Gå til innhold

Hvilken type sykkel bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Halloen. Skal kjøpe sykkel til sønnen min, men er usikker på om jeg burde kjøpe trehjulsykkel eller om jeg kan kjøpe tohjulsykkel med støttehjul. Har sett han sykle MED pedalene et par ganger, men ellers når han har lånt trehjulsykkel hos andre så bruker han beina til å gi fart. Vet ikke om det blir for tungt for han å sykle på tohjulsykkel?

Han er høy, så tror han skal passe de minste tohjulsyklene. Han er vel sånn 97-98 cm eller noe sånt. Usikker.

Har også tenkt på balansesykkel, men den er jeg ganske sikker på at han ikke hadde klart med og gitt opp ganske fort. Han er skeptisk til ting som er veldig vanskelig, så det tror jeg han er litt liten til enda. Han ville for eksempel ikke prøve en gang da vi var på Toys are Us her om dagen.

Han er forresten to år og fem måneder gammel.

Endret av Teriyaki
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt i tidligste laget med tohjulssykkel. Men så lenge det er støttehjul i alle fall så. Likevel, JEG hadde kjøpt en trehjulssykkel. Bedre at han har det gøy med sykkelen enn at han har den som et transportmiddel.

Anonymous poster hash: 82dd9...f74
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er litt i tidligste laget med tohjulssykkel. Men så lenge det er støttehjul i alle fall så. Likevel, JEG hadde kjøpt en trehjulssykkel. Bedre at han har det gøy med sykkelen enn at han har den som et transportmiddel.

Anonymous poster hash: 82dd9...f74

Ja jeg er enig, men så har samboer snakket om at han vil kjøpe tohjulsykker og gudmoren hans skal kjøpe tohjuling til sin sønn til sommeren. Skal sies at sønnen hennes er fem måneder eldre enn vår, men fem måneder er ikke SÅ mye lenger.

Skrevet

I den alderen der har jo 5mnd mye å si for utviklingen. Jeg hadde gått for trehjulssykkel. Du får jo en for to-tre hundrelapper på Biltema.

• Liker 1
Skrevet

I den alderen der har jo 5mnd mye å si for utviklingen. Jeg hadde gått for trehjulssykkel. Du får jo en for to-tre hundrelapper på Biltema.

De er ganske like i motorikken, ingen kjempestor forskjell. :) Men kamskje dra på biltema ja. :)

Skrevet

Definitivt balansesykkel (da tenker jeg på slike som ligner en vanlig sykkel uten pedaler). De er veldig bra for motorikken og gir godt grunnlag for å lære å sykle neste år.

• Liker 1
Skrevet

Definitivt balansesykkel (da tenker jeg på slike som ligner en vanlig sykkel uten pedaler). De er veldig bra for motorikken og gir godt grunnlag for å lære å sykle neste år.

Hmm nå fikk jeg noe å tenke på! :)

Skrevet

Hmm nå fikk jeg noe å tenke på! :)

Ja, du sa jo at han allerede sparker fra med beina fremfor å trå på pedalene når han låner trehjulsykkel hos andre, så da tror jeg balansesykkel kanskje vil bli populært. Da får han trent balansen, men har mer kontroll enn på en vanlig tohjulssykkel. Dessuten, en trehjulssykkel kan fort bli litt liten hvis han er så lang nå, mens en balansesykkel kan han faktisk ha glede av i flere år fremover.

Skrevet

Ville også gått for balansesykkel.

Skrevet

Hadde det ikke vært for at han bruker veldig lang tid på å bli fortrolig med nye, litt vanskelige ting så skulle jeg kjøpt en balansesykkel , men...Litt usikker.

Skrevet

Det er da ikke så vanskelig? Min har hatt det siden hun var 2 år, og fikk til å bruke den på sitt vis helt fra starten. Beina var nedi nesten hele tida i begynnelsen da :) Nå som hun snart er tre er den enda mer stas.

Skrevet

Ok. Da tror jeg vi går for den! De har en flott en til 500 kr på g max :)

Skrevet

Vi kjøpte tohjulssykkel med støttehjul til L i fjor vår. Han blir tre i mai, så han fikk den i toårsgave.

Han skjønte greia med en gang, og sykkelen var kjempepopulær.

Her hadde altså trehjulssykkel vært bortkasta penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...