Gå til innhold

Å det gjør så vondt! :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Våknet opp kvalm idag. Og full av luftsmerter. Da luftsmertene kommer så sitter de helt nederst i magen, så det kjennes ut som jeg skal presse en baby ut av rumpa, det gjør så vondt! I tillegg er jeg kvalm, gikk inn på toalettet isted og kjente jeg måtte kaste opp, men brakk meg bare tre ganger uten at det kom noe som helst. Noen andre som har opplevd dette? Merkelig at jeg ikke kastet opp noe synes jeg. Etterpå gikk det bedre en liten stund, men nå er det kommet tilbake igjen.

Kanskje det har en sammenheng med at jeg spiste altfor mye igår? Trykket i meg alt for mye mat før jeg la meg...

Anonymous poster hash: 2940e...41d
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker kanskje at du er gravid, men du tør ikke lage tråden "Er jeg gravid?" på graviditetsforumet?

Kan være flere ting det altså. Ta en test da vel.

Anonymous poster hash: 62680...86f
Skrevet

Nei da må jeg nok være den nye Jomfru Maria i såfall!

Ts

Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg skrev som anonym der oppe, var litt stressa..

Skrevet

Sånn hadde jeg det i går. Og det viste seg å være starten på omgangssyke...

Skrevet

Woho, da har jeg noe å glede meg til! :frown: God bedring til deg!

Skrevet

Drikk masse vann, så går ting litt lettere gjennom systemet ditt.

AnonymBruker
Skrevet

Kan godt være det at du spiste for mye i går :-) det er ikke noe godt, men trenger ikke være noen sykdom heller. Går det ikke over iløpet av noen dager kontakter du lege. Værre er det ikke :-)

Hilsen en som har slitt med forferdelige magesmerter i over 2 år :-)

Anonymous poster hash: ea8a0...97e

Skrevet

Kan godt være det at du spiste for mye i går :-) det er ikke noe godt, men trenger ikke være noen sykdom heller. Går det ikke over iløpet av noen dager kontakter du lege. Værre er det ikke :-)

Det er det jeg også tror, mange av plagene var tegn på luftsmerter. Og jeg er mett enda, hehe! Da jeg brakk meg gikk kvalmen over, og så ble jeg kvalm igjen, brakk meg igjen uten å kaste opp og så forsvant det, nå bare romsterer det på, men er begynt å såvidt gå over, er mer vondt nå enn jeg er kvalm ihvertfall. Krysser fingrene for at dette ikke er omgangssyken, jeg har helt angst for å kaste opp :( Men som du sier bør jeg nok kontakte lege om smertene vedvarer..:)

Skrevet

Huff da! :/

Håper du har funnet ut av hva det er for noe...?

Skrevet (endret)

Edit: glem det! skjønte det var ikke var meg den handlet om, hehe. såg det ikke før nå. :P

Endret av Kaizerr
AnonymBruker
Skrevet

Huff da! :/

Håper du har funnet ut av hva det er for noe...?

Nei, vært på gastroskopi, coloskopi, MR, CT, ultralyd, laktosefri diett, glutenfri diett, gått på cortison, tatt masse avføringsprøver, masse vevsprøver fra tykktarm, tynntarm og tolvfingertarmen, vært innlagt på sykehus fordi jeg en gang fikk så vondt at jeg ikke klarte å gå engang, da opererte de bort blindtarmen og så inni meg om de kunne se noen skader, men de finner rett og slett ikke ut av det.

Så nå har jeg vært sykemeldt i 2mnd, pga utmattelse. Man blir ordentlig sliten av å ha kroniske magesmerter :-)

Man blir vandt til det, og lærer seg til å leve med det. Men håper jo de finner ut av det etterhvert.

Men nå skal ikke jeg oppta tråden til TS :-)

Skrevet

Nei, vært på gastroskopi, coloskopi, MR, CT, ultralyd, laktosefri diett, glutenfri diett, gått på cortison, tatt masse avføringsprøver, masse vevsprøver fra tykktarm, tynntarm og tolvfingertarmen, vært innlagt på sykehus fordi jeg en gang fikk så vondt at jeg ikke klarte å gå engang, da opererte de bort blindtarmen og så inni meg om de kunne se noen skader, men de finner rett og slett ikke ut av det.

Så nå har jeg vært sykemeldt i 2mnd, pga utmattelse. Man blir ordentlig sliten av å ha kroniske magesmerter :-)

Man blir vandt til det, og lærer seg til å leve med det. Men håper jo de finner ut av det etterhvert.

Huff så trist! må være utrolig slitsomt å ikke finne ut av hva det er :( Mange klemmer til deg :hug:

Skrevet

Nei desverre, vet ikke om det er omgangssyke eller om jeg bare har spist for mye og fått skikkelig luftsmerter.. Kvalmen har gitt seg sånn halvveis, men ikke smertene.. håper jeg blir bedre snart, nærmer seg jo eksamen og greier.. :(

Det går nok over skal du se :)

Har du fått i deg noe mat ennå?

Husk å få i deg nok væske og både sukker og salt, og spis noe lett som f.eks ris, så stabiliserer nok magen seg snart.

Annonse
Skrevet

Har du lest noe om ibs (irritable bowel syndrome)?

Jeg har hatt syke magesmerter i perioder, og legen min mente nylig at jeg kunne ha det.

Har prøvd å legge om til et fodmap-redusert kosthold og merker allerede en forskjell.

Skrevet (endret)

Har du lest noe om ibs (irritable bowel syndrome)?

Jeg har hatt syke magesmerter i perioder, og legen min mente nylig at jeg kunne ha det.

Har prøvd å legge om til et fodmap-redusert kosthold og merker allerede en forskjell.

Huff, nå får jeg nesten dårlig samvittighet på at jeg klager på noe så vanlig som kanskje begynnende omgangssyke, når dere har magesmerter mer enn jeg har.. Håper det ordner seg for dere :hug:

edit: skrivefeil

Endret av Kaizerr
AnonymBruker
Skrevet

Huff, nå får jeg nesten dårlig samvittighet på at jeg klager på noe så vanlig som kanskje begynnende omgangssyke, når dere har magesmerter mer enn jeg har.. Håper det ordner seg for dere :hug:

Ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Husk at alle opplever smerte forskjellig :-)

Skrevet

Vondt er vondt, og smerter man kanskje ikke har opplevd tidligere føles ekstra vondt og skummelt. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...