Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat kjøpt meg min første leilighet. Den kostet rett under en million og alt er belånt. Så nå prøver banken å selge meg uføreforsikring, den er ganske dyr og er veldig i tvil om dette er noe jeg har "behov" for.

Jeg er 24 år og tjener rundt 350.000 i året. Om jeg skulle bli ufør har jeg allikevel nok til å betjene lånet. Er bare litt interessert i å høre hva andre tenker.

Anonymous poster hash: 2d07f...1f6
Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde slik forsikring før jeg ble syk.

Da hadde jeg fått mer pr mnd nå

• Liker 4
Skrevet (endret)

Er veldig veldig glad jeg tegnet forsikring.

Selv om jeg hadde god inntekt og fremdeles ville klart å betale boliglånet så kommer de ekstra kronene veldig godt med

Endret av Miss Lucky
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har uføreforsikring gjennom jobb, men jeg tror jeg ville tegnet det uansett. Man vet jo aldri hva som kan skje.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uføreforsikring er lurt, men man kan sjekke prisen og vilkårene hos flere forsikringsselskaper. Ikke sikkert at den hos banken din er den beste i fht pris.

Anonymous poster hash: 1c64a...a83

• Liker 4
Skrevet

Har akkurat kjøpt meg min første leilighet. Den kostet rett under en million og alt er belånt. Så nå prøver banken å selge meg uføreforsikring, den er ganske dyr og er veldig i tvil om dette er noe jeg har "behov" for.

Jeg er 24 år og tjener rundt 350.000 i året. Om jeg skulle bli ufør har jeg allikevel nok til å betjene lånet. Er bare litt interessert i å høre hva andre tenker.

Arbeidsgivere er pliktige til å tegne en yrkesskadeforsikring for sine ansatte, så dersom du blir ufør på grunn av en yrkesskade, får du erstatning gjennom arbeidsgiver. Det er også mange arbeidsgivere som tegner ulykkesforsikring for sine ansatte. Etter hvert har også mange tegnet behandlingsforsikring (helseforsikring) for sine ansatte.

Det første du bør gjøre, er å undersøke hvilke forsikringer du har gjennom arbeidsforholdet. Etterpå kan du jo bestemme om du trenger en uføreforsikring i tillegg.

AnonymBruker
Skrevet

Mamma er ufør og hun hadde uføreforsikring gjennom jobben. Den utbetaler rundt 4000,- i mnd. Det er i tillegg til uføretrygden hun får fra NAV.

For et menneske som aldri vil gå opp i lønn er det en ekstra utbetaling somkommer godt med.

Anonymous poster hash: 4e081...6a2
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en alvorlig, kronisk lidelse som barn så jeg hadde jo ikke noe valg angående uføreforsikring, men om jeg var frisk ville jeg kjøpt uføreforsikring.

Anonymous poster hash: 81e21...e20

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tror jeg betalte rundt 270kr i mnd, sikrer meg 10000kr ekstra i mnd nesten. Absolutt en god ting å bruke penger på føler jeg. Om man blir ufør synker jo inntekten betydelig vel, de pengene på toppen er gull verdt. Har en annen type forsikring nå, husker ikke helt hva den koster :)

Endret av debattanten
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde uføreforsikring. Så fikk jeg hjerneslag og forsikringsselskapet mente at siden jeg hadde hatt migrene tidligere, så gjalt ikke forsikringen for hjerneslag. Alle legene er uenige. Har kjempet og tapt flere ganger og 6 år etter får jeg enda ingenting fra forsikringsselskapet. Min erfaring er at uføreforsikring er som alle andre - MYE med liten skrift!

Anonymous poster hash: 7e8b3...2a1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde uføreforsikring. Så fikk jeg hjerneslag og forsikringsselskapet mente at siden jeg hadde hatt migrene tidligere, så gjalt ikke forsikringen for hjerneslag. Alle legene er uenige. Har kjempet og tapt flere ganger og 6 år etter får jeg enda ingenting fra forsikringsselskapet. Min erfaring er at uføreforsikring er som alle andre - MYE med liten skrift!

Er det jeg også tenker. Men denne forsikringen gir utbetaling uavhengig av hva som står i journalen min, og hvilke plager jeg har hatt før. Sier de.

AnonymBruker
Skrevet

Er det jeg også tenker. Men denne forsikringen gir utbetaling uavhengig av hva som står i journalen min, og hvilke plager jeg har hatt før. Sier de.

Ja de sier så mangt disse forsikringsselskapene... det har vi jo sett eksempler av på TV2 hjelper deg og div. ting som dukker opp i ny og ne i media også.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Daenerys, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 typer uføreforsikring og alvorlig sykdom/skade og dødsfall. Har ikke hatt bruk for dette, men er veldig glad for at jeg har det.

Men FØR du velger banken, sjekk med ditt eget selskap. (der du har innbo osv) De er nok billiger enn banken sitt firma.

Anonymous poster hash: c525b...59b

Skrevet

Jeg har også migrene, og har pratet med mitt forsikringselskap og det de sa var noe slik "hvis jeg blir ufør PGA migrene så får jeg ingenting, men hvis jeg får andre problemer med hodet som ikke er migrene så dekkes dette"

Har også tatt en MR av hjernen for å "bevise" at det ikke er noe galt pga. migrenen (ingen svulst e.l.)

AnonymBruker
Skrevet

Lurt å ha uføreforsikring. Kjører motorsykkel så det var det første jeg skaffet meg da jeg begynte med det. Man vet jo tross alt aldri hva som kan skje! Om jeg kræsjer og blir ufør får jeg 6000 ekstra fra forskringa i mnd.

Anonymous poster hash: 2bc74...8b3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en alvorlig, kronisk lidelse som barn så jeg hadde jo ikke noe valg angående uføreforsikring, men om jeg var frisk ville jeg kjøpt uføreforsikring. Anonymous poster hash: 81e21...e20

Men da fikk du kanskje ung uflr-tillegget i stedet? Det hjelper jo litt.

AnonymBruker
Skrevet

Er det jeg også tenker. Men denne forsikringen gir utbetaling uavhengig av hva som står i journalen min, og hvilke plager jeg har hatt før. Sier de. Anonymous poster hash: 2d07f...1f6

Noe sier meg at denne forsikringen er dyr. De pleier uansett alltid å sjekke journaler om noe skjer., så det høres for godt ut til å være sant.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også migrene, og har pratet med mitt forsikringselskap og det de sa var noe slik "hvis jeg blir ufør PGA migrene så får jeg ingenting, men hvis jeg får andre problemer med hodet som ikke er migrene så dekkes dette"

Har også tatt en MR av hjernen for å "bevise" at det ikke er noe galt pga. migrenen (ingen svulst e.l.)

Greia er at forskning ikke viser noen sammenheng mellom migrene og hjernebøldning, men forsikringsselskapet mener at de er det. En klassiker når det gjelder forsikringsselskap.

Ergo det svaret du fikk ville jeg ikke stolt på. Hjerneblødning er ikke migrene, men forsikringsselksapet mener altså at migrene kan muligens være en årsak. Dette til tross for at legene på Rikshospitalet i både Norge og Danmark, har sagt det motsatte.

Dette er saken, og den har vi holdt på med i flere år uten resultat. Jeg har egentlig gitt opp hele greia.

AnonymBruker
Skrevet

Klag til finansklagenemnda (www.finkn.no)

Anonymous poster hash: 323e9...ddc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...