Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå tenker jeg mest på voksne lærlinger (23+ ca) , ikke de som kommer rett fra videregående. Da må jo nesten arbedsgiver regne med at kvinnen kan bli gravid i løpet av læretiden, eller?

Hva mener du, og hvorfor mener du det? :)

Anonymous poster hash: 322ed...74f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener nei. Men det avhenger jo av hvor lang læretiden er. Er det ett år, bør det være greit mulig å unngå.

Fordi det koster bedriften en god del ressurser å ta inn en lærling, og det er ikke nødvendigvis noe bedriftene gjør av egeninteresse. En erfaring med at en de har investert mye tid i blir borte uten å fullføre løpet kan gjøre at de blir mer skeptiske til å ta imot lærlinger siden, og slik sett kan det gå ut over de som kommer etter deg.

Jeg mener forøvrig det samme når det gjelder første års ansettelse i fast stilling.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hadde bare knulla på hvis jeg var deg.

Anonymous poster hash: 3be25...ff6

AnonymBruker
Skrevet

Bli gravid når du vil og hvor du vil. Min mening.

Anonymous poster hash: dda92...a0d
Skrevet

Med mindre du får barn med mannen til arbeidsgiver...

Skrevet

Overhodet ikke

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på. Om det er et uhell og man velger å beholde så har man jo ikke akkurat så mye valg. Men jeg mener også at man ikke trenger å planlegge barn til en læringperiode eller den første perioden i ny jobb.

Anonymous poster hash: effd3...f77
  • Liker 1
Skrevet

Det kommer litt an på. Om det er et uhell og man velger å beholde så har man jo ikke akkurat så mye valg. Men jeg mener også at man ikke trenger å planlegge barn til en læringperiode eller den første perioden i ny jobb.

Anonymous poster hash: effd3...f77

Tenker det samme.

Uhell skjer, da ville jeg aldri forventet at noen tok abort bare fordi man er lærling.

Men å planlegge barn i lærlingperioden syns jeg er frekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...