AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Her er snakk om mine og dine barn. Vi ferierer vanligvis med ungene, men av og til har vi lyst å reise alene. Hver gang vi planlegger en kort kjærestetur så vil hun også være med. Yngre barna er hos moren og min er hos faren feks. Hun er 16 år. Det blir ikke akkuratt det samme å ha henne med. Faren klarer ikke å si nei. Nå orker jeg ikke lenger. Siste ferie vi bestilte fikk de reise uten meg. Og hun virker super fornøyd. Han synes at jeg overreagerer, men sånn er det bare.Anonymous poster hash: 6ce28...8e4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Alle trenger kjærestetid, det får datteren bare respektere. Virker som hun er fornøyd med å stille seg mellom dere og gjøre enn romantisk tur om til en familietur uten spe av romantikk.. Anonymous poster hash: 7baa7...25e 26
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Hun er en veldig grei jente og vi har et veldig godt forhold. Problemet er at hun styrer akkurat som hun vil. Jeg tenker hvis alle de andre ungene er hos mor eller far så får vi organisere 1-2 turer alene. Men nei, hver gang får jeg beskjed at hun skal være med. Jeg har rett og slett mistet lysten å reise på sånne turer. Liker bedre å slappe av hjemme og finne på ting aleneAnonymous poster hash: 6ce28...8e4
Gjest Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Spontantur? Planlegg når dere ikke har barna, fiks fri for mannen og si til arbeidsgiver at det er en overraskelse, og si ifra dagen før dere drar
Rotemor Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 det kan jo virke som om mannen din foretrekker å ha henne med. Han ville jo satt ned foten dersom hans virkelige ønske var å dra alene. 10
Luckiness Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 Bestill turen før dere forteller henne at dere to skal reise. Da er det litt for sent å gjøre noe med det. Eller så får dere fortelle at hun må betale selv dersom hun skal være med. Blir jo egentlig urettferdig at hun får være med på flere betale ferier med dere enn de andre barna deres. 13
happiest Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 Irriterende for deg! Synes jo også det blir litt feil ovenfor de andre barna, som aldri får være med. Så jeg synes enten alle, eller bare dre 2. Og dere trenger jo kjærestetid! Og det er jo mulig å få litt av, når ungene kan være hos far/mor. Synes du skal snakke med han om det! Si hva du synes og at du trenger litt kjærestetid. Det er vel ikke slik at hun har sovet på samme rom som dere på ferie? Eller...? 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 Irriterende for deg! Synes jo også det blir litt feil ovenfor de andre barna, som aldri får være med. Så jeg synes enten alle, eller bare dre 2. Og dere trenger jo kjærestetid! Og det er jo mulig å få litt av, når ungene kan være hos far/mor. Synes du skal snakke med han om det! Si hva du synes og at du trenger litt kjærestetid. Det er vel ikke slik at hun har sovet på samme rom som dere på ferie? Eller...? En 16-åring kan en ikke etterlate på et hotellrom alene i en by. Tenk på hva slags idioti en bortskjemt jentunge kan begi seg ut på. Så enten må ts og mannen bestille en suite med flere soverom, eller så er det 3-mannsrom. TS: dere må snakke dere gjennom det. Synes mannen virkelig at det er ok at denne 16-åringen får være med på alt hun lyster? Det er jo ikke god barneoppdragelse å danse etter hennes pipe. Ei heller danner det et godt forhold mellom henne og yngre søsken, og særlig mellom henne og stesøsken. En mulig løsning er å si: alle eller ingen. Dersom mannen vil ha med elstedatter insisterer du på to alternativer: 1- de to drar alene, der han betaler alt og i fremtiden selvsagt tar med hennes yngre søskenen på en tilsvarende mengde turer (du kan i så fall dra på aleneturer med egne barn, det er godt for alle parter) 2-alle barna er med Dersom han bare sliter med dårlig grensesetting er det sikkert mulig å veilede han litt på det. En 16-åring er 2 knappe år fra voksen og trenger gjenntatte og kraftige realitetsorienteringer, ikke at en lar henne manipulere sin far - av det lærer hun bare å manipulere menn, som fort får henne i alvorlig trøbbel. Anonymous poster hash: 9c042...c25 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Vi har 4 barn. Det kan være ganske hektisk til tider. Og ja han synes det er helt greit at hun er med. Når det gjelder betaling det er helt uaktuelt fordi han er en far som betaler alt og gjør alt for ungene sine. Han stiller opp 100 %, både når de er hoss oss og hos moren.Han har godt med penger og vi har felles økonomi. Hun sender meldinger og spør når er neste turen. TsAnonymous poster hash: 6ce28...8e4
happiest Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 En 16-åring kan en ikke etterlate på et hotellrom alene i en by. Tenk på hva slags idioti en bortskjemt jentunge kan begi seg ut på. Så enten må ts og mannen bestille en suite med flere soverom, eller så er det 3-mannsrom. Ikke? Jeg har bodd alene på hotellrom mens foreldrene mine har hatt eget - flere ganger. Tviler hun finner på noe etter de har lagt seg alene... 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #11 Skrevet 9. april 2014 Dette er noe du må ta opp med kjæresten din TS. Du må få han til å sette grenser. Forklar at du vil reise med han ALENE for derr trenger tid sammen for å pleie forholdet, om han ikke forstår dette og fikser slik dere får reist alene så hadde jeg booka meg tur alene eller med ei vennninde og kost meg. Så kunne han heller ha sittet hjemme å kjeda seg selv. Anonymous poster hash: cfa2c...b8b 8
sjøhest Skrevet 9. april 2014 #12 Skrevet 9. april 2014 Virker ikke helt normalt for en 16-åring. Jeg ville helst IKKE være med mamma og pappa på tur når jeg var så gammel.. Du får snakke med mannen din om det. Hun må tåle at hun ikke alltid skal være med, i hvert fall når det gjelder alle ungene. 8
Cassiuss Skrevet 9. april 2014 #13 Skrevet 9. april 2014 utrolig å lese folk som presterer å si at det er datteren som må være den voksne her, og respektere far og stemors kjærestetid. Alt hun har gjort er å oppføre seg som en del av familien. Skal familien planlegge ferie sammen så vil jeg tro de fleste barn oppfatter det naturlig å få være med. Kjærstetid kan dere ha på ferien selv om hun er med. Hun er jo tross alt 16. Faren er naturlig nok ekstra oppmerksom fordi det lett kan bli slik at datteren føler seg uvelkommen i hjemmet (noe jeg er rimelig sikker på hun gjør med den stemora). Hvis dere skal på kjærestetur så starter dere samtalen med henne om akkurat det. "Nå skal pappa og jeg på en kjærestetur for å ta vare på forholdet vårt. Det er slikt alle forhold trenger. Så planlegger vi en tur etter dette som familie-tur. Hvor kunne du tenkt deg å reist da?" Er rimelig sikker på det vil ta luven utav problemet. Å gå til kamp mot kjærestens barn, og i tillegg være så barnslig at du bare blir hjemme fordi du er sur er bare så utrolig lite voksent. 11
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #14 Skrevet 9. april 2014 Når det er dette mannen vil hadde jeg også reagert med å la være å bli med. Jeg hadde t.o.m dratt med venninner, eller egne barn alene... Anonymous poster hash: 3cf83...f49 1
Gjest Skrevet 9. april 2014 #15 Skrevet 9. april 2014 utrolig å lese folk som presterer å si at det er datteren som må være den voksne her, og respektere far og stemors kjærestetid. Alt hun har gjort er å oppføre seg som en del av familien. Skal familien planlegge ferie sammen så vil jeg tro de fleste barn oppfatter det naturlig å få være med. Kjærstetid kan dere ha på ferien selv om hun er med. Hun er jo tross alt 16. Faren er naturlig nok ekstra oppmerksom fordi det lett kan bli slik at datteren føler seg uvelkommen i hjemmet (noe jeg er rimelig sikker på hun gjør med den stemora). Men hvorfor er det rettferdig at akkurat dette barnet for bli med, men ikke de andre da?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #16 Skrevet 9. april 2014 utrolig å lese folk som presterer å si at det er datteren som må være den voksne her, og respektere far og stemors kjærestetid. Alt hun har gjort er å oppføre seg som en del av familien. Skal familien planlegge ferie sammen så vil jeg tro de fleste barn oppfatter det naturlig å få være med. Kjærstetid kan dere ha på ferien selv om hun er med. Hun er jo tross alt 16. Faren er naturlig nok ekstra oppmerksom fordi det lett kan bli slik at datteren føler seg uvelkommen i hjemmet (noe jeg er rimelig sikker på hun gjør med den stemora). Hvis dere skal på kjærestetur så starter dere samtalen med henne om akkurat det. "Nå skal pappa og jeg på en kjærestetur for å ta vare på forholdet vårt. Det er slikt alle forhold trenger. Så planlegger vi en tur etter dette som familie-tur. Hvor kunne du tenkt deg å reist da?" Er rimelig sikker på det vil ta luven utav problemet. Å gå til kamp mot kjærestens barn, og i tillegg være så barnslig at du bare blir hjemme fordi du er sur er bare så utrolig lite voksent. Signerer denne. Har vært 16 år selv og syntes det var stas å dra på tur med faren min. Han og stemoren min dro av og til alene, men det var når jeg uansett var hos moren min eller hadde andre ting på gang. Med holdningen til TS tror jeg 16-åringen gjør sitt for å befeste sin status som fremdeles familiemedlem. Det må være utrolig sårt å føle seg uvelkommen når dette til syvende og sist dreier seg om at de voksne ikke organiserer disse tingene på riktig måte. Og hvordan i all verden skulle en 16-åring kunne betale for en ferietur? Jeg synes det er helt forferdelig at et barn skal bli presentert med en regning for å bli vist kjærlighet og oppmerksomhet. Anonymous poster hash: 6f5e9...f6c 4
Evama Skrevet 9. april 2014 #17 Skrevet 9. april 2014 Enig med Cassiuss! Her ønsker nok 16 åringen å føle seg som en del av familien. Det virker som hun helst vil ha alene tid med dere uten alle de andre barna. Kanskje dere skal prøve å finne på ting i hverdagen sammen, så oppmerksomheten hun får på turene ikke lenger virker så fristene? 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #18 Skrevet 9. april 2014 utrolig å lese folk som presterer å si at det er datteren som må være den voksne her, og respektere far og stemors kjærestetid. Alt hun har gjort er å oppføre seg som en del av familien. Skal familien planlegge ferie sammen så vil jeg tro de fleste barn oppfatter det naturlig å få være med. Kjærstetid kan dere ha på ferien selv om hun er med. Hun er jo tross alt 16. Faren er naturlig nok ekstra oppmerksom fordi det lett kan bli slik at datteren føler seg uvelkommen i hjemmet (noe jeg er rimelig sikker på hun gjør med den stemora). Hvis dere skal på kjærestetur så starter dere samtalen med henne om akkurat det. "Nå skal pappa og jeg på en kjærestetur for å ta vare på forholdet vårt. Det er slikt alle forhold trenger. Så planlegger vi en tur etter dette som familie-tur. Hvor kunne du tenkt deg å reist da?" Er rimelig sikker på det vil ta luven utav problemet. Å gå til kamp mot kjærestens barn, og i tillegg være så barnslig at du bare blir hjemme fordi du er sur er bare så utrolig lite voksent. Vi har vært på flere shopping turer der hun var med oss, Sverige og London. Pga hun er stor og det er ikke alltid like gøy å være på ferie med små søsken. I sommeren så pleier hun å ta med seg en venninne sånn at hun slipper å kjede seg.Hun vet at hun er alltid velkommen hos oss og som sagt så har vi et veldig ok forhold. Vi har snakket med henne om dette og hver gang vi skal reise så presiserer vi at det blir en romantisk kjærestetur, men likevel etter et par dager, mange sms og mas er hun med... TsAnonymous poster hash: 6ce28...8e4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #19 Skrevet 9. april 2014 Enig med Cassiuss! Her ønsker nok 16 åringen å føle seg som en del av familien. Det virker som hun helst vil ha alene tid med dere uten alle de andre barna. Kanskje dere skal prøve å finne på ting i hverdagen sammen, så oppmerksomheten hun får på turene ikke lenger virker så fristene? Vi har full forståelse at hun er eldre og vi prøver å finne på ting sammen. Dra til byen, caffe, shopping... Hun er mye med venninnen, men med en gang hun kjeder seg så må vi stå for underholdning og finne på masse gøy. Av og til passer det ikke pga vi har flere barn så får vi slengt i tryne at vi får aldri tid til henne osv.. TsAnonymous poster hash: 6ce28...8e4
Druid Skrevet 9. april 2014 #20 Skrevet 9. april 2014 Jeg ville reagert på at han ikke vil ha kjærestetur med deg. Og nei, det er ikke sammenlignbart å ha med en 16 åring. Det er en helt annen form av ro. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå