Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HeiHei!

Leser overalt at man skal regne ut eggløsningen utifra første dag av siste menstruasjon, mener man da at jeg skal telle fra den dagen jeg tar den første sukkerpillen, eller den dagen jeg får mensen?

Hilsen en nyskjerrig prøver :blomst:

Anonymous poster hash: 2c7dd...7ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den dagen du får mensen. Men det som er konstant er tiden fra eggløsning til mens. Tiden fra mens til eggløsning kan variere. :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Den dagen du får mensen. Men det som er konstant er tiden fra eggløsning til mens. Tiden fra mens til eggløsning kan variere. :Nikke:

Ok, Takk for svar :nigo:

Skrevet

Hvis du går på p-piller skal vel de forhindre eggløsning :klo: Regner med at det er det du mener når du snakker om sukkerbiter....

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, glemte å nevne at jeg har nettopp sluttet på pillen! 😊

-ts

Skrevet

Eggløsningen kan egentlig komme når som helst etter p-pilleslutt. For noen tar det mange måneder, og derfor er det vanskelig å vite ut fra når du hadde mens etter å ha sluttet. :)

Du kan gå til innkjøp av eggløsningstester hvis du ønsker å teste for EL

AnonymBruker
Skrevet

Så hvis jeg har samleie hele uken etter jeg hadde mensen, er det sannsynlig at jeg kan ha blitt gravid? 😊

-ts

Skrevet

Så hvis jeg har samleie hele uken etter jeg hadde mensen, er det sannsynlig at jeg kan ha blitt gravid? 😊

-ts

neppe. Men det kommer også ann på om du brukte ppiller eller minipiller?
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slutter på den siste hormonpillen (den store) og hoppet over sukkerpillene, så jeg fikk mensen på den andre sukkerpillen som varte i fire dager.

Er det ikke slik at at det blir som om jeg har "glemt" de første pillene, å da får jeg eggløsning? 😜

Beklager hvis spørsmålene blir litt surrete, har blitt så babysyk at jeg tar alle sjanser jeg får 😁

-ts

AnonymBruker
Skrevet

*sluttet

Skrevet

Men det et ikke sikkert du får eggløsning med en gang, noen får det rett etter de slutter, og andre må vente flere måneder før kroppen lager eggløsning. Og om du ikke tar sukkerpillene har ingenting å si, men hvis det er mer enn 1 uke siden du tok hormonpille er du ikke lenger beskyttet (uten at det betyr at du blir gravid med en gang)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...