Gå til innhold

Gullsmeder...Grrrr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett en tråd her inne der det har vært endel problemer med gullsmeder.

Jeg tenkte som så at vi får vel problemer vi også om vi ikke gir en detaljrik informasjon om hva som skal gjøres...men vi fikk ett problem likevel...

For 14 dager siden leverte vi ringene våre inn til pussing og gravering av en dato til(bryllupsdatoen). Vi gav beskjed om at vi ville ha samme font som før!! Dette ble også skrevet ned til gullsmeden.

Men i dag, da min kjære skulle å hente ringene...huff, fikk bare beskjed om å få på meg skoa, vi skulle sammen ned til gullsmeden.

De har da prestert å gravere med en annen font...

Forlovelsesdatoen vår står slik: 21.12.02

Mens den nye datoen sto slik: 26-6-04

Og så var det en helt annen font (skrifttype)...

Grrrr....jeg blir så irri

Videoannonse
Annonse
Skrevet
De har da prestert å gravere med en annen font...

Forlovelsesdatoen vår står slik: 21.12.02

Mens den nye datoen sto slik: 26-6-04

Og så var det en helt annen font (skrifttype)...

:o

Hva gjorde dere?

Skrevet

Åh, jeg blir så sint!

Vi har ikke gravert inn bryllupsdatoen i våre ringer ennå, fordi vi er så usikkre på om vi "tørr".

Forlovelsesdatoen er skrevet 6 ~ 7 ~ 1996, altså med krøller og store mellomrom. Dermed er det ikke plass til bryllupsdatoen i min ring, og det blir trangt i mannens ring også. *sukk*

Skrevet

:o

Hva gjorde dere?

Nei, vi ba dem rette opp på dette!!!! Vi reiser nordover 19. juni...ringene skulle være ferdige til 16. juni. Er de ikke det GRINER jeg!!!!

Skrevet

Nei, vi ba dem rette opp på dette!!!! Vi reiser nordover 19. juni...ringene skulle være ferdige til 16. juni. Er de ikke det GRINER jeg!!!!

:klem:

Skrevet

*gullsmeder er noe herk innimellom*

Skrevet

Min mann har god plass i sin ring så han får samme font: 24-12-2002 og 26-06-2004

mens jeg har så liten ring at vi må endre min og den blir: 24.12.02 og 26.06.02

Har egentlig ikke sett på det som noe problem.

Skrevet

Joda, kan såklart endre vi og.

Men liksom.. Hvorfor i all verden skrev de det så teit når vi forlovet oss, de viste at det var forlovelsesdato og at vi skulle ha inn en annen dato senere.

Skrevet

Men kan du ikke ta deg en tur bort på den skolen og gi dem et sannhetsord da, Grooo....

Finnes da nok av tråder å ta utskrift av her, så har du noe å slå i bordet med også *ler*

Skrevet

Vet ikke. Tenkte egentlig ikke så mye over det da vi forlovet oss........lykkerusen som gjorde det kanskje......... :sjarmor:

Skrevet
Men kan du ikke ta deg en tur bort på den skolen og gi dem et sannhetsord da, Grooo....

Finnes da nok av tråder å ta utskrift av her, så har du noe å slå i bordet med også *ler*

Hehe, var det jeg skulle ja *ler*

Men tror du ikke at dagens unge og oppegående mennesker ikke kommer til gjøre de samme dumme tingene som dagens gamle gullsmeder gjør? Eller var det unge folk dere handlet med???

Skrevet

De vi hadlet hos var i 40-åra, vil jeg tro, så de var jo ikke SÅ gamle :evil:

(Jeg er fremdeles sint og fortvilet)

Skrevet
De vi hadlet hos var i 40-åra, vil jeg tro, så de var jo ikke SÅ gamle :evil:

(Jeg er fremdeles sint og fortvilet)

Hva skjedde med deres ringer?

Skrevet

Våre ringer ble i mitt syn ødelagt da vi skulle få inn nye datoer i tillegg til den gamle.

Den gamle teksten og datoene var skrevet med en pen "hånd-skrift" (ikke håndskrift, men ligner), mens den nye datoen ble gravert med "firkantede" tall, mye dypere enn den gamle skriften.

De bindestrekene vi hadde mellom tallene i forlovelsesdatoen ble heller ikke "tatt igjen", og det ble gravert med punktum i stedet.

Ble også gravert så dypt at det ikke er mulig å pusse det vekk igjen heller, uten at ringen ble ødelagt (sa de hos gullsmeden)

(resten står i dagboken min, forresten)

Så det ender opp med at vi må ha nye ringer :evil:

Og jeg setter ikke min fot i den gullsmedbutikken noe mer. :evil: :evil:

Skrevet

Det var jo tragisk da. Må jo være mulig å følge kundens ønsker.....er ikke så vanskelig å gravere vel...

Skrevet
er ikke så vanskelig å gravere vel...

Skulle da ikke tro det, men tydeligvis....

*grrr*

Skrevet

Dette er ikke HELT det samme, men siden dere snakker om forlovelses/gifteringer, så er det så befriende å få klage litt... :roll: jeg leverte inn min forlovelsesring til justering i forrige uke. Ringen er i hvitt gull med diamant...I tillegg er den firkantet..(vel og merke avrundet i kantene, men likevel ganske så firkantet)...Da jeg henta ringen nå på fredag, så jeg at de hadde tatt inn ringen på den ene siden...noe som gjorde at ringen ikke er kvadratisk lenger, men mer "rombe-form"..I tillegg hadde de skadet ringen like ved diamanten...Et hakk der...(stenen er innfelt i ringen)..og halve navnet var borte...

Skjønner ikke hvorfor de ikke tok inn ringen på en annen side uten skrift når de justerte ringen på en side likevel...?..

Leverte ringen tilbake idag...de skulle se på det...får svaret på torsdag..og navnet tilbake i ringen - forhåpentligvis...

For min del er det viktigst at ringen er fin på yttersiden...hvordan det står skrevet på innsiden synes jeg ikke er så viktig.....(en holdning som vel og merke ikke gjelder ellers i livet:))

Skrevet

:riste:

Det ER tydeligvis ikke lett å jobbe innenfor gullsmedbransjen :roll:

Jeg bryr meg om hvordan innsiden av gifteringen min er - jeg skal tross alt bære den resten av livet.

Tenk om barn eller barnebarn ønsker å se på den da??? Skal jeg vise frem en ring som virkelig er STYGG på innsiden.

Jeg klarer ikke å bære en ring som jeg ikke er fornøyd med. Jeg skal jo trossalt ha den ganske lenge, og da SKAL jeg være fornøyd, ja...

*sukker oppgitt over mange gullsmeder*

Skrevet

Så ufattelig rart at det skal være så vanskelig å få til ting pent når man er gullsmed. Kanskje det er verdens vanskeligste yrke?

Skrevet

Så vanskelig det skal være å få til noe pent i en ring, så tror jeg aldri at jeg tørr å legge meg på en operasjonsbenk noe mer....

Tenk om de "slarker" like mye da :o

Når det er vanskelig å få til gullringer ordentlig, hvordan er det da med leddbånds-rekonstruksjoner, osv...

:riste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...