AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Jeg leser mye om hvor trege NAV er, hvor mye feil de gjør med utbetalinger, at folk føler seg urettferdig behandlet osv. Nå nylig ble jeg alenemor, og søkte derfor om stønader som enslig forsørger. Jeg søkte 18.03. Etter én uke fikk jeg svar på at jeg fikk dobbel barnetrygd. Overgangsstønad og stønad til barnetilsyn fikk jeg brev om at kunne ta opptil 3 måneder å behandle. Etter 2,5 uke fikk jeg svar, hvor det sto at etterbetaling ville ta 1 til 2 uker. Dagen etter jeg fikk innvilga hadde jeg pengene på konto Nå får jeg ikke særlig mye i overgangsstønad siden jeg jobber fullt (bare rundt 2000,-), men dette gjorde at jeg ikke måtte snu helt på enhver krone. Så: Takk NAV! Anonymous poster hash: 31bc6...e0b 12
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Jeg leser mye om hvor trege NAV er, hvor mye feil de gjør med utbetalinger, at folk føler seg urettferdig behandlet osv. Nå nylig ble jeg alenemor, og søkte derfor om stønader som enslig forsørger. Jeg søkte 18.03. Etter én uke fikk jeg svar på at jeg fikk dobbel barnetrygd. Overgangsstønad og stønad til barnetilsyn fikk jeg brev om at kunne ta opptil 3 måneder å behandle. Etter 2,5 uke fikk jeg svar, hvor det sto at etterbetaling ville ta 1 til 2 uker. Dagen etter jeg fikk innvilga hadde jeg pengene på konto Nå får jeg ikke særlig mye i overgangsstønad siden jeg jobber fullt (bare rundt 2000,-), men dette gjorde at jeg ikke måtte snu helt på enhver krone. Så: Takk NAV! Anonymous poster hash: 31bc6...e0b Flaks for deg. Anonymous poster hash: c96d0...524 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Det du nevner er jo enkle søknader å behandle, så hvis ikke ditt lokale NAV-kontor hadde mye sykdom hos sine ansatte så er det der ganske normal behandlingstid. Anonymous poster hash: 42fe3...82c 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Jeg er ikke imponert. Det koster ikke NAV mange kaloriene å sende papirene dine gjennom papirmølla. Anonymous poster hash: c77ba...04c 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 Haha, snakk om surmaga svar Hadde forventa at det skulle ta lengre tid etter hva jeg har lest på nett (om de samme søknadene). Må være lov å si at NAV ikke alltid surrer og bruker uendelig lang tid? Anonymous poster hash: 31bc6...e0b 9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 Som den NAV hateren jeg er, etter altfor mange år som kasteball i systemet, synes jeg faktisk det skal være slik at de fårskryt når de faktisk gjør noe bra. Jeg har mye å klage over når det gjelder NAV, men de få gangene de gjør noe bra er det viktig å påpeke det også. Ting blir jo ikke bedre om man bare klager, det virker ikke akkurat motiverende. Viktig å klage når det er noe å klage på, men også viktig å gi skryt når noe er bra. Kjempefint at du fikk god hjelp TS, håper det fortsetter slik Anonymous poster hash: a8e5e...478 9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 Som den NAV hateren jeg er, etter altfor mange år som kasteball i systemet, synes jeg faktisk det skal være slik at de fårskryt når de faktisk gjør noe bra. Jeg har mye å klage over når det gjelder NAV, men de få gangene de gjør noe bra er det viktig å påpeke det også. Ting blir jo ikke bedre om man bare klager, det virker ikke akkurat motiverende. Viktig å klage når det er noe å klage på, men også viktig å gi skryt når noe er bra. Kjempefint at du fikk god hjelp TS, håper det fortsetter slik Anonymous poster hash: a8e5e...478 Takk! Det var det jeg mente med innlegget. Jeg vet jo at NAV gjør mye galt, poenget mitt var bare at i noen tilfeller fungerer det også. Jeg er klar over at det var "enkle søknader å behandle", men det kunne tatt mye lengre tid. Også når jeg skulle ha foreldrepenger i sin tid så gikk det helt smertefritt. Anonymous poster hash: 31bc6...e0b 2
Ferdigstudent Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 (endret) NAV gjør veldig ofte en god jobb, men man hører aldri om de fornøyde brukerne. De som er fornøyde har normalt ikke noe grunn eller behov for å gå til media eller starte tråder, på grunn av dette virker det som NAV aldri gjør noe rett, noe som er feil. Så dette var et friskt pust TS! Samtidig skal man vanskelig finne en mer krevende og utakknemlig brukermasse enn den NAV klientene utgjør. Nå snakker jeg om den totale brukermassen som en helhet, ikke individuelle brukere som kan være engler. Endret 9. april 2014 av Ferdigstudent 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Jeg har heller ikke hatt noen som helst problemer med nav, og de fortjener jo litt skryt også! Det er jo de verste feilbehandlingssakene som havner i media.. Jeg måtte først ha sykepenger i svangerskapet og deretter foreldrepenger. Hadde nesten ingen problemer! Ble litt kluss en måned, men jeg tok en telefonsamtale og og det var i orden! Ble ganske imponert over at alt gikk så smurt med tanke på alt som har vært skrevet i media. Mannen min måtte ha sykepenger en periode og et gikk også som smurt Anonymous poster hash: 0bcb1...230 1
csb Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 NAV mottar 30.000 telefoner hver eneste dag, hele året. NAV behandler millioner av søknader hvert eneste år. Det er så enormt apparat at det er nesten ikke mulig å forestille seg brøkdelen. Nesten alle får den hjelpen de trenger, når de trenger den. Men man må alltid prøve å bli enda bedre, for noen har dårlige opplevelser og det er ikke bra. Det som er interessant er at i spørreundersøkelser er 89% av NAV-brukerne svært fornøyde med NAV, men blant ikke-NAV-brukerne er tallet mye mye lavere. Det sier kanskje mye? Hilsen NAV-ansatt 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #11 Skrevet 9. april 2014 Samme her. Jeg har nettopp søkt om sykepenger, og de var veldig behjelpelig og snille over telefonen. Må si jeg er imponert:) Anonymous poster hash: 3bddf...9ff 1
Gjest Eurodice Skrevet 9. april 2014 #12 Skrevet 9. april 2014 Jeg leser mye om hvor trege NAV er, hvor mye feil de gjør med utbetalinger, at folk føler seg urettferdig behandlet osv. Nå nylig ble jeg alenemor, og søkte derfor om stønader som enslig forsørger. Jeg søkte 18.03. Etter én uke fikk jeg svar på at jeg fikk dobbel barnetrygd. Overgangsstønad og stønad til barnetilsyn fikk jeg brev om at kunne ta opptil 3 måneder å behandle. Etter 2,5 uke fikk jeg svar, hvor det sto at etterbetaling ville ta 1 til 2 uker. Dagen etter jeg fikk innvilga hadde jeg pengene på konto Nå får jeg ikke særlig mye i overgangsstønad siden jeg jobber fullt (bare rundt 2000,-), men dette gjorde at jeg ikke måtte snu helt på enhver krone. Så: Takk NAV! Anonymous poster hash: 31bc6...e0b Bare en oppklaring her. Du får ikke dobbel barnetrygd, du får for ett barn mer enn du har. Hvis du har bare ett, blir det dobbelt så mye. Selv hadde jeg jeg fem barn da jeg ble alene med dem. Det var nok av dem som trodde jeg fikk barnetrygd for ti, nettopp fordi mange snakker om dobbelt opp. 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #13 Skrevet 9. april 2014 Det er veldig hyggelig å få høre om positive erfaringer og opplevelser! Som csb sier over meg her, det er nærmest umulig å forestille seg hvor mye vi må forholde oss til både av søknader, telefonhenvendelser og ikke minst stadige små og store endringer. For min egen del blir hvertfall jobben min ekstra givende når vi får høre om positive erfaringer, og får fine tilbakemeldinger fra fornøyde brukere Vi som jobber i NAV er faktisk bare mennesker vi også, og vi gjør så godt vi kan Hilsen NAV-ansatt Anonymous poster hash: 9d57a...feb 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #14 Skrevet 9. april 2014 Bare en oppklaring her. Du får ikke dobbel barnetrygd, du får for ett barn mer enn du har. Hvis du har bare ett, blir det dobbelt så mye. Selv hadde jeg jeg fem barn da jeg ble alene med dem. Det var nok av dem som trodde jeg fikk barnetrygd for ti, nettopp fordi mange snakker om dobbelt opp. Sant det du sier. Er klar over at man bare får én ekstra, men for meg (som har bare ett barn) blir den dobbel. TS Anonymous poster hash: 31bc6...e0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå