Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har plutselig begynt å reagere på enkelte kremer. Det startet med en Ole Henriksen maske. Etter det så har jeg reagert på andre produkter av forskjellige merker. Det som er dumt er at jeg ikke vet hva jeg reagerer på. Siden vi nå er inne i en årstid da jeg pleier å gå fra litt tykkere kremer til lettere pga temperaturen ute stiger. Jeg har forsøkt meg frem med kremer som har stått på hylla siden høsten (jeg ble allergisk i vinter, så jeg vet ikke hvilke jeg reagerer på) og nå er nesa mi rød, bittelitt hoven og klør som ville h.. Det er kun på sidene av nesa, ikke på den tynne huden under øynene. Første gangen med Ole Henriksen væsket huden min også bittelitt.

Jeg lurer på om det er noen som vet hva dette kan være? Hvilken ingrediens i produktet som jeg reagerer på?

Skjønner at dette er et skudd i mørket, men prøver her før jeg går til hudlegen.

Anonymous poster hash: 5ee58...93e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe med ingrediens dessverre, men ofte reagerer man på noe så enkelt som parfyme. Eller parabener. Jeg er selv uhyre sensitiv blitt, og er avhengig av å ha beroligende maske og serum i skapet (Decleor sine), og bruker ellers mildest mulig produkter-gjerne mot sensitiv hud. Ellers blir huden min hoven og rød, og svir lett. Øyekremer gir meg til stadighet røde og hovne øyne som svir, så bruker kun de beregnet for sensitiv hud der også.

Fint med hudlegen, men ikke noe unaturlig i å utvikle en allergi mot produkter. Jeg kan bare se på en eske fra f.eks md, så er huden min helt koko og sår...

Anonymous poster hash: 4243b...b90

Skrevet

Jeg fant til slutt ut at det var Methylisothiazolinone jeg reagerte på. Kan det være det?

Jeg fikk store hevelser rundt øyne og munn.

Gjest Tigress
Skrevet

Det er ikkje så rart at du reagerer på anskitskremar, er det vel?? :fnise:

• 1 år senere...
Skrevet
Den 9 Apr 2014 at 17.36, seleneluna skrev:

Jeg fant til slutt ut at det var Methylisothiazolinone jeg reagerte på. Kan det være det?

Jeg fikk store hevelser rundt øyne og munn.

Har du fått sjekket deg for angiødem? Jeg er veldig allergisk mot MI og hovner også opp i øyne/munn. Ble bare nylig fortalt av lege at denne typen respons er mer alvorlig og krever en annen type diagnose/behandling enn en overfladisk allergisk respons i huden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...