AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Så jeg har fått noen inkassovarsel på en regning som på et eller annet vis har kommet seg unna i evigheter. Jeg er litt sen noen ganger, men ikke sånn. Nå står det på den siste purringen at det vil bli sendt til inkasso hvis ikke betalt innen fristen. Den fristen er gått. Så det jeg lurer på er; hva skjer nå? Får jeg en ny regning i posten fra et annet sted? Hvor betaler jeg? Skal jeg betale regningen etter den har blitt sendt til inkasso? Har null peiling her så jeg håper på hjelp. Anonymous poster hash: 6105f...2dc
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Slenger meg på her, jeg lurer også på det. Anonymous poster hash: 9f2a6...682
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 De fleste selskaper venter en stund med å sende videre til inkasso etter frist. Så det beste er å ringe de det gjelder og betale fakturaen med en gang. Noen dropper å sende den til inkasso da om det ikke allerede er gjort. Dersom den allerede er sendt til inkasso så må du nok betale den som kommer fra inkasobyrået. De pleier å være me større enn originalregningene. Anonymous poster hash: 1c9ff...b6a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 De fleste selskaper venter en stund med å sende videre til inkasso etter frist. Så det beste er å ringe de det gjelder og betale fakturaen med en gang. Noen dropper å sende den til inkasso da om det ikke allerede er gjort. Dersom den allerede er sendt til inkasso så må du nok betale den som kommer fra inkasobyrået. De pleier å være me større enn originalregningene. Anonymous poster hash: 1c9ff...b6a Med større, mener du sånn dobbelte? Eller mer? Anonymous poster hash: 6105f...2dc
Ferdigstudent Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 Med større, mener du sånn dobbelte? Eller mer? Anonymous poster hash: 6105f...2dc Det er som regel et gebyr fra inkassoselskapet. Det gebyret er vel fort noen hundre kroner. Så regningen kan mer enn doble seg dersom det er snakk om et lavt beløp du ikke har betalt. 1
Lettpåtå Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 Hvor mye over fristen har den gått? Det er ihvertfall ingen grunn til å vente lenger. Betal med det samme!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 Tror nok ts må belage seg på fengselsstraff Anonymous poster hash: 0d90c...b1d 2
Gjest Evans Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 Betal purringa som har gått ut også ringer du og sier at du har betalt, men litt forsent. Eller så bare betaler du purringa, og ringer om du eventuelt får innkassovarsel og sier at du betalte, men bare litt forsent.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Går det til inkasso må du stå til rette for Kongen. Anonymous poster hash: 0a96e...b43
Ellevill Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 Du betaler selvfølgelig regninga med en gang! Så ringer du den aktuelle, beklager og informerer om at regningen nå er betalt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå