Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg og min mann har vært aktive prøvere siden august i fjor.

Med aktiv mener jeg planlagte uker i syklus (i forhold til jobbreiser midt i uka osv.)

Jeg har god kontroll på EL og vi kjører på annenhver dag rundt EL - uten unntak.

Jeg ble gravid i november, men det endte med SA.

Kjenner nå at jeg begynner å bli litt utålmodig.

Så til dilemmaet.

Skal på jobb/kundetur i mai og dette selvfølgelig rundt dagene jeg har EL.

Skal være bort i fire dager og jeg har EL på dag to borte (ja, jeg vet sæden overlever i opptil 5 dager, under optimale forhold osv).

Vet at det fortsatt er en mulighet for at jeg kan bli gravid, men føler ikke det øker sjangsene å reise bort.

Jeg får litt noia ved tanken på å miste en runde, da det faktisk er en hel måned til neste gang.

Nå høres jeg kanskje ekstremt stresset ut. Er ikke det, bare noe utålmodig..

Synes dere det er greit å droppe turen til fordel for prøving, eller skal jeg bare bite tennene sammen å dra likevell?

Jeg er 33 og min mann 42, så ønsker ikke å "kaste bort" unødvendig tid, om dere skjønner hva jeg mener..

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 351f4...00c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg syns ikkje det er greitt å ta fri frå jobb for å lage barn nei, sorry. Men eg forstår utålmodigheten din.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hei Frida,

Takk for svar.

Når det skal sies så er dette en tur som går over en helg og som vi ikke har betalt for å delta på, men heller et relasjonsarrangement :)

TS

Anonymous poster hash: 351f4...00c

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg ville prioritert babymaking ;) Spesiellt når du ikke får betalt for turen.

Anonymous poster hash: 7bda5...cb2
  • Liker 1
Gjest Wei Wei
Skrevet

Hvis det er de fleste fra jobben som skal på tur, så ville jeg blitt med. Hvis det er bare 2-4 nærmeste kolegaer som skal ditt, så ville jeg stått over.

Jeg forstår at du mener det haster, men hva betyr en måned frem eller tilbake? Hva om du blir hjemme, blir ikke gravid i denne runden og skal angre på at du ikke dro? Skal du unngå alt mulig sosialt fordi det ikke passet til EL skjema?

Kos deg med kolegaene. Kos deg med mannen før du skal dra og når du kommer tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

Mulighet for å ta mannen med deg?

Anonymous poster hash: bfcba...2d8
Skrevet

Jeg har aldri, i løpet av fem år som prøver, prioritert prøvingen i stedet for sosiale og faglige happenings som jeg ønsker å være med på. Hadde jeg gjort det hadde jeg fått en psykisk knekk for lenge siden. Først og fremst har man godt av å leve livet og ikke la prøvingen styre, for det andre er følelsen av å ha gått glipp av noe man kunne tenke seg å delta på når man likevel ikke oppnår det man droppet det for helt forferdelig.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Stemmer også for at du skal dra :) Må ikke la prøvingen styre livet ditt. Og som du nevnte så kan sædcellene leve opptil 5 døgn, så da er det bare å kjøre på kvelden før du drar (eller evt samme morgenen du drar om dere rekker det) og med en gang du kommer hjem igjen.

Endret av Skyblue
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke droppet turen. Kanskje nettopp den gjør slik at du stresser ned og ikke tenker på prøving, og vips - så klaffer det ;) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...