Gå til innhold

Hvor er den rimeligste plassen å bo, i Stavanger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen Stavangerboere der ute som vet hvor det er rimeligst å bo i Stavanger-området. Gjerne litt utenfor også, altså, som f.eks Bryne eller noe. Kunne så sårt tenkt meg å flytte dit! :)

Anonymous poster hash: 56d44...99b
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skal ikke si noe sikkert, men alt som ikke er så sentrumsnært er jo billigere.

Synes selv at prisene utenfor byen også er skrudd godt opp i det siste, så vi kommer til å flytte bort fra stavangerområdet.

Ta deg en tur på finn.no og se prisene de forskjellige stedene :)

Endret av Avalon
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det regner jeg også med. :) Uff ja, er jo oljebyen så er ikke akkurat billig å kjøpe der desverre.. Skal nok gjøre det ja, blir vel sittende å drømme meg bort i flere timer, så få gjøre det i morgen :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Det er like dyrt i Stavanger som på Bryne egentlig, men hvis du har god tid så kan det jo være at du er heldig og finner noe som kanskje er rimeligere enn vanlig :)

Anonymous poster hash: 18a62...ba4
AnonymBruker
Skrevet

Hinna og Hundvåg er ikke akkurat dyre steder

Anonymous poster hash: 2d5fd...1e8
Gjest BettyBoop
Skrevet

hundvåg er svindyrt
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sola og Randaberg er nok billigere enn bydelene i Stavanger, men dette gjelder nok kun leiepriser. Tror det meste rundt stavanger er like dyrt, om ikke dyrere. Disse plassene er litt "på landet", men allikevel under 30 min å kjøre til Stavanger sentrum, og det er visst veldig mange som vil bo slik nå.

Anonymous poster hash: e2691...4b6
AnonymBruker
Skrevet

Har god tid heldigvis, men takker for tipsene deres! :) Er mye som skal klaffe, er ikke bare å flytte heller, må få meg en jobb der borte først og så er det 3-måneders oppsigelsestid så det gjør det litt vanskelig, men satser på å ha flyttet til høsten/vinteren.Jeg har også forstått at det er flere som flytter "på landet". Kunne ha tenkt meg det selv egentlig da det virker veldig koselig! :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hele Stavanger er egentlig ganske dyrt, mulig man kan få det litt billigere enkelte områder på storhaug som ikke har så godt rykte på seg. Ut mot Bryne og Nærbø er det litt rimeligere men også der har prisene steget kraftig. Tau kan også være et godt alternativ, det er ca halvtime med båt fra Stavanger, og nå er de i gang med bygging av undersjøisk tunell så da blir det båtfritt i fremtiden. Ellers så er det en god del billigere i Egersund, men da er du en times kjøretur fra Stavanger.

Anonymous poster hash: 46f3d...38e

AnonymBruker
Skrevet

Storhaug er like dyrt som resten :) Nå vet ikke jeg hva dere mener med dyrt men, fra 12000 og oppover er det som er vanlig i hele Stavanger, inkludert Storhaug ;)

Anonymous poster hash: 18a62...ba4
Skrevet

hundvåg er svindyrt

Indeed!

Skrevet

Hele Stavanger er egentlig ganske dyrt, mulig man kan få det litt billigere enkelte områder på storhaug som ikke har så godt rykte på seg. Ut mot Bryne og Nærbø er det litt rimeligere men også der har prisene steget kraftig. Tau kan også være et godt alternativ, det er ca halvtime med båt fra Stavanger, og nå er de i gang med bygging av undersjøisk tunell så da blir det båtfritt i fremtiden. Ellers så er det en god del billigere i Egersund, men da er du en times kjøretur fra Stavanger.

Fordelen med stasjonsbyene ut over Jæren og helt sør til Egersund er at det er lett å bruke toget om arbeidsplassen ikke er veldig langt fra en stasjon langs Jærbanen. Toget er i tillegg stort sett i rute.

AnonymBruker
Skrevet

Hinna er en av Stavangers dyreste bydeler.

Anonymous poster hash: 8ff38...cf5

AnonymBruker
Skrevet

Storhaug er like dyrt som resten :) Nå vet ikke jeg hva dere mener med dyrt men, fra 12000 og oppover er det som er vanlig i hele Stavanger, inkludert Storhaug ;)Anonymous poster hash: 18a62...ba4

Nå tenkte jeg mest på kjøpsboligmarkedet, der er det i alle fall mange hus som har stått til salgs i lengre tid i noen områder på storhaug, så tenkte derfor at man gjerne kan finne en bedre pris der. Men for all del, mulig jeg tar feil. Da vi kjøpte for litt under et år siden så var ikke storhaug aktuelt så jeg fulgte ikke så godt med på prisene der.

AnonymBruker
Skrevet

Fordelen med stasjonsbyene ut over Jæren og helt sør til Egersund er at det er lett å bruke toget om arbeidsplassen ikke er veldig langt fra en stasjon langs Jærbanen. Toget er i tillegg stort sett i rute.

Egersund ja, det har jeg faktisk ikke tenkt på! Det var lurt, jeg har heller ikke noe i mot å ta tog heller så :)

Ts

Skrevet

Vist du skal kjøpe, så er Våland ikke dum plass nå.

Våland er vanligvis en av de dyreste plassene men nå er det så mye til salgs at boliger blir solg til under takst,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...