skoleflink18 Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Vi har fått i oppgave på skolen om å gjøre research om data spilleavhengighet. Jeg er ikke en som liker dataspill så jeg er litt clueless. Hvis dere liker dataspill kan dere vær så snille å svare på disse spørsmålene for meg? - hva er det beste dataspillet? - Hva vil du legge i ordet spilleavhengighet? - hvis du kjenner noen som er spilleavhengig, hvordan er det å leve med en? - Hvordan er det å være spilleavhengig? setter pris på svar
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 En person som virkelig er skoleflink ville nok ha satt seg inn i forumreglene før hun postet et innlegg. Jeg vil heller anbefale deg at du kontakter disse folkene; de kan nok svare på det du har av spørsmål. http://www.spillavhengighet.no/ Anonymous poster hash: 9e6ca...f11
ExpectoPatronum Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 - hva er det beste dataspillet? Det er ikke lett å svare på hva som er det ''beste'' dataspillet. Det er veldig forskjellig fra person til person. Men jeg vil si at MMORPG(Multiplayer Online roleplaying game)spill er de beste. (f.eks wow og everquest) - Hva vil du legge i ordet spilleavhengighet? Vil si at spilleavhengihet er når du spiller så mye at du glemmer å gjøre hverdagslige ting som å spise, dra på skole/jobb, være sosial osv. - hvis du kjenner noen som er spilleavhengig, hvordan er det å leve med en? Jeg har selv vært litt spilleavhengig og det var nok tungt for familien rundt meg. Jeg droppet ut av skolen, jeg fikk mange problemer med helse. Første ting som skjedde var at jeg hadde null døgnrytme, satt oppe hele natten og spillet. Og sov på dagen. Mistet matlysten som gjorde at jeg nesten fikk spiseforstyrrelse. Ble slapp og sliten og hadde det ganske tungt. Mistet også en god del venner. Men det verste er at du ikke merker selv hvor avhengig du har blitt. Tok meg en stund for at det gikk opp for meg at jeg trengte hjelp med å komme ut av problemet. Så fikk hjelp hos BUP, de hjalp mye. Fikk døgnrytmen min tilbake og startet på skole neste år igjen. Er heldigvis over den tiden, men spiller enda litt her og der. Håper det hjalp litt med oppgaven din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå