Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt på en hudklinikk som har en blogg. Kjøpte kremen og en del av serien.

Skulle bli så bra så. Jeg betalte 5200 kr.

tar den 2 ganger i uken. Hos andre blir de rød,så flasser huden av, porer blir mindre osv.

Det har ikke skjedd noe av dette til meg. Er det noen den ikke virker på? Har litt tykk hus, så kanskje tåler mer?

Anonymous poster hash: 4f180...01f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir tom. rød av Vichy sin retinol nattkrem.... er det vanlig og går det over etter en tids bruk??

Skrevet

Om du ikke flasser er du heldig. Det tar som oftest flere måneder før du ser resultater, kremen virker over tid. Jeg vil forøvrig anbefale å heller gå til fastlegen og få resept på en krem kalt Airol (tilsvarer Aberela). Den inneholder 0,05% A-vitaminsyre, og koster et par hundre på apoteket.

AnonymBruker
Skrevet

Må de ikke ha store problemer for å få det til legen?

Tenkte å forbedre huden min. Leste og så bilder, virket som du skulle få fjernet og få ny hud. Mindre porer osv. Ikke rød, ikke flassing. har brukt den en god stund

Anonymous poster hash: 4f180...01f
Skrevet

Kan hende du hadde ganske fin hud fra før av, og dermed ikke merker de helt store forandringene. Men den kan også brukes forebyggende mot solskader, så der er ingen grunn til å slutte.

Gitt at du bruker samme konsentrasjon som Airol/Aberela, synes jeg det var lite å bare bruke den et par ganger i uka, spesielt siden du tåler den så godt. Det kan også hende det er derfor du ikke har fått resultatene du ønsket ennå, fordi du bruker den for sjeldent.

Du trenger ikke å ha store problemer for å få resept for å få kremen. Å få tak i tretinoin i pilleform (isotretinoin) er hakket vanskeligere, men det brukes mot akne og er ikke for generell hudforbedring. Husk bare at Aberela har gått av markedet og blitt erstattet av Airol, det er ikke sikkert legen din har fått det med seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...