Gå til innhold

Hvor mye mat er 2000 kalorier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! Så... Jeg prøvde meg på en kalori-kalkulator, og jeg kan ikke si at jeg stoler 100 % på en kalkulator på internett, men den sier at mitt daglige energibehov ligger på rundt 1900-2000 kalorier. Jeg trener regelmessig (annenhver dag) og jeg sover gjennomsnittlig 7 timer om natta, om det har noe å si.

Okei. Så jeg trenger litt hjelp. Jeg trener rundt 4 ganger i uka, noe som er veldig positivt, men jeg har egentlig ikke peiling på hvor mye mat jeg skal spise. Jeg vet i teorien hvor mye jeg skal ha i meg, men når maten ligger foran meg vet jeg ikke hvor mye jeg skal ta av det. F.eks. hvor mange grove brødskiver bør jeg spise til frokost? 1..? 2..?

Kunne dere gitt meg et par eksempler på en frokost, lunsj, et mellommåltid, en middag og en kveldsmat som til sammen ligger på rundt 2000 kalorier, slik at jeg vet ca. hvor mye jeg skal spise? :)

Jeg spiser grovt brød, grovt knekkebrød, ost, hamburgerrygg, agurk, kyllingfilet (middag), grønnsaker (middag), banan, drikker mye melk, vann og te... og så spiser jeg også en del yoghurt.

Håper noen kan hjelpe meg :)

Anonymous poster hash: af392...377
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, hvordan har du klart deg til nå, da? Bare begynn og spis, så merker du hvor mye du trenger til de forskjellige måltidene. Du kan legge inn matvarer selv i de fleste kalkulatorer, hvis du er usikker på om innføringene stemmer med virkeligheten (eller du sjekker dem).

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du, vekt, høyde, kjønn og ikke minst - hva spiser du fra før iløpet av dagen (skriv litt mer detaljert) ? Er du da sulten i hverdagen? Hva er målet med å kontrollere kaloriene ?

Så lenge du fokuserer på å få i deg minst mulig sukker, søtning og usunt fett - og fokuserer på rene sunne råvarer som frukt, bær. nøtter, varierte grønnsaker,grove kornprodukt, rene kjøttprodukt, bønner og linser osv. så synes jeg ikke du har noe behov for å telle kalorier når du allerede har behov for mer næring enn en person som ikke trener om du skjønner hva jeg mener. Kutt ut ris, pasta og andre ferdigretter (ketchup, sauser osv er alle fulle i sukker og salt f.eks) og bytt det ut med varierte grønnsaker tilberedt på ulike vis, gir mer næring og variasjon.

Anonymous poster hash: 5ea7b...f19
Gjest Coolaid
Skrevet

Du kan bruke gratis roede klubben. Da kan du logge alt og får regnet ut nøyaktig. Da blir det lettere å spise nok.

Skrevet

Kroppen din har peiling på hvor mye mat du skal spise, hvis du da ikke har et vektproblem. Du trenger ikke å regne det ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm, hvordan har du klart deg til nå, da? Bare begynn og spis, så merker du hvor mye du trenger til de forskjellige måltidene. Du kan legge inn matvarer selv i de fleste kalkulatorer, hvis du er usikker på om innføringene stemmer med virkeligheten (eller du sjekker dem).

Med kostholdet? Jeg spiser rent, spiser mye ren kylling, grønnsaker, frukt, bær, grovt brød eller knekkebrød, osv. Ikke alt for mye behandlet mat egentlig.

Takk for tips! Kroppen forteller meg vel hvor mye jeg trenger:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du, vekt, høyde, kjønn og ikke minst - hva spiser du fra før iløpet av dagen (skriv litt mer detaljert) ? Er du da sulten i hverdagen? Hva er målet med å kontrollere kaloriene ?

Så lenge du fokuserer på å få i deg minst mulig sukker, søtning og usunt fett - og fokuserer på rene sunne råvarer som frukt, bær. nøtter, varierte grønnsaker,grove kornprodukt, rene kjøttprodukt, bønner og linser osv. så synes jeg ikke du har noe behov for å telle kalorier når du allerede har behov for mer næring enn en person som ikke trener om du skjønner hva jeg mener. Kutt ut ris, pasta og andre ferdigretter (ketchup, sauser osv er alle fulle i sukker og salt f.eks) og bytt det ut med varierte grønnsaker tilberedt på ulike vis, gir mer næring og variasjon.

Anonymous poster hash: 5ea7b...f19

18, mellom 50-55 kg, 1.65 m og jeg spiser grovt brød og knekkebrød, banan, hamburgerrygg, egg, hvitost, grønnsaker som; brokkoli, paprika, løk, agurk, og gulrøtter, kyllingfilet (middagsrett), litt ris (sunnere ris), litt nudler når jeg har wok, men mesteparten er grønnsaker og kyllingkjøtt. Ellers spiser jeg ikke så mye mer enn dette.

Takk for tips!

Skrevet (endret)

Du kan bruke gratis roede klubben. Da kan du logge alt og får regnet ut nøyaktig. Da blir det lettere å spise nok.

Støtter denne.

Jeg har gjort dette i en solidaritetssammenheng for samboeren, var egentlig ganske interesasnt, man får et klarere bilde på hva ting inneholder. Tungvindt i begynnelsen, deretter lettere og til slutt trenger du egentlig ikke føre, da har du gangen i det.

Du kan egentlig bare begynne med å legge inn det du spiser i dag og justere derfra.

Endret av ekkoet
Skrevet

Om vekta di er stabil så er det ingen grunn til at du skulle trenge å telle kalorier. :)

• Liker 2
Skrevet

Lag deg en profil på My FitnessPal (app), og logg der en stund. Da finner du fort ut hvor mye kalorier det er i forskjellige ting. Genialt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...