Gå til innhold

Hva koster EGENTLIG ferdighuset?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest husbyggger??

Sikkert mange her inne som har bygd seg eget hus(heldige dere!)... Vi vurderer set samme, men selvfølgelig har økonomien i det hele en sentral rolle...

Lurer på hvilke kostnader som kommer i tillegg til selve huset, tomt og grunnmur... Vet jo at det er graving osv... Hvis et hus koster feks 1 mill på prislita (ferdig, ikke byggesett), hva omtrent blir sluttsummen da, inkl tomt til 250.000,- Skal ikke ha noe som helst overdådig, kun vanlig standard... (hadde i grunn vært greit å slippe hvitt/glatt kjøkkeninnredning da :wink: ).

Skjønner jo at ingen kan si nøyaktig.. Men det hadde vært grei å høre fra noen med LITT greie på det... Blir det 1,5mill -2- 2,5- 3mill??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Standardfrasen er prisen i katalogen multiplisert med 2 + tomtepris. Dvs. at du for et hus med katalogpris 1 million kan regne med at du kommer opp i 2,25 million inkl. tomt.

Her er et budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

vi kjøpte hus fra alvsbyhus, og med en tomtepris på 350000 endte vi på 1,7 mill, inkl alt, dvs påkoblinger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veronal har nok et godt tips der.

Ellers kan du følge med i dagboka mi, så får du i alle fall en ide om diverse kostander som løper på for oss underveis i bygginga.

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

En kamerat av oss bygger hus nå, og med nøkkelen i døra skal han betale 1,8 mill. (Østlandet!)

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

vårt kosta 1030000,- hvis jeg ikke husker helt feil. dette var med vannbåren varme, varmepumpe, alle hvitevarer (fra bosch), ferdig bad med dusj, vask, wc, speil, lamper, tapet og varmekabler, ferdig vaskerom, kjøkkeninnredning, klesskap, trapp opp til uinnredd 2.etg, gulvbelegg, tapeter, utelamper, alt man trenger. det eneste vi egentlig behøvde å gjøre, var å henge opp gardiner og flytte inn sakene våre... i tillegg tar det bare ca tre uker fra huset kom til vi flytta inn, dvs du sparer masse i byggelånsrenter. noe av det vi har er ikke med i standard huset, som varmekablene på badet f.eks, tok andre fronter på kjøkkenet enn det som var standard, oppgraderte stekeovnen, sånne ting. denne løsningen ble for oss billigere enn å kjøpe "brukt" hus som vi måtte pusset opp, bl.a fordi vi ikke hadde egenkapital, så vi fikk førstehjemslån gjennom dnb som kun kan brukes til huskjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest husbygger?
vårt kosta 1030000' date='- hvis jeg ikke husker helt feil. dette var med vannbåren varme, varmepumpe, alle hvitevarer (fra bosch), ferdig bad med dusj, vask, wc, speil, lamper, tapet og varmekabler, ferdig vaskerom, kjøkkeninnredning, klesskap, trapp opp til uinnredd 2.etg, gulvbelegg, tapeter, utelamper, alt man trenger. det eneste vi egentlig behøvde å gjøre, var å henge opp gardiner og flytte inn sakene våre... i tillegg tar det bare ca tre uker fra huset kom til vi flytta inn, dvs du sparer masse i byggelånsrenter. noe av det vi har er ikke med i standard huset, som varmekablene på badet f.eks, tok andre fronter på kjøkkenet enn det som var standard, oppgraderte stekeovnen, sånne ting. denne løsningen ble for oss billigere enn å kjøpe "brukt" hus som vi måtte pusset opp, bl.a fordi vi ikke hadde egenkapital, så vi fikk førstehjemslån gjennom dnb som kun kan brukes til huskjøp.[/quote']

Er dere fornøyd med Alvsbyhus da?? Har hørt så mye MEGET negativt om dem, bla at de har mistet sin sentrale godkjenning til å bygge hus, og må godkjennes i hvert enkelt tilfelle, og at mange hus ikke har fått bruksgodkjennelse etter "ferdigstillelse".. Bla har de sluttet å bygge på sokkel, kun på ringmur..fordi enkelte av husene de bygde på sokkel nesten falt sammen, var helt ubeboelig... Er derfor veldig skeptisk, men dette er altså saker jeg har lest og hørt om, mange er helt sikkert 100%fornøyde også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

vel,de bygger på sokkel i sverige da?? er det firmaet i sverige som hadde mest økning i fjor, så noe må de da gjøre riktig? har jo garanti p huset om noe skjer :wink: er utrolig mange som har det i nannestad/jessheim. men er man usikker så er det jo ikke noe å lure på;da kjøper man jo ikke hus fra dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg byge for 2 år siden huset kostet på prislisten 1,1mill og tilslutt kom det på 1,7, dette inkluderer et hus med 3etg, men kjeller ikke innredet. Har gjort all maling tapetsering gulvlehgging og isolering selv, hvis du sender meg en pm kan jeg fortelle mer om hvilket firma du ikke skal velge, nemlig det vi har. Huset er kjempefint men vi har slitt voldsomt med å få det vi har krav på. Det var også sprenging og tomt på ca 200000, så hvis du regner 500000 over det som står på prislisten så er du nok nærme sluttsum.

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elenath

Tuva: jeg vil gjerne vite hvilket firma du er missfornøyd med. Kan du ikke bare legge det ut her? Både ris og ros er tillatt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jøss, så mange "rimelige" hus.... Trodde ting som sokkel, graving/sprenging, tilkoblinger o.l. var i mange-hundre-tusen-kroners klassen, jeg.. På siden har kan man jo si navnet på firma el.l man er misfornøyd med, såvel som fornøyd..kom med det du , Tuva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...