Gå til innhold

Student søker deltidsjobb, men må opereres. Inntekt i sommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp kommet hjem fra utvekslingsopphold i utlandet og er i ferd med å søke meg ny deltidsjobb jeg kan ha ved siden av studiene. Hadde håpet på å få jobbe mye i sommer og har sendt ut flere søknader.

Problemet er at pga en skade ser det ut til at jeg må opereres snart, og siden ingen bedrifter vil ansette en som vil bli sykmeldt i noen uker med en gang lurer jeg på om jeg kan søke NAV om hjelp i sommer? Jeg har penger så jeg klarer meg ca ut juli, men kjenner jeg begynner å bli stressa av økonomien.

Noen som vet eller har erfaring med dette?

Jeg kommer ikke til å bli sykmeldt lenge (tror jeg), men går på krykker, så tviler på at en intervjuer vil ansette meg uansett hvor god CV'en og referansene mine er.

Har ingen familie jeg kan låne av heller, ei heller verdier jeg kan selge.

Hjelp :(

Anonymous poster hash: 37b92...124
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jada. Såfremt du har brukt opp alle egne midler vil NAV kunne bidra med å dekke husleie + gi deg livsopphold. De hjelper ikke studenter, men du er ikke student om sommeren så det har lite å si.

Jeg antar da at du ikke har en sparekonto du nekter å bruke av. Har du det bil du få beskjed fra NAV om å bruke opp disse pengene først.

Anonymous poster hash: f8e09...9d1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jada. Såfremt du har brukt opp alle egne midler vil NAV kunne bidra med å dekke husleie + gi deg livsopphold. De hjelper ikke studenter, men du er ikke student om sommeren så det har lite å si.

Jeg antar da at du ikke har en sparekonto du nekter å bruke av. Har du det bil du få beskjed fra NAV om å bruke opp disse pengene først.

Takk for svar.

Nei, har ingen sparekonto. Jeg har jo virkelig lyst til å klare meg selv, så dette er en gigantisk nedtur...

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Nei, har ingen sparekonto. Jeg har jo virkelig lyst til å klare meg selv, så dette er en gigantisk nedtur...

Men hvis du har penger ut juli så er jo ikke dette noen stor krise? Du får studielån igjen i slutten av august. Er en knapp måned.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis du har penger ut juli så er jo ikke dette noen stor krise? Du får studielån igjen i slutten av august. Er en knapp måned.

Har så vidt ut juli måned om jeg spiser havregrøt hver dag. Da må jeg kutte ut busskort, kontaktlinser og p-piller.

AnonymBruker
Skrevet

Noen fler? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...