AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #1 Del Skrevet 8. april 2014 Lurer på hvor lenge de forskjellige snittblomstene lever, og hva de krever av stell osv da jeg ikke har så mye erfaring, men har fått dilla på å ha snittblomster på bordet :-) Har hittil prøvd tulipaner, som jeg hadde i bare noen få dager... Selv om jeg kuttet de ofte, og ga de lite vann, og etterfylte med kaldt vann hver dag, etter råd jeg fant på nettet.. Men i dag, når jeg bare hadde hatt de i 6 dager, og det bare var 7 igjen (av 15, de andre døde tidligere), så røy alle blomsterbladene av. Har kjøpt roser nå, kjøpt på vanlig matbutikk, så får vel se hvor lenge jeg klarer å holde liv i de :-) Har hørt de varer i så mye kortere tid enn roser kjøpt på blomsterbutikk, men så er de myye billigere også da.. Anonymous poster hash: f372a...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #2 Del Skrevet 8. april 2014 Det sier seg selv at buketter/blomster kjøpt på matbutikk/bensinstasjon ikke holder så veldig lenge. De har ikke peiling på blomsterstell på sånne steder. Jeg har sett buketter i bøtter på stativ utenfor bensinstasjon på kaldeste vinteren; selvfølgelig går de rett vest da, når de attpåtil kommer inn i varm stue etter kjøp. Mishandling og sjokkbehandling er det.Jeg regner ei uke på bukett i stua mi. Kanskje litt lengre hvis blomstene er usedvanlig holdbare. Så er det rådet med at de skal stå kaldt hver natt. Ute i en gang eller i kjellertrappa. Jeg kjøper kun i blomsterbutikker. Syns det lønner seg, og i tillegg får jeg nyte synet av andre fine blomster den tiden jeg går der og titter. Anonymous poster hash: 88aa2...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #3 Del Skrevet 9. april 2014 Lurer på hvor lenge de forskjellige snittblomstene lever, og hva de krever av stell osv da jeg ikke har så mye erfaring, men har fått dilla på å ha snittblomster på bordet :-) Har hittil prøvd tulipaner, som jeg hadde i bare noen få dager... Selv om jeg kuttet de ofte, og ga de lite vann, og etterfylte med kaldt vann hver dag, etter råd jeg fant på nettet.. Men i dag, når jeg bare hadde hatt de i 6 dager, og det bare var 7 igjen (av 15, de andre døde tidligere), så røy alle blomsterbladene av. Har kjøpt roser nå, kjøpt på vanlig matbutikk, så får vel se hvor lenge jeg klarer å holde liv i de :-) Har hørt de varer i så mye kortere tid enn roser kjøpt på blomsterbutikk, men så er de myye billigere også da.. Anonymous poster hash: f372a...b45 De varer ofte bare en uke. Snitt de, ta varmt vann i vasen med en liten dråpe klor, og pittelitt sukker dersom det er tulipaner. Sett de kaldt om natten. Ikke la blader komme under vannet. Anonymous poster hash: 7b609...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå