Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har dukket opp et hus til salgs . Huset er nesten 100 år gammel, veldig stort. Hele 7 soverom og 2 bad. Prisen er 1, 2. Har så lyst å kjøpe det. Betaler 5000 i husleie nå for et bøttekott .. Mannen har fast jobb (25 utbetalt ) Jeg er på aap 10500. Har søknad om ung ufør inne, men ingenting skjer på den fronten !! Har vi mulighet for å få lån ? Eks husbanken ? Vi trenger virkelig en stabil livs situasjon. Det går an å leie ut 2.etg å få leie inntekter...hjelp !

Anonymous poster hash: 1eb7d...40e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hus til 1,2mill, nesten 100år gammelt?
Dette lukter oppusing og ustabil livs situasjon i lang vei. ikke idelt for deg hvis du er på vei i uføre.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det har dukket opp et hus til salgs . Huset er nesten 100 år gammel, veldig stort. Hele 7 soverom og 2 bad. Prisen er 1, 2. Har så lyst å kjøpe det. Betaler 5000 i husleie nå for et bøttekott .. Mannen har fast jobb (25 utbetalt ) Jeg er på aap 10500. Har søknad om ung ufør inne, men ingenting skjer på den fronten !! Har vi mulighet for å få lån ? Eks husbanken ? Vi trenger virkelig en stabil livs situasjon. Det går an å leie ut 2.etg å få leie inntekter...hjelp !

Go for it!

1,2 er ingenting nå til dags. Det er jo det en enslig person med 350 000 i inntekt og ingen EK får i lån.

Både du og mannen din har inntekt og med leieinntekter så kommer banken til å kaste penger etter dere.

Dere har ingenting å miste og alt og vinne!

:)

Anonymous poster hash: abcb1...56d

• Liker 1
Skrevet

Om det faktisk er 100 år og ikke bare "veldig gammelt" så ville jeg fått noen fagfolk til å gå over og gi deg en pris på hva det vil koste å få det opp til dagens standard.

Siden om det er så stort som du beskriver så synes jeg det er rart om det bare går for 1.2 mill.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Go for it!

1,2 er ingenting nå til dags. Det er jo det en enslig person med 350 000 i inntekt og ingen EK får i lån.

Både du og mannen din har inntekt og med leieinntekter så kommer banken til å kaste penger etter dere.

Dere har ingenting å miste og alt og vinne!

:)

Anonymous poster hash: abcb1...56d

Vel, det kommer garantert til å bli enda mer, siden de mest sansynlig må pusse opp hele huset.

Anonymous poster hash: 4847b...a7c

• Liker 8
Skrevet

Min første tanke er lik Betty2 sin. Oppussingsobjekt? Tilstand på alt fra tak til bad osv? Gamle vinduer og skyhøye strømregninger? Dette kan fort bli over dobbelt så dyrt som dere tror. Ta med en fagmann (byggfag) på visning og få overslag på alt som må og bør utbedres.

Om dere får boliglån ikke sikkert at dere får byggelån for oppussing også. Så belag dere på å spare opp til alt det nødvendige som må gjøres. 100 år og stort hus til 1,2 mill, det må bety omfattende vedlikeholds og oppgeaderingsbehov ser jeg for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Huset er faktisk i veldig god stand og er blitt pusset opp av tidlige eier. Bla begge bad er fine og nye. Kjøkken er av eldre modell, men ikke håpløst. Fin parket, lyse panel vegger. Det kan jo være kaldt. Absolutt ikke et sånn oppussingsobjekt. Har sett flere sånne der huset bør jevnes med jord.

Skrevet

Fasaden kan se bra ut, men hva som er bak er en annen ting.

• Liker 5
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Er huset veldig billig i forhold til bolimarkedet der du bur? I så fall ville eg styrt unna. Og som sagt, ta med ein fagmann på visning.

1.2 mill vil nok vere innenfor grensa på kva deko kan låne ja, har de spart opp EK? Samtidig så går egentlig ikkje banken ut etter eventuelle leieinntekter når de søker etter lån, men kanskje om de har ein grei rådgiver. Er berre til å booke et møte med banken, så ser du kva dei har å sei.

Skrevet

Huset er faktisk i veldig god stand og er blitt pusset opp av tidlige eier. Bla begge bad er fine og nye. Kjøkken er av eldre modell, men ikke håpløst. Fin parket, lyse panel vegger. Det kan jo være kaldt. Absolutt ikke et sånn oppussingsobjekt. Har sett flere sånne der huset bør jevnes med jord.

Pene overflater inne i huset betyr dessverre ingenting. Det kan være fukt/råte dere ikke umiddelbart ser, tak kan trenge utskiftning, kledning det samme, manglende drenering, setningsskader, farlig/utdatert elanlegg osv. Og når du sier at dere leier et bøttekott for 5000, men kan få dette digre huset for 1,2 mill, så er det noe som skurrer ja.

Men som andre har nevnt, dersom dere tar med en fagmann på visning, og leser en forhåpentligvis vedlagt tilstandsrapport nøye, burde dere få et innblikk i hvor mye mer som det kan koste dere.

• Liker 3
Skrevet

Pene overflater inne i huset betyr dessverre ingenting. Det kan være fukt/råte dere ikke umiddelbart ser, tak kan trenge utskiftning, kledning det samme, manglende drenering, setningsskader, farlig/utdatert elanlegg osv. Og når du sier at dere leier et bøttekott for 5000, men kan få dette digre huset for 1,2 mill, så er det noe som skurrer ja.

Men som andre har nevnt, dersom dere tar med en fagmann på visning, og leser en forhåpentligvis vedlagt tilstandsrapport nøye, burde dere få et innblikk i hvor mye mer som det kan koste dere.

Les dette nøye, her står det vesentlige!!

Men, har tidligere eier tatt seg av slike ting, bør dere løpe beina av dere for å få lån!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har et nabohus som er til salgs ca hver 18 mnd. Typisk utleiehus, gammelt, men ser pent ut inni. Problemet er bare at huset råtner på rot, og ingen har pengene til å sette det utvendige i stand. Hyblene på innsida er altså lekre, mens hele huset utvendig må snart gjøres noe med. Det er billig å flikke på det innvendige, sammenlignet med de store tingene som må gjøres utendørs. Jeg ville hatt med fagmann på visning, for de 1,2 mill. trenger virkelig ikke å være noe røverkjøp.

Anonymous poster hash: df043...abf
  • Liker 1
Skrevet

Oi, det hørtes ut som mye arbeid! Med mindre det ligger laaaangt ute på bygda der ingen kunne tru at nokon kunne bu, synes jeg dette høres ut som et stort, dyrt oppussingsobjekt. Dvs. lett en million til i utbedringer. Det frister kanskje å kjøpe stort når man bor i et bøttekott, men med mer hus følger mer arbeid. Vi flytta ganske nettopp fra 65 kvm til et hus på 130 kvm, og jeg synes det er MYE mer husarbeid! Mange flere flater som må støvsuges og vaskes og holdes ryddig.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sikkert TS ønsker link av boligen her på KG? Kanskje greit å spørre før du legger den ut.

Anonymous poster hash: 0dcbb...734

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som er fint med at huset er 100år gammelt, er at byggekonstruksjonen er mye sikrere enn en ny bolig som taket blåser av bare det kommer litt frisk bris. Hehe. Også er det mye mere sjarm med det. Alle de som sier at det er så mye å gjøre med gamle hus, og derfor kjøper seg et splitter nybygd hus får seg fort en overraskelse om at det er jævla mye jobb med et helt nytt hus også.

Mannen din kan alene få lån til den boligene, og dere to sammen får hvertfall lån. I DnB er de veldig ålreite når det gjelder førstehjemslån, og jeg kjenner flere som ikke fikk lån i andre banker som fikk lån i DnB :-)

Anonymous poster hash: ff8dc...6bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

pratet med husbanken og der satt det en megatosk. Noe så tafatt og lite behjelpelig. Trodde husbanken var for vanskeligstilte som slet . Fikk meg ei regle om at aap var ikke noe gunstig bla bla. Ja men er ikke dere for slike som meg da ? Ble bare mer og mer irritert ! Jeg spurte om det ikke jobbet flere på kontoret der, for jeg ville ha noen vettuge å prate med. Men nei, det gjorde visst ikke det. Håpløs idiot...Husbanken my ass !

AnonymBruker
Skrevet

Om det er det huset som det linkes til er det jo utrolig mye å gjøre med det. Mer enn å flikke litt på fasaden. Hvordan har dere tenkt å finansiere renoveringen?

Anonymous poster hash: df043...abf
Skrevet

Uavhengig om det er det huset eller ikke. Forhåpentligvis har huset en tilstandsrapport, og da kan du gå ut ifra at alt som har TG3 må påregnes å fikses i løpet av få år, alt med TG 2 om litt flere år. Så hvis det er mye med TG3, og dere ikke har rom for å låne mer enn akkurat til huset: styr unna.

Skrevet

Det som er fint med at huset er 100år gammelt, er at byggekonstruksjonen er mye sikrere enn en ny bolig som taket blåser av bare det kommer litt frisk bris. Hehe. Også er det mye mere sjarm med det. Alle de som sier at det er så mye å gjøre med gamle hus, og derfor kjøper seg et splitter nybygd hus får seg fort en overraskelse om at det er jævla mye jobb med et helt nytt hus også.

Mannen din kan alene få lån til den boligene, og dere to sammen får hvertfall lån. I DnB er de veldig ålreite når det gjelder førstehjemslån, og jeg kjenner flere som ikke fikk lån i andre banker som fikk lån i DnB :-)

Anonymous poster hash: ff8dc...6bc

Vi fikk lånetilbud hos flere banker, men DNB ville ikke gi oss noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...