste at dette ikke skulle vare evig. Nå har vi vært sammen 5 år. Akkurat nå tenker du kanskje på alt det negative om å være borte fra kjæresten din, men om noen år vil du være glad for at du satte utdannelsen først, det tror i allefall jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå