Gå til innhold

Er redd nye situasjoner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men jeg blir så nervøs og redd i nye situasjoner, spesielt når jeg ikke har kontroll. Får lyst til å stikke av.

I det siste har det vært ekstra ille, er i en ny livssituasjon med blant annet ny jobb.

Har hatt samme jobben et annet sted, men der var det et helt annet miljø, der hvor jeg jobber nå blir jeg oftere stilt i slike situasjoner jeg overhodet ikke takler.

Når jeg kommer i disse situasjonene får jeg som sagt lyst til å stikke av, og jeg fryser helt til. Når jeg vet om det på forhånd får jeg veldig lyst til å snike meg unna, og som oftest gjør jeg det selv om jeg har bestemt meg for å ikke gjøre det. Feiger ut..

Noen andre som har det sånn? Har dere noen triks for å mestre vansklige situasjoner?

Anonymous poster hash: 7e762...9ad
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som du har litt angst (uten at jeg skal gi noen diagnoser). Har det slik selv, og mine beste tips er å aldri gi deg. Desto mer du lar redselen kontrollere, deg desto verre blir det. Har du hatt det slik lenge? Det ser ut som dette er noe som preger hverdagen din, og hvis det gjør det ville jeg snakket med lege om dette.

Anonymous poster hash: 2041f...2ee
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å få hjelp via fastlegen til å bli kjent med problemene dine. Det finnes muligheter for å bli både bedre og frisk av sånne hang ups. Anonymous poster hash: ba2a8...d1d

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som du har litt angst (uten at jeg skal gi noen diagnoser). Har det slik selv, og mine beste tips er å aldri gi deg. Desto mer du lar redselen kontrollere, deg desto verre blir det. Har du hatt det slik lenge? Det ser ut som dette er noe som preger hverdagen din, og hvis det gjør det ville jeg snakket med lege om dette.

Det er så mange ganger jeg har stålsatt meg på en situasjon, men så feiger jeg ut i siste sekund. Jeg har i grunn vært sånn så lenge jeg kan huske, i større eller mindre grad. Noen perioder er det ekstra ille, spesielt om jeg må stå i det alene. Hjelper veldig på om jeg slike situasjoner på privaten har med meg samboeren min å lene meg på, men han kan jo ikke akkurat være med meg på jobb.

Har tenkt på om jeg skulle snakke med legen om det, men jeg synes det er veldig vanskelig å snakke om.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange ganger jeg har stålsatt meg på en situasjon, men så feiger jeg ut i siste sekund. Jeg har i grunn vært sånn så lenge jeg kan huske, i større eller mindre grad. Noen perioder er det ekstra ille, spesielt om jeg må stå i det alene. Hjelper veldig på om jeg slike situasjoner på privaten har med meg samboeren min å lene meg på, men han kan jo ikke akkurat være med meg på jobb.

Har tenkt på om jeg skulle snakke med legen om det, men jeg synes det er veldig vanskelig å snakke om.

ts

Jeg forstår deg godt. Pleier selv å ha med meg venninner i situasjoner jeg finner skremmende (handle klær osv) og det hjelper veldig. Det som er viktig for deg å holde fokus på er å skulke jobben minst mulig og komme deg til legen og snakke om problemet. Jeg vet det er ubehagelig, for jeg har gjort det selv. Angsten din virker såpass intens at du ikke bare kan "skjerpe" deg og komme deg videre på egenhånd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...