Stella84 Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 (endret) .. Jeg skal være kattebarnevakt i påsken til en kastrert hannkatt på ca 1 år. Dette er i og for seg selv hyggelig - MEN jeg har fra før en sterelisert hunkatt på 1 år. Er veldig usikker på hvordan hun vil takle det, og er redd for at hun skal føle seg avvist og evt stikke av. Har hørt en del skrekkhistorier om katter som forsvinner etter at nye dyr kommer i hus, så vil helst ta alle forhåndsregler jeg kan for at dette skal gå bra. Det er snakk om en liten uke. De er på samme alder og størrelse, så sånn sett tror jeg ingen burde føle seg fysisk truet av hverandre, men likevel ligger det jo potensielle problemer på lur når to katter må bo sammen. Noen tips til hvordan jeg skal legge dette opp sånn at pusen min ikke blir så fornærmet / lei seg at hun forsvinner? Endret 8. april 2014 av Stella84
Fuglen Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Ikke slippe de ut mens den andre katten er der? 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Ikke slipp henne ut, også kan hun gjerne få et rom som bare hun får være på og som hun kan trekke seg bort på om hun vil ha fred eller om hun ser stressed ut. Gi henne ekstra kos og kjøp gjerne favorittgodisen hennes til henne, så går det nok greit Ellers er det greit å ha hver sin sandkasse og matskåler til dem. Anonymous poster hash: 4de29...50d
Stella84 Skrevet 8. april 2014 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2014 Blir hun ikke gal hvis hun ikke slipper ut da? :-/ Hun er vant til å være en del ute. Bor på en 40kvadrats leilighet også, så vet ikke hvor lett det blir å gi henne et eget område. Åh, begynner å angre meg litt på at jeg sa ja til dette :-/
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Blir hun ikke gal hvis hun ikke slipper ut da? :-/ Hun er vant til å være en del ute. Bor på en 40kvadrats leilighet også, så vet ikke hvor lett det blir å gi henne et eget område. Åh, begynner å angre meg litt på at jeg sa ja til dette :-/ Soverommet eller badet kan være hennes område Neida, en uke uten å gå ut går nok helt fint. Ikke bekymre deg. Jeg var fosterhjem for dyrebeskyttelsen en periode og når jeg fikk ny katt i huset var min katt skeptisk i 2-3 dager, hveste litt om han ville leke med henne og hun ville ikke bruke samme kattesanden, men det gikk seg til Syns du er snill som passer katten. Anonymous poster hash: 4de29...50d 1
Tvist Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 Tror jeg hadde sluppet min egen katt ut etter en stund, hvis de går greit i lag.
Stella84 Skrevet 10. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2014 Nå har vi hatt gjesten her en kveld - og så langt har det ikke gått bra. Frøkena mi oppfører seg eksemplarisk, men gjesten vår freser og slår etter henne hvis hun nærmer seg han. Når hun trekker seg unna endrer han helt personlighet, vil i fanget mitt og koser og maler hele tiden. Veldig koselig, men lillejenta mi ynker seg og virker deppa og såret. Hun vil bare ut hele tiden. What to do? Er så redd dette går utover katten min, og har begynt å vurdere om jeg bare skal be eieren til kattegutten om å finne noen andre.... Mulig jeg legger mye i dette altså, men vondt å se at katten min ikke har det bra.. Hun skjønner jo ikke at han bare skal være her en uke .
Dolly-Duck Skrevet 10. april 2014 #8 Skrevet 10. april 2014 jeg har to katter slev, og har flere ganger passet på en annen katt i en ukes tid. De første to - tre dagene så har katten som kommer på besøk frest og slått på kattene mine, slik som du beskriver. Katten din oppfører seg fint fordi den er i trygge omgivelser, men for katten du har på besøk er dette meget skummelt. Har aldri opplevd at det ikke har godt fint til slutt. Dag nr 3 gikk katten jeg hadde på besøk bort i den lille kattesengen til mine katter, som begge lå der. Freste og knurret mens hun forsiktig la seg helt oppi dem:P
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #9 Skrevet 10. april 2014 Dag nr 3 gikk katten jeg hadde på besøk bort i den lille kattesengen til mine katter, som begge lå der. Freste og knurret mens hun forsiktig la seg helt oppi dem:P Åååå 😻Anonymous poster hash: 644bb...87b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå