Gå til innhold

Katten halter, noen råd?

ringblomst

Anbefalte innlegg

Katten til svigers har begynt å halte og iflg veterinæren så har den ikke brudd eller andre direkte skader, og etter som svigers synes det er dyrt å betale 1200 for røntgen vet vi ikke helt hva som er galt. Hvis den ikke blir bedre snart, så blir den nok dessverre avlivet, heldigvis har ikke katten det vondt. Noen som har vært borti noe liknende eller har noen råd? Blir nok antibiotika på pusen for å se om det kanskje kan være en betennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var vel ikke helt det du så etter; men hvorfor skal katten avlives bare fordi den halter? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir nok avlivet, da den har haltet i over en uke og det var anbefalingen til veterinæren. Hun forstod ikke hva det er galt med den og hun kunne ikke garantere at røntgen kunne vise hva som er galt. Vi vil helst ikke avlive den, men selv om den ikke har direkte vondt, så liker pusen seg dårlig i sin nye tilværelse :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phair

Jeg er av den oppfatningen at har man skaffet seg et dyr så får man betale det det koster å holde den frisk også. Blir litt oppgitt nok folk tenker på penger hele tiden :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar' date= håper den blir bedre. :( Det gjør vi også!

Til Phair: noen dyr tar man også bare i mot slik at de ikke skulle bli avlivet, men heller få et godt liv så lenge det varer. Til opplysning så har svigerfamilien min tatt til seg fire katter som ellers hadde blitt avlivet. Og det koster faktisk en del å ta til seg katter som man ikke hadde planlagt å ha, så nei de tenker ikke bare på penger.

Er helt enig i at man skal bry seg om dyrene sine og gi dem den beste behandlingen, men ikke til enhver pris, i hvert fall ikke når en veterinær snakker om avliving. De fleste veterinærer nevner ikke avliving som første og beste alternativ, de synes jo tvert i mot at folk tar for lett på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Phair

Mener fortsatt det er riktig å bruke penger på røntgen for å kanskje finne ut hva det er for noe. Hva hvis det feks. bare er liten filleting som dyrlegen kanskje ikke hadde tenkt på? Hvis det ikke kan gjøres noe med og katten har det vondt så er det en ting, men jeg ville først vært 100% sikker på at det ikke var noe galt før jeg ville avlive katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be de for guds skyld om å være tålmodig og vente å se!!! Min gamle katt begynte plutselig å halte i jula for noen år siden, han var helt tydelig tufs, og hadde det nok vondt. Vi tok han med til dyrlegen, han ble undersøkt og røntget, men ingen ting ble funnet. Vi tok katten med hjem med beskjed om at dersom han ikke ble bedre i løpet av noen dager, så var det nok best å avlive han. Vel, dagene gikk de, og katten ble ikke bedre. Men vi elsket den katten svært høyt, og klarte ikke å ta den med tilbake til dyrlegen. Gudskjelov og takk for det. Etter å ha hanglet i nesten 2 uker var han plutselig sitt vanlige spreke og friske jeg igjen en morgen vi sto opp. (han var 14-15 år når dette skjedde, og fikk oppleve 3 gode friske år til før han døde i fjor høst).

Ikke avliv katten før dere er helt sikre på at han ikke blir bedre! Den har vel fortjent å få en sjangse til å bli frisk igjen? - Med tanke på alternativet altså...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så lenge katten ikke har det vondt, men "kun" halter: vent å se!, vi har hatt en rekke katter som har haltet i en periode, for så å våkne like pigg, merkelig, men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phair

Litt på sidelinjen her, men vi hadde en katt som ødela bakbenet sitt. Vi betalte 5000 for en operasjon også gikk det to uker så ble hun påkjørt og døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på sidelinjen her' date=' men vi hadde en katt som ødela bakbenet sitt. Vi betalte 5000 for en operasjon også gikk det to uker så ble hun påkjørt og døde.[/quote']

Ja, mener du da at dere kasta 5000,- ut vinduet??? Har en katt, så må en regne med at det koster litt å ha den, selv om katten i seg selv ofte gies bort gratis.

Hadde ungen din trengt behandling for 5000,-, og blitt påkjørt etter 2 uker, hadde du da tenkt det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phair

Hvis du leser litt over her så ser du hva jeg mener om hvordan man skal ta vare på kjæledyrene sine :roll:

Og jeg kan heller ikke sammenligne barn og dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går sefølgeligt til dyrlegen med katten når den er syk, men hadde aldri betalt 5000.- for en operasjon.

Vent og se med halte-pus. Så lenge den ikke har vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg går sefølgeligt til dyrlegen med katten når den er syk, men hadde aldri betalt 5000.- for en operasjon.

quote]

Hvis du er glad nok i katten din så gjør du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et foreløpig jippi - ser ut som katten klarer seg - og det uten noe behandling :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et foreløpig jippi - ser ut som katten klarer seg - og det uten noe behandling :).

Så bra! Håper den klarer seg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er faren over og pusen har kun 6 liv igjen - men den er seg selv lik og vi er kjempeglade :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) er det den på avararen din? Kjempenydelig

Det er en annen pus, som jeg er veldig glad i - den andre er helt svart og like nydelig :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...