Gjest Muslingen Skrevet 7. juni 2004 #1 Skrevet 7. juni 2004 Dette hører kanskje til under et annet emne, men jeg spør her som det er mennesker som har barn. Min lille datter hoster fryktelig om natten. Helsesøster nevnte at det kanskje er astma, fordi barn med astma hoster ofte voldsomt om natten. Vi dro til legen, fikk forebyggende astmamedisin. Det har vi brukt en kort periode, men jeg sluttet siden jeg ikke merket noe forskjell på jenta. Jeg husker at min stefar ble allergisk mot marsvinet mitt. Han hostet noe voldsomt om natten i flere måneder før de omsider fant ut årsaken. Jeg og datteren min flyttet inn hos min samboer i mars, og han har en hund. Omtrent på samme tid ble jenta mi forkjølet, og etter det har hun hostet om natten. Det er veldig voldsomt til tider, hun brekker seg, våkner og roper på mamma. Derfor lurer jeg på om dette kan være allergi mot hund? De periodene hun er hos pappaen, blir hosten bedre. Men så blir det verre når hun kommer hjem igjen. Vi venter på henvisning til barneklinikken, for å teste henne for allergi. Men jeg lurer på om noen av dere har opplevd noe lignende? Vet at dere ikke er leger, men her sitter jeg med en liten jente som hoster voldsomt, og vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. :-(
Grooo Skrevet 7. juni 2004 #2 Skrevet 7. juni 2004 Høres veldig slik ut ja! MAS og MAS om å få tatt disse testene så snart som mulig! Jo fortere dere finner ut av det kan du få datteren din vekk fra det hun ev. reagerer på. Jo mer hun blir utsatt for det hun ikke tåler, jo værre blir allergien.
Gjest Fighter Skrevet 7. juni 2004 #3 Skrevet 7. juni 2004 Hundeallergi er veldig vanlig, så det kan godt være det hun har. Allergi kan gi uendelig mange forskjellige reaksjoner, blant annet astmaanfall. Bra at dere får henne undersøkt. Lykke til!
Diaz Skrevet 7. juni 2004 #4 Skrevet 7. juni 2004 Heisann. Jeg har en datter på 11 år som fikk diagonosen astmaallergi for 9 år siden, da var hun altså to. Hun hadde også en periode som hun ble veldig tett om natten,hostet og kastet tilslutt opp slim. Etter og ha rundvasket soverom, satt inn allergifilter i luka osv osv, sjekket vi madrassen hennes. Og der fant vi bitte små partikler av muggsopp.. Vi kastet selvølgelig ut den og kjøpte ny, og det hjalp umiddelbart på tettheten om natten. Hun er jo fremdeles tett innimellom, men madrassbytte hjalp hvertfall den gangen, og siden datteren din er bedre når hun sover andre steder, så sjekk for sikkerhets skyld. Muggsopp ser du som bitte små sorte flekker på madrassen. Lykke til og håper dere finner ut av det.
Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2004 #5 Skrevet 8. juni 2004 Det første dere kan gjøre er jo å få hunden ut av huset. Det er jo sommer, og hunder tåler å være ute. Bygg en liten hundegård, som hunden kan være i, så får dere sjekket om jenta blir bedre. Vask huset ordentlig godt. Det er bedre å gjøre NOE mens dere venter på å komme til undersøkelse!!! Det er da viktig at hunden IKKE får være inne i det hele tatt. Mange barn som er allergiske mot hunder, tåler hunder når de er utendørs - fordi allergenene ligger i pelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå