Gå til innhold

Skotrøbbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søren også. Jeg går og går og går og går og går og........... jeg tror skoene har blitt litt videre, men trenger at de blir enda videre før 26 juni!!!

Er det noen av dere som tar med ekstrasko slik at dere kan bytte i løpet av kvelden?

Sambo foreslo det (han vet godt meg og mine grusomme sommerskoføtter) at jeg skulle kjøpe ett billigere par sko å ha med i tilfelle.

Hva mener dere?

Da må jeg vel i så fall ha ett par med like høy hæl pga. lengden på kjolen.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du deponerer på ett par ekstrasko så kan du jo bytte dem etter bryllupet hvis de ikke trengtes. Men det spørs jo om du tørr ta sjansen på enda ett par som du ikke vet åssen passer da..

De hvite bryllupsskoene mine var bare helt perfekte i formen til meg, trengte ikke gåes inn og var de godeste penskoene jeg noen gang har hatt! Må få somlet meg til å prøve å farge dem snart...

Skrevet

Du skjønner det at de var gode når jeg kjøpte dem....... :-( .........tok meg god tid den gangen og gikk lenge og vel med dem på på butikken. Men nå har det skjedd en sak jeg ikke kan forklare. Sprayer med Leather stretch og går noen timer hver dag i dem. Har fremdeles 17 dager igjen å gå på, men i tilfelle....

Damen på skobutikken anbefalte utblokking og jeg må kanskje prøve det i tillegg. Søren, det er jo bare over lilletåa ellers er de perfekte.......

Skrevet

Isj da...

Kan vel ikke si annet enn lykke til!

Jeg tok av meg skoene ved bordet jeg, satt uten sko under hele middagen (og den varte jo noen timer...)

Skrevet

Det er kanskje lurt å ta dem av ved middagsbordet. Kanskje jeg må gjøre det? Hadde tenkt å ikke gjøre det for er litt redd for at jeg ikke skal få dem på igjen, men det er vel lurest å la føttene hvile litt når de kan........

Skrevet

Jeg har jobbet med sko, og ville også anbefalt utblokking hvis det er på siden de tar deg.

Lengden må selvsagt stemme, det er på bredden blokken utvider.

Det er ofte veldig lite som skal til før skoene kjennes bedre ut, men det kan være vondt å gå dem ut slik du gjør nå.

Jeg ville satset på utblokking. Du henter dem etter noen dager, og skoene kjennes som oftest helt bra ut.

Skrevet

Spørs om jeg ikke tar dem med meg på lørdag i den skobutikken og får litt hjelp med det. Er så vant med vonde sko at eneste løsningen bestandig har vært å kjøpe nye, men denne gangen tror jeg jeg skal prøve litt mere :wink:

Skrevet

Alle sko er litt stivere i begynnelsen enn det de blir etterhvert når skinnet blir myket opp. Det samme gjelder stoffsko.

Lengden må alltid stemme, men bredden kan enten gå seg til, eller blokkes ut.

Skrevet

I dag tror jeg jeg dropper å gå i dem. Orker ikke...... får ta intensiv gåing i helgen.....eller utblokking........

Skrevet

Dette blir litt på siden av tema, men hvem er det som blokker ut sko? Er det skobutikkene eller skomakere? Og er det dyrt? Og hvordan gjøres det? Kom på at jeg kan jo prøve å blokke ut de skoene jeg ikke bruker lenger...har ganske bred fot...til farmors store glede, hun fryder seg over alle som har større ben enn henne... Men nå er jeg enda lenger utenfor tema... :klappe:

Skrevet
Dette blir litt på siden av tema' date=' men hvem er det som blokker ut sko? Er det skobutikkene eller skomakere? Og er det dyrt? Og hvordan gjøres det? Kom på at jeg kan jo prøve å blokke ut de skoene jeg ikke bruker lenger...har ganske bred fot...til farmors store glede, hun fryder seg over alle som har større ben enn henne... Men nå er jeg enda lenger utenfor tema... :klappe:[/quote']

Går bra det, sjø :wink:

Her var det en vanlig skobutikk som ba meg komme med dem. De kunne ta dem inn en dag også kunne jeg hente dem neste dag. Prisen aner jeg ikke så det vil jeg også gjerne vite om noen har peil

Skrevet

Alle skomakere gjør det, det er nok ikke dyrt.

Men de fleste gode skobutikker har nok en skoblokker på bakrommet, de gjør da det gratis for sine kunder.

Det er ikke alle sko som sitter som et skudd på alle føtter, når de får stå i skoblokkeren noen dager tøyer skinnet seg fint og jevnt, og det lille en ofte trenger i bredden går ut.

Pass på at du ikke tar begge om det bare er en som er trang, vi er forskjellige i føttene, ca. 70% har størst venstrefot.

Skrevet

Jeg vil ikke tro det koster mye over 100 lappen. Absolutt max 200.

Men det er det jo bare å ringe og spørre nærmeste skomaker om.

Skrevet
Alle skomakere gjør det, det er nok ikke dyrt.

Men de fleste gode skobutikker har nok en skoblokker på bakrommet, de gjør da det gratis for sine kunder.

Det er ikke alle sko som sitter som et skudd på alle føtter, når de får stå i skoblokkeren noen dager tøyer skinnet seg fint og jevnt, og det lille en ofte trenger i bredden går ut.

Pass på at du ikke tar begge om det bare er en som er trang, vi er forskjellige i føttene, ca. 70% har størst venstrefot.

Hmm, hos meg er det høyrefoten som er det største problemet, men jeg må nok også ta ventreskoen litt.

Skrevet

Bare husk å si det til dem som skal blokke skoene så de ikke tar mer enn det du trenger på venstreskoen da :)

Men det spør de sikkert om når du leverer dem inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...