Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i lengere tid slitt med uren hud, til tross for at jeg vasker problemområdene på kroppen og ansiktet to ganger daglig. Til nå har det dog ikke vært noe stort problem. I dag derimot, så er jeg på vei til å bli et ansikt utad, både for min egen bedrift og innen musikerkarriere. Det sier seg selv at jeg ikke kan ha store kviser og annet grums til en hver tid. Så jeg lurte på om dere viste av noe som er effektivt mot uren (tørr) hud, som ikke er så hard mot huden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale Clarisonic. Den finnes i to utgaver, Mia (ansikt) og Plus (ansikt og kropp). Jeg har Plus, men hadde strengt tatt klart meg med Mia.

Har brukt denne siden desember og er veldig fornøyd med huden min nå.

Jeg hadde hørt så mye bra om Clarisonic før jeg kjøpte den, men ble overrasket over hvor fort huden ble mer klar og den trekker på en måte porene sammen. Selvfølgelig dukker det opp acne, nå og da, men er blitt mye bedre:)

Den er litt dyr i innkjøp, men jeg merker at huden min er mer mettet og dermed bruker jeg mindre av produkter som ansiktskremer o.l..så da går det vel opp i opp i det lange løp:)

Skrevet

Tea tree serien til body shop er fantastisk bra! Den gjør huden litt tørr men det gjør ikke noe om du kjøper den rosa ansiktsmasken også og bruker den to ganger i uken :)

Skrevet

Clarisonic er jo litt dyrt. Men det er sikkert verd pengene. :) Ser dog etter litt billigere alternativ akkurat nå, så får jeg investere i en Clarisonic senere eventuelt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale Clarisonic. Den finnes i to utgaver, Mia (ansikt) og Plus (ansikt og kropp). Jeg har Plus, men hadde strengt tatt klart meg med Mia.

Har brukt denne siden desember og er veldig fornøyd med huden min nå.

Jeg hadde hørt så mye bra om Clarisonic før jeg kjøpte den, men ble overrasket over hvor fort huden ble mer klar og den trekker på en måte porene sammen. Selvfølgelig dukker det opp acne, nå og da, men er blitt mye bedre:)

Den er litt dyr i innkjøp, men jeg merker at huden min er mer mettet og dermed bruker jeg mindre av produkter som ansiktskremer o.l..så da går det vel opp i opp i det lange løp:)

Jeg har prøvd mange dyre produkter mot akne og uren hud, men det kom bare tilbake igjen. Det som jeg har fått best virkning av er 1 kapsel nattlysolje hver dag og 2x rens av ansiktet morgen og kveld. Jeg bruker ansiktsvask fra Vishy, en toner av vann/eplecidereddik og tetreolje og krem fra clinique.

Anonymous poster hash: 45d99...07b

Skrevet

Jeg har endelig funnet løsningen selv, MD Formulations.

Jeg startet med reisesettet for Adult Acne, for å se hvordan jeg tålte det.....

Jeg ble helfrelst og driver nå og kjøper inn vanlig størrelse av produktene i settet, skal ha continus renewal serum i tillegg, pga arr og utjevning av hud.

Kan bare anbefale, jeg har hatt kviser helst siden tenårene, nå er huden bedre enn den noen gang har vært, og jeg er i 30 årene nå.

Den er fortsatt ikke helt bra, men det tar litt tid, nå får jeg mindre store kviser, stort sett bare små som kommer fort ut og forsvinner fort igjen takket være produktene, og restene etter de store monsterkvisene er snart borte og....

Skal mye til før jeg bytter til noe annet.... bare tilleggsprodukter for å gi bedre effekt etterhvert.

kjøper hos midwest skincare.... kjapp levering og billig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med bylløs akne og tørr hud. MD har ikke hjulpet. Aldri hørt om Clarisonic, er det nytt?

Anonymous poster hash: 86156...c91

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder tørr hud og akne, er det akkurat dette jeg også har. For det første: det er faktisk mulig at man, uten at man tenker over det, har sensitiv hud. Da vil huden reagere på alle slags rare stoffer den får servert i hudkrem og rens osv. Den kan da bli irritert og ikke ta til seg fukt, og heller produsere mer kviser. Jeg begynte å bruke hudpleieserien REN fra apoteket. Det koster litt (kanskje 200 for rens, 400 for krem og 600 for serum) men det var akkurat som om huden min ga fra deg et lettelsens sukk da jeg tok det på. Jeg sier ikke at dette vil hjelpe 100%, men huden blir mye roligere av å slippe alle de dårlige tilsetningene i 99% av hudpleie der ute. Det finnes også kremer mot akne som man får av legen. Du har for eksempel en som heter differin. Virkestoffet i denne heter adalpen som er en type a-vitamin-syre. Dette er et stoff som ikke bare brukes mot akne, men også antialdring. Det er viktig å følge bruksanvisningen nøye når man bruker denne kremen. Man må bruke den konsekvent over en tid for å få ordentlig resultat, kan ta opptil 6 måneder før man ser virkningen skikkelig og kan begynne å bruke kremen litt sjeldnere bare for å opprettholde tilstanden. Den skal smøres på hver kveld og helst ikke brukes sammen med andre virkesoffer, kun rens og denne om kvelden, og rens og nøytral fuktighet på morgenen mener jeg er det beste. Det nytter altså ikke å bruke den i en uke og si at den ikke virker. Ellers så kan man bruke visse p-piller, men jeg for mim del kan absolutt ikke gå på p-piller da jeg blir gal i hodet og humøret av det, deppa og nede (bare at jeg måtte ta det i mange år før jeg skjønte sammenhengen, tenk på det dere som tar p-piller, kanskje dere får et nytt liv når hormonene er ordentlig ute av kroppen). Pluss: med din hudtype er det særs viktig å peele huden. Men ikke med en peeling med korn for da blir det verre med urenhetene, men noe med fruktsyrer eller andre syrer (noe som hjelper på uren hud også kanskje, google det). Er så viktig å få bort død hud et par ganger i uka helst, da blir både det ene og det andre bedre over tid, det er et godt tips fra meg. Også fukte etterpå, selvfølgelig, og da må man huske på at huden er litt sår så den trenger noe rent (veldig glad jeg kom over serien REN på apoteket altså,burde sjekkes ut! Høres vel nesten ut som reklame, men ble litt sånn aha da jeg fant den etter å ha et museum på badet med kosmetikk som har funka såder... )

Anonymous poster hash: 74d07...6d9

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags dårlig hud er det? Er det kviser eller er det akne?

Anonymous poster hash: 592fa...858
Skrevet (endret)

Eg har brukt md formulations, glykolsyre-kur, red og bluelight, clarisonic, Basiron, diane ++

Og det einaste som funke er Epiduo (reseptbelagt), har brukt det sidan april og har ikkje hatt noke akne!! Huda kan verte litt sensitiv og flasse men det er verdt det, bruke den berre annakvar kveld visst eg skal noke viktig.

Endret av ElleDriver
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags dårlig hud er det? Er det kviser eller er det akne?

Unnskyld min uvitenhet, hva er forskjellen?

Anonymous poster hash: 1ba55...373

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld min uvitenhet, hva er forskjellen?

Anonymous poster hash: 1ba55...373

Jeg lurte på om ts hadde vanlig hud som får en kvise eller 2 iblant, eller om ts sliter med konstant akne som er der hele tiden og som trenger "dypere" behandling, med feks hormoner (p-piller) eller roaccutane. Akne kjennetegnes også gjerne ved dypere kviser, et lite område som blir rødt og buler litt ut der man kjenner at kvisen ligger på "undersiden" av huden og verker, som bruker flere uker på å forsvinne. Også kviser på ryggen!

Skrevet (endret)

Jeg lurte på om ts hadde vanlig hud som får en kvise eller 2 iblant, eller om ts sliter med konstant akne som er der hele tiden og som trenger "dypere" behandling, med feks hormoner (p-piller) eller roaccutane. Akne kjennetegnes også gjerne ved dypere kviser, et lite område som blir rødt og buler litt ut der man kjenner at kvisen ligger på "undersiden" av huden og verker, som bruker flere uker på å forsvinne. Også kviser på ryggen!

Det er konstant akne det er snakk om ja Og hudormer og den slags grums.

Endret av Fiolinisten
AnonymBruker
Skrevet

Det er konstant akne det er snakk om ja Og hudormer og den slags grums.

Da vil jeg som nevnt tro at det må noe mer til enn kremer og sunt kosthold. Vet ikke hva du har prøvd tidligere, men p-piller fungerer veldig bra på meg, i kombinasjon med å drikke mye vann og spise sunt. Hvis du ikke har prøvd det før, anbefaler jeg altså det. Hvis ingenting hjelper kan du jo ty til roaccutane, men det er en heftig behandling med mange bivirkninger.

Skrevet

Da vil jeg som nevnt tro at det må noe mer til enn kremer og sunt kosthold. Vet ikke hva du har prøvd tidligere, men p-piller fungerer veldig bra på meg, i kombinasjon med å drikke mye vann og spise sunt. Hvis du ikke har prøvd det før, anbefaler jeg altså det. Hvis ingenting hjelper kan du jo ty til roaccutane, men det er en heftig behandling med mange bivirkninger.

Har alltid spist relativt sunt, så det har ikke hjulpet noe særlig. Kan ikke lenger gå på p-piller, da jeg ikke tåler hormonene som er i de. Har prøvd litt forskjellige typer, men for meg så ble det et rent mareritt.

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid spist relativt sunt, så det har ikke hjulpet noe særlig. Kan ikke lenger gå på p-piller, da jeg ikke tåler hormonene som er i de. Har prøvd litt forskjellige typer, men for meg så ble det et rent mareritt.

Da vil jeg dessverre tro at roaccutane er det eneste som virkelig kommer til å fungere for deg. Men kan jo hende noen andre her har andre råd du kan prøve.

Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Hvis du har hormonell akne i området rundt haka/kinnene, kan jeg anbefale deg å kutte ut sukker og meieriprodukter i 2 måneder for å se om det har noen effekt, eventuelt hvetemel og gluten. Og da mener jeg cold turkey, ikke noe litt sjokolade her og litt ost der - kutt det helt ut og se om det trigger noe.

Av hudpleie kan du teste ut MD formulations sin rens og continuous renewal serum, begge i sensitiv formula for å starte forsiktig. Av fuktighetskrem er min favoritt soothing milky cream fra Decleor.

Har du prøvd p-piller med hell før?

Jeg måtte selv ty til isotretinoin (roaccutan/accutane) for å bli kvitt akne, for de som virkelig har problemhud og som har prøvd alt er virkelig dette en god løsning. Men husk, det er siste utvei, noen av bivirkningene er ganske tøffe.

Ikke skrubb deg med clarisonic hver dag og forvent resultater, det er dyprensende og bør bruker 1 - 2 ganger i uken max.

Endret av BabyBlue
Skrevet

For min del hjalp det å passere 30.. Har prøvd alle triks i boken: alle slags kremer, remedier og serum, antibiotika, a-vitaminsyrekremer(et helvete), laserbehandling, lysbehandling, roaccutanetabletter.. Men med alderen forsvant skiten, og to tca-peelinger(heftige saker) har fjernet alle arr og spor, så nå er huden min helt myk, glatt og perfekt, og ingen ville gjette at jeg har slitt med akne. Så der fins håp for alle når til og med jeg har blitt så fin! :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...