Gå til innhold

Lettere for "A4" mennesker å skaffe seg kjæreste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler at alle vil ha en "vanlig" kjæreste, og at ingen tør å bli sammen med noen som skiller seg ut samt er annerledes. Det er altså bedre å være sammen med noen som er mindre attraktive men vanlig, enn det å være sammen med en fargerik person?

Jeg er selv glad i musikk, kunst, dype samtaler, samt lange gåturer i fjell og mark. Jeg vil ikke kalle meg en freak eller en avviker, men jeg liker å skille meg litt ut i mengden. Jeg står for egne meninger og jobber hardt for mine mål, men dessverre så føler jeg ikke at Norge har den riktige kulturen for det litt mer urbane og sub-kulturelle miljøet. Flere som føler seg igjen?

Er jente, og har en tendens til at menn bare vil ha sex med meg. Har alltid vært den kule jenta som alle vil henge med, men ingen vil binde seg til meg i Norge. I New York og Mexico var det annerledes...

Anonymous poster hash: 73998...420
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, holdningen din kan kanskje være en del av problemet når du omtaler andre som "mindre attraktiv" og deg selv som "fargerik"

Anonymous poster hash: fe7c5...b34
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

"glad i musikk, kunst, dype samtaler, samt lange gåturer i fjell og mark"

Dette er jo en standard kontaktannonse. Hvem liker ikke disse tingene?

Anonymous poster hash: e229a...f03
  • Liker 17
Gjest New_Girl
Skrevet

Føler at alle vil ha en "vanlig" kjæreste, og at ingen tør å bli sammen med noen som skiller seg ut samt er annerledes. Det er altså bedre å være sammen med noen som er mindre attraktive men vanlig, enn det å være sammen med en fargerik person?

Jeg er selv glad i musikk, kunst, dype samtaler, samt lange gåturer i fjell og mark. Jeg vil ikke kalle meg en freak eller en avviker, men jeg liker å skille meg litt ut i mengden. Jeg står for egne meninger og jobber hardt for mine mål, men dessverre så føler jeg ikke at Norge har den riktige kulturen for det litt mer urbane og sub-kulturelle miljøet. Flere som føler seg igjen?

Er jente, og har en tendens til at menn bare vil ha sex med meg. Har alltid vært den kule jenta som alle vil henge med, men ingen vil binde seg til meg i Norge. I New York og Mexico var det annerledes...

Morsomt at du mener du er fargerik og en som skiller seg ut, og så skriver du dette som ser ut som det er tatt rett ut fra kontaktannonsene i Hjemmet :P

Men jeg tror ikke at det nødvendigvis er vanskeligere å få seg kjæreste når man er annerledes, man må bare lete andre steder kanskje?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ville hjulpet om du faktisk presiserte hva som er annerledes ved deg og muligens "er i veien". Ingen av tingene du har nevnt skiller seg ut.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er de som vil ha A4-livet og som har lave forventninger til livet og partneren som får kjærester kastet etter seg. De som lar naboens mening påvirke handlingene sine, jobber som sykepleier på det lokale gamlehjemmet og spiser fredagstaco til gullrekka år etter år. Tro meg, du vil ikke ha de mennene som tiltrekkes av disse.

Anonymous poster hash: 9f3bf...78a
  • Liker 5
Skrevet

Morsomt at du mener du er fargerik og en som skiller seg ut, og så skriver du dette som ser ut som det er tatt rett ut fra kontaktannonsene i Hjemmet :P

Men jeg tror ikke at det nødvendigvis er vanskeligere å få seg kjæreste når man er annerledes, man må bare lete andre steder kanskje?

Ja, enig i det. Jeg følte at det hun skrev også stemte på meg. Jeg føler at det er mange som får seg kjæreste, uansett om de er såkalt A4 eller "fargerik", men for noen tar det bare litt tid før man finner den som kjemien passer med.

Gjest New_Girl
Skrevet

Det er de som vil ha A4-livet og som har lave forventninger til livet og partneren som får kjærester kastet etter seg. De som lar naboens mening påvirke handlingene sine, jobber som sykepleier på det lokale gamlehjemmet og spiser fredagstaco til gullrekka år etter år. Tro meg, du vil ikke ha de mennene som tiltrekkes av disse.

Anonymous poster hash: 9f3bf...78a

Jeg har ikke lave forventinger til noe som helst, selv om jeg lever et ganske såkalt a4-liv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok av menn der ute som faktisk vil ha en kvinne, med personlighet og alt, så dersom man ikke finner en mann som virkelig vil date en, ligger faktisk problemet hos deg selv.

Kvinner som klager over at de "bare blir brukt for sex" faller som regel inn i en av to kategorier:

- De tillater det. Dersom du har sex med en fyr tidlig, uten at noe solid er etablert, stiger sjansen for at dere forblir knullekompiser, og du har bidratt til det.

- De er ikke interessante nok eller attraktive nok personlighetsmessig. For mye fokus på å være "en av gutta", high maintenance, usikker, kjedelig, slitsom eller mindre intelligent.

• Liker 4
Skrevet

aldri hatt det problemet selv om jeg er en rektangulær spiral i A3 format

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke en A4-person. Jeg er over 180 høy, jakter, fisker, jobber på et bilverksted, hater å sitte på café, bruker heller sommerferien på tunge turer i naturen i norge enn chartertur til syden (drasse med seg kano opp røavassdraget f.eks), sover ofte ute om vinteren også. Jeg har kjæreste, og vi treffer stort sett alltid en og annen gjeng som er på guttetur ute i naturen som sier de misunner typen min for å ha funnet en jente som meg.

Det handler vel mer om å møte likesinnede tenker jeg.

Anonymous poster hash: a66f0...9cd

Skrevet

syns interessene dine er ganske normale jeg da. tror ikke det er her problemet ligger for å si det sånn..

• Liker 3
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg liker ingen av disse tingene. Gåturer i skog og mark er sløsing med tid, dype samtaler plagsomme og kunst synes jeg er fryktelig kjedelig. Greit bilde er fint, men jeg gidder ikke bruke mer enn et par sekunder på å se på det, og jeg bryr meg virkelig ikke om skjulte meninger i det. Musikk går greit, men mest i forbindelse med trening.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ingen av disse tingene. Gåturer i skog og mark er sløsing med tid, dype samtaler plagsomme og kunst synes jeg er fryktelig kjedelig. Greit bilde er fint, men jeg gidder ikke bruke mer enn et par sekunder på å se på det, og jeg bryr meg virkelig ikke om skjulte meninger i det. Musikk går greit, men mest i forbindelse med trening.

Oi, du hørtes kjedelig ut :P hva LIKER du da?

Anonymous poster hash: a66f0...9cd

• Liker 3
Skrevet (endret)

Lurer litt på hva folk legger i "A4". Det virker som det folk referer til som A4 rett og slett er en parodi på en nordmann. Jeg kjenner ingen jeg vil kalle "A4" rett og slett fordi når du blir skikkelig kjent med noen så ser du at det er noe ved dem som er unikt. Jeg kjenner heller ingen jeg egentlig vil kalle "fargerik" ettersom alle er forskjellige.

Jeg har venninner som er veldig feminine, og et par venninner som er 'guttejenter'. Venninner som bor i Paris, New York, Washington D.C., Stavanger, Bergen, Oslo, Shanghai, St.Tropez og St. Petersburg.

Har venninner som jobber på kontor og to som er entrepreneurer. En jente er 155 cm og en er 183 cm. Noen er tykke, noen er tynne. Noen ser på alle TV serier, en annen eier ikke TV. Noen er veganere, noen spiser paleo. Noen er feminister, noen liker tradisjonelle kjonnsroller. Noen er konservative, noen er liberale. En venninne er advokat for FN, en annen jobber i et moteblad. Er forøvrig ingen i min omgangskrets som tar charterferier.

Jentene som er vakre og har bra personligheter (dvs. mesteparten av mine venninner) får masse oppmerksomhet fra menn.

Nettopp derfor er jeg litt skeptisk når noen sier de er "originale" eller "farverike", for jeg forstår ikke helt hva de legger i det. Alle er forskjellige. Jeg forstår selvsagt at alle vil føle seg spesielle og alle kvinner vil være den ekstraordinære kvinnen mannen aldri tidligere har truffet. Det er greit og alle burde finne en mann som får en til å føle seg slik. Men med mindre man faktisk har noen veldig negative sider som skiller seg ut, har jeg til gode å se en kvinne som ikke finner en mann fordi hun "er annerledes".

Endret av Marie90
  • Liker 6
Skrevet

Glad i musikk kan være svært mye, og er såpass generisk at det ikke sier noe som helst. Om man er glad i musikk og elsker black metal og progrock vil ikke det si at man passer sammen med en som elsker svensk dansebandmusikk og spiller torader.

Kunst er også svært mye. Om man liker klassiske malerier vil ikke det si at man passer sammen med en som elsker performancekunst hvor man kler seg naken og skriker.

Når det gjelder dype samtaler, så varierer det hva folk legger i ordet «dypt», og man kan ha dype samtaler om forskjellige temaer - ikke alle er interessert i det samme, så da er det kanskje greit at man har et felles interessefelt hvor man kan ta disse dype samtalene, slik at ikke den ene snakker dypt om gresk filosofi mens den andre går i dybden om dataspilling.

Og lange gåturer i fjell og mark - jeg kjenner mange som ikke er spesielt glad i akkurat det, inkludert meg selv. Men greit nok, det er i alle fall relativt konkret.

Min mening? TS bør være mer spesifikk. Hvis hun ikke er A4, hva er det som faktisk gjør at hun skiller seg ut? Hva er dette urbane og subkulturelle miljøet hun savner, og hvor har hun lett etter det? Det er dette hun bør få frem når hun er på jakt, ikke generiske floskler.

• Liker 3
Skrevet

Poenget var vel heller at det var en klassisk kontaktannonse. "Liker turer i skog og mark" er jo en parodi.

Jeg er heller ikke opptatt av turer i skog og mark, men kan likevel signere at disse tingene ikke skiller henne ut. De fleste liker dype samtaler en gang iblant og de aller fleste er glade i musikk.

• Liker 1
Skrevet

Lurer litt på hva folk legger i "A4". Det virker som det folk referer til som A4 rett og slett er en parodi på en nordmann. Jeg kjenner ingen jeg vil kalle "A4" rett og slett fordi når du blir skikkelig kjent med noen så ser du at det er noe ved dem som er unikt. Jeg kjenner heller ingen jeg egentlig vil kalle "fargerik" ettersom alle er forskjellige.

Jeg har venninner som er veldig feminine, og et par venninner som er 'guttejenter'. Venninner som bor i Paris, New York, Washington D.C., Stavanger, Bergen, Oslo, Shanghai, St.Tropez og St. Petersburg.

Har venninner som jobber på kontor og to som er entrepreneurer. En jente er 155 cm og en er 183 cm. Noen er tykke, noen er tynne. Noen ser på alle TV serier, en annen eier ikke TV. Noen er veganere, noen spiser paleo. Noen er feminister, noen liker tradisjonelle kjonnsroller. Noen er konservative, noen er liberale. En venninne er advokat for FN, en annen jobber i et moteblad. Er forøvrig ingen i min omgangskrets som tar charterferier.

Jentene som er vakre og har bra personligheter (dvs. mesteparten av mine venninner) får masse oppmerksomhet fra menn.

Nettopp derfor er jeg litt skeptisk når noen sier de er "originale" eller "farverike", for jeg forstår ikke helt hva de legger i det. Alle er forskjellige. Jeg forstår selvsagt at alle vil føle seg spesielle og alle kvinner vil være den ekstraordinære kvinnen mannen aldri tidligere har truffet. Det er greit og alle burde finne en mann som får en til å føle seg slik. Men med mindre man faktisk har noen veldig negative sider som skiller seg ut, har jeg til gode å se en kvinne som ikke finner en mann fordi hun "er annerledes".

vel, om man går i dybden på hver enkelt individ er det vel alltid noe merkelig/rart/uten om det vanlige hos alle. det er vel heller snakk om de ytre rammene nå man tenker på A4,

9-16 jobb, mann,barn og den regla der

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et A4 liv med jobb og barn. Men skiller meg ut i utseende dvs jeg er full av tattooveringer og piercinger. Har aldri hatt et problem med å finne meg kjæreste.

Anonymous poster hash: c7c3e...03e

• Liker 2
Skrevet

vel, om man går i dybden på hver enkelt individ er det vel alltid noe merkelig/rart/uten om det vanlige hos alle. det er vel heller snakk om de ytre rammene nå man tenker på A4,

9-16 jobb, mann,barn og den regla der

Ettersom TS mener at "A4" mennesker lettere finner seg en partner, så snakker hun vel om single mennesker uten "mann og barn". At de fleste ender opp der er en annen sak.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...