AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Jeg lever et litt komplisert liv, kan ikke gå innpå detaljer her, så jeg skal gå rett på sak. Jeg har en som ikke må finne meg. Jeg hadde en facebook-profil hvor jeg hadde blokkert denne personen. Jeg hadde også personvern-innstillingene på at bare venner kan se innhold osv. Til tross for dette, klarte personen å finne meg via Google, selv om jeg hadde blokkert ham. Jeg har derimot for et par år siden kommentert en del på offentlige sider og "deltatt" på arrangementer og tror det var slik han fant meg gjennom Google..Jeg har nå slettet min profil, men jeg er "nødt" til å lage ny ettersom jeg har mange jeg trenger å holde kontakt med og andre grunner. Det jeg trenger hjelp til er, hvordan skal jeg gjøre for at han ikke skal kunne finne meg på facebook igjen? Jeg blir nødt til å bruke mitt ekte navn desverre...men jeg har bokstaven "i" i navnet mitt. Hvis jeg f.eks skifter den til í , vil det gjøre at navnet mitt ikke dukker opp når han søker på meg da? Håper dere kan komme med innslag og tips Tusen takk! Anonymous poster hash: f7b5d...739
Linneah2013 Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Det hjelper ikke å blokkere, han kan finne deg hvis han søker deg opp fra en annens facebookprofil. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Hart en bekjent som ikke vil bli funnet på fb. Personen kan ikke bruke sitt navn, så på face heter personen noe helt annet. Det har resultert i at personen kun har noen få venner på face,folk som vet om det. Anonymous poster hash: 0eed2...714
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 1. Blokker personen og de du kjenner som er han nærmeste. 2. Husk å huke av for at profilen din ikke skal være søkbar på google. 3. Gjør profilen din synlig for kun venner og sørg for at du ikke er søkbar på face. 4. Ikke kommenter på offentlige grupper og pager, det kan også komme opp om du står attending på arrangementer. 5. Ikke het ditt fulle navn. Dersom det er så viktig for deg at han ikke skal kunne finne deg må du nesten ofre det at ikke finner deg. Om du heter f.eks Lotte Papp Hansen kan du jo hete Lotte P. Hansen/Lotte PH osv. Stort sett skjønner jo dine fb-venner at du er deg. Evt kan du opprette profil i ditt fulle navn, legge til alle venner og så sensurere navnet når den nye profilen er oppe og går. Anonymous poster hash: 9515d...611 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 1. Blokker personen og de du kjenner som er han nærmeste. 2. Husk å huke av for at profilen din ikke skal være søkbar på google. 3. Gjør profilen din synlig for kun venner og sørg for at du ikke er søkbar på face. 4. Ikke kommenter på offentlige grupper og pager, det kan også komme opp om du står attending på arrangementer. 5. Ikke het ditt fulle navn. Dersom det er så viktig for deg at han ikke skal kunne finne deg må du nesten ofre det at ikke finner deg. Om du heter f.eks Lotte Papp Hansen kan du jo hete Lotte P. Hansen/Lotte PH osv. Stort sett skjønner jo dine fb-venner at du er deg. Evt kan du opprette profil i ditt fulle navn, legge til alle venner og så sensurere navnet når den nye profilen er oppe og går. Anonymous poster hash: 9515d...611 Tusen takk for svar ! Skal gjøre det..men det er altså ikke nok å endre i til í ? Har den bokstaven i både fornavn og etternavn skjønner du Anonymous poster hash: f7b5d...739
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Tusen takk for svar ! Skal gjøre det..men det er altså ikke nok å endre i til í ? Har den bokstaven i både fornavn og etternavn skjønner du Anonymous poster hash: f7b5d...739 Usikker. Du vil jo ikke komme opp på vanlig måte i søkefeltene, sånn sett kan det funke, men det er en fare for at du kommer opp på google osv. fordi de kommer med forslag til lignende ting. Det er riktignok bare hvis du er aktiv på grupper og sånn. Har ei på face som har R i både for- og etternavn og hun har erstattet de med Я, og er derfor helt umulig å få søkt opp (måtte finne henne manuelt på listen over egne venner nå, stress). Så spesialbokstaver funker hvertfall, selv om jeg er usikker på om í er nok. Anonymous poster hash: 9515d...611
missy_91 Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Du kan gjøre slik at ingen kan søke deg opp på facebook. Gå på personvern, hvem kan kontakte meg, og så huk av på "streng filtrering." Da er det KUN vennene dine på face som kan søke deg opp, og ingen andre som ikke er venn med deg.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 Du kan gjøre slik at ingen kan søke deg opp på facebook. Gå på personvern, hvem kan kontakte meg, og så huk av på "streng filtrering." Da er det KUN vennene dine på face som kan søke deg opp, og ingen andre som ikke er venn med deg. Tusen takk for svar, skal passe på å gjøre det! Det hjelper derimot ikke når det gjelder Google...men dersom jeg passer på å aldri kommentere noe offentlig, og aldri bli med på arrangementer, funker det da? Eller vil jeg dukke opp på Google til og med om jeg bare blir invitert til et arrangement men ikke svarer "deltar" eller "ikke deltar"? Anonymous poster hash: f7b5d...739
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Usikker. Du vil jo ikke komme opp på vanlig måte i søkefeltene, sånn sett kan det funke, men det er en fare for at du kommer opp på google osv. fordi de kommer med forslag til lignende ting. Det er riktignok bare hvis du er aktiv på grupper og sånn. Har ei på face som har R i både for- og etternavn og hun har erstattet de med Я, og er derfor helt umulig å få søkt opp (måtte finne henne manuelt på listen over egne venner nå, stress). Så spesialbokstaver funker hvertfall, selv om jeg er usikker på om í er nok. Anonymous poster hash: 9515d...611 Smaart! Kan prøve noe lignende jeg også, har faktisk R i etternavnet ! Vet du hvordan jeg får frem spesialbokstaver? Anonymous poster hash: f7b5d...739
missy_91 Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Tusen takk for svar, skal passe på å gjøre det! Det hjelper derimot ikke når det gjelder Google...men dersom jeg passer på å aldri kommentere noe offentlig, og aldri bli med på arrangementer, funker det da? Eller vil jeg dukke opp på Google til og med om jeg bare blir invitert til et arrangement men ikke svarer "deltar" eller "ikke deltar"? Anonymous poster hash: f7b5d...739 Nei, jeg tror ikke facebooken din vil dukke opp på google da i og med at den er "skjult" eller hva jeg skal si. Du kan jo lage deg en falsk bruker, for å sjekke opp deg selv på google osv. Eller få en venn til å slette deg, og prøve å søke deg opp å se om de kan se om du skriver i grupper osv Så kan du bare legge de til igjen etterpå
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 Smaart! Kan prøve noe lignende jeg også, har faktisk R i etternavnet ! Vet du hvordan jeg får frem spesialbokstaver? Anonymous poster hash: f7b5d...739 I word går du på Insert -> Symbols -> More symbols også får du opp masse rart. Her har du en del spesialtegn som ikke skal være søkbare: I: ἰîİįıȋІᴉᵢᴵ R: ƦɌʀЯяᴙᴚᴿṚṛ Angående det med å være usynlig på arrangementer/pager via google selv med strenge personvernsinnstillinger funket ikke på meg før hvertfall, men det er kun hvis jeg står som attending. Jeg har innstillinger som gjør at kun venner skal kunne finne profilen min, og jeg skal ikke være søkbar gjennom google, MEN: For meg er jeg søkbar på to konserter jeg har vært på via www.wherevent.com, på en nettside som heter ppfinder.com kommer det opp at jeg har likt en pagen til en kompis, og på yasni.com kom navnet til ei venninne på facebook opp og det sto på google at hun var venn med meg, selv om dette ikke var synlig på selve nettsiden. På wherevent.com kom navnet og profilbildet mitt opp, men det var ikke mulig å klikke seg inn på profilen min. Så folk jeg har blokkert vil kunne skjønne at jeg faktisk har face, selv om de ikke vil få direkte tilgang til profilen. Anonymous poster hash: 9515d...611
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå