AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Har fått legeregning i posten, men fikk et frikort for noen uker siden. Dette har ikke blitt tatt i bruk enda fordi jeg ikke har hatt det før og vet ikke hvordan man "bruker" det så har bare betalt regningene mine. Men nå er jeg 100% blakk og legeregning forfaller i morgen. Har frikortet her men finner ikke noe på nett om hvordan jeg skal betale regningen med det? Anonymous poster hash: 199d6...f38
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Du betaler ikke med frikortet, du viser det frem når du er hos legen, så slipper du å betale for resten av året. Har du vært hos legen etter du fikk frikortet, kan du prøve å gå tilbake til legekontoret og vise det, så kanskje du slipper betale for den timen Anonymous poster hash: 10e3b...6ec 1
Pearl2.0 Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 (endret) Hmm, når jeg fikk behandlinger som var ganske så dyre, måtte jeg betale alle regningene selv og fikk pengene tilbake etter hvert. Mener jeg å huske. Meget mulig jeg husker feil :/ Edit, bruker over meg har nok rett Endret 8. april 2014 av Perle
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Har fått legeregning i posten, men fikk et frikort for noen uker siden. Dette har ikke blitt tatt i bruk enda fordi jeg ikke har hatt det før og vet ikke hvordan man "bruker" det så har bare betalt regningene mine. Men nå er jeg 100% blakk og legeregning forfaller i morgen. Har frikortet her men finner ikke noe på nett om hvordan jeg skal betale regningen med det?Anonymous poster hash: 199d6...f38 Du betaler for timen, men får pengene tilbakebetalt av HELFO. Drit i svaret over her, de vet ikke hva de snakker om. Anonymous poster hash: 0eabf...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Du betaler ikke med frikortet, du viser det frem når du er hos legen, så slipper du å betale for resten av året. Har du vært hos legen etter du fikk frikortet, kan du prøve å gå tilbake til legekontoret og vise det, så kanskje du slipper betale for den timen Anonymous poster hash: 10e3b...6ec Nei. Anonymous poster hash: 0eabf...ef6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Du betaler for timen, men får pengene tilbakebetalt av HELFO. Drit i svaret over her, de vet ikke hva de snakker om. Anonymous poster hash: 0eabf...ef6 Feil Anonymous poster hash: 10e3b...6ec 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Feil Anonymous poster hash: 10e3b...6ec Hold kjeft nå. Anonymous poster hash: 0eabf...ef6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 Hold kjeft nå. Anonymous poster hash: 0eabf...ef6 haha, nei Anonymous poster hash: 10e3b...6ec
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Takk for svar. Blir nødt til å låne penger til å betale regningen da, så håper virkelig jeg får det igjen på konto. Husker du hvor lang tid det tok før du fikk det igjen? Anonymous poster hash: 199d6...f38
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Takk for svar. Blir nødt til å låne penger til å betale regningen da, så håper virkelig jeg får det igjen på konto. Husker du hvor lang tid det tok før du fikk det igjen?Anonymous poster hash: 199d6...f38 Cirka 3 uker. Du kan sjekke dette selv på helfo.no. Anonymous poster hash: 0eabf...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 Takk for svar. Blir nødt til å låne penger til å betale regningen da, så håper virkelig jeg får det igjen på konto. Husker du hvor lang tid det tok før du fikk det igjen?Anonymous poster hash: 199d6...f38 Ta en tlf i morgen til legekontoret før du evt betaler ihvertfall Anonymous poster hash: 10e3b...6ec
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #12 Skrevet 8. april 2014 Takk for svar alle sammen Anonymous poster hash: 199d6...f38
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #13 Skrevet 8. april 2014 Så lenge du ikke viste frikortet ved konsultasjonen skal du betale legeregningen. Du vil så få beløpet automatisk refundert (så fremt dette beløpet ikke var med på å danne grunnlaget for frikortet i utgangspunktet). Dersom du ikke kan betale regningen din nå, bør du prøve å inngå en avtale med legekontoret. Fremover tar du med deg frikortet og viser det hos lege, sykehus, apotek m.m. Da slipper du å betale egenandel. Mer om dette kan du lese på helfo.noAnonymous poster hash: 75b18...c42 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #14 Skrevet 8. april 2014 Så lenge du ikke viste frikortet ved konsultasjonen skal du betale legeregningen. Du vil så få beløpet automatisk refundert (så fremt dette beløpet ikke var med på å danne grunnlaget for frikortet i utgangspunktet). Dersom du ikke kan betale regningen din nå, bør du prøve å inngå en avtale med legekontoret. Fremover tar du med deg frikortet og viser det hos lege, sykehus, apotek m.m. Da slipper du å betale egenandel. Mer om dette kan du lese på helfo.noAnonymous poster hash: 75b18...c42 Hadde kortet en liten stund før legetimen, hadde fått det i posten men hun jeg bor med hadde lagt det vekk så jeg så det ikke før for sent. Har betalt en del annet jeg ikke har fått igjen for etter jeg fikk kortet også, så kan jo ringe i morgen for sikkerhetskyld. Anonymous poster hash: 199d6...f38
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #15 Skrevet 8. april 2014 Du kan for øvrig sjekke om regningen var med på å danne grunnlaget for frikort eller ei ved å logge deg inn på helfo sine sider. Var den ikke det, vil du få den refundert så fremt det er snakk om et egenandelsbeløp. Anonymous poster hash: 75b18...c42
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #16 Skrevet 8. april 2014 Hadde kortet en liten stund før legetimen, hadde fått det i posten men hun jeg bor med hadde lagt det vekk så jeg så det ikke før for sent. Har betalt en del annet jeg ikke har fått igjen for etter jeg fikk kortet også, så kan jo ringe i morgen for sikkerhetskyld. Anonymous poster hash: 199d6...f38 Det er kun egenandelsbeløp du vil få refundert, ikke andre utgifter.Anonymous poster hash: 75b18...c42
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #17 Skrevet 8. april 2014 Det er kun egenandelsbeløp du vil få refundert, ikke andre utgifter.Anonymous poster hash: 75b18...c42 Ja vet, mente legeregninger Anonymous poster hash: 199d6...f38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå