AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Etter råd fra NAV skal jeg nå søke ufør. Og har da to spørsmål Vil jeg beholde AAP til uføretrygden blir innvilget og utbetalt, eller vil jeg plutselig stå uten penger i en periode? Vil jeg få mer eller mindre utbetalt som ufør ? Har ca 14 000kr utbetalt i måneden på AAP Anonymous poster hash: 7111f...04d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Vil tro dette er spørsmål det er naturlig å stille til noen som jobber i NAV. Be om en time med saksbehandler? Anonymous poster hash: ad4b5...d43 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Jeg fikk ikke noe opphold i overgangen. Anonymous poster hash: 6f02d...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Vil tro dette er spørsmål det er naturlig å stille til noen som jobber i NAV. Be om en time med saksbehandler?Anonymous poster hash: ad4b5...d43 Som sengeliggende er det ikke like enkelt å få gjennomført et møte med NAV. Spør her fordi det er enklest. Forhåpentligvis har noen erfaring og kan svare Anonymous poster hash: 7111f...04d
HvittHus Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 Jeg fikk AAP mens søknaden var inne. Nå tok det ikke mer enn 23 dager å få svar, så det ble uansett ikke noe problem for meg. Når det gjelder størrelsen på ytelsen er det umulig å svare på. Det regnes ut på bakgrunn av andre faktorer enn AAP, og er en utregning som man trenger fagfolk for å klare.
Evama Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 AAP og uførepensjon er rygg til rygg ytelser, det vil si at du vil få AAP frem til du blir innvilget uførepensjon. Hvor mye du vil få i uførepensjon er helt avhengig av hvor mye du har tjent frem til du ble syk. Du kan forsøke pensjons kalkulatoren på NAV.no, dersom du er usikker på hva du skal taste inn kan du jo ringe NAV 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 Som sengeliggende er det ikke like enkelt å få gjennomført et møte med NAV. Spør her fordi det er enklest. Forhåpentligvis har noen erfaring og kan svareAnonymous poster hash: 7111f...04d Du kan jo be vedkommende om å ringe deg. Men greit nok. Anonymous poster hash: ad4b5...d43 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 Du har rett på aap i 8 mnd. mens søknaden om uføre blir behandlet. 8 mnd. gjelder fra dagen NAV har mottatt krav om uføre. Eks. NAV mottar ditt krav om uføre 01.02, du har løpende aap-vedtak til 31.05. Du får innvilget nytt aap-vedtak mens du vurderes for uføre fra 01.06 - 30.09. (01.02-30.09 = 8mnd.) Anonymous poster hash: 6b8c8...185
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Tusen takk for svar folkens Anonymous poster hash: 7111f...04d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 Etter råd fra NAV skal jeg nå søke ufør. Og har da to spørsmål Vil jeg beholde AAP til uføretrygden blir innvilget og utbetalt, eller vil jeg plutselig stå uten penger i en periode? Vil jeg få mer eller mindre utbetalt som ufør ? Har ca 14 000kr utbetalt i måneden på AAP Anonymous poster hash: 7111f...04d Uføretrygd er lavere enn AAP. De fleste opplever å gå ned noen tusenlapper pr måned. Du kan få økonomisk rådgivning til å sette opp et budsjett som hjelper deg i overgangen til mindre inntekt.Anonymous poster hash: 73327...b35
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #11 Skrevet 9. april 2014 Uføretrygd er lavere enn AAP. De fleste opplever å gå ned noen tusenlapper pr måned. Du kan få økonomisk rådgivning til å sette opp et budsjett som hjelper deg i overgangen til mindre inntekt.Anonymous poster hash: 73327...b35 Har heldigvis en samboer som tjener godt. Men det blir selvfølgelig kjipt å få enda mindre til å bidra med i fellesøkonomien Anonymous poster hash: 7111f...04d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #12 Skrevet 9. april 2014 Uføretrygd er lavere enn AAP. De fleste opplever å gå ned noen tusenlapper pr måned. Du kan få økonomisk rådgivning til å sette opp et budsjett som hjelper deg i overgangen til mindre inntekt.Anonymous poster hash: 73327...b35 Seriøst? Er det verkeleg så lite? Korleis klarer folk å vere uføretrygda? Verkeleg ikkje noko å trakte etter.. Anonymous poster hash: 0eea0...4f5 1
HvittHus Skrevet 9. april 2014 #13 Skrevet 9. april 2014 Uføretrygd er lavere enn AAP. De fleste opplever å gå ned noen tusenlapper pr måned. Du kan få økonomisk rådgivning til å sette opp et budsjett som hjelper deg i overgangen til mindre inntekt.Anonymous poster hash: 73327...b35 Ikke nødvendigvis. Uførepensjon beregnes på grunnlag av opptjente pensjonspoeng. AAP på bakgrunn av siste, eller siste tre års, inntekt. For noen vil det da slå bedre ut å komme over på varig ufør, mens andre vil tape penger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå