prinsessegrey Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Hei! vet ikke om dette innlegget passer inn her, men men. Jeg lurer på om noen har noen lettvinte favorittoppskrifter de har lyst til å dele? noe som ikke tar altfor lang tid og er et slags mellommåltid/snacks! Kan være alt fra søte kaker til fisk!
Solstrålemamma Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Pasta med laks. Kan lages som liten posjon eller stor (middag). Legg skinnfrie laksefileter til tining. Når den har tint har du de i en kjele med litt smør. Hakk de opp i små biter.Tilsett matfløte eller kremfløte hvis du liker sausen mektig litt og litt. Kok opp på svak varme til sausen har tyknet litt. Kok pasta i en annen kjele. I kjelen med sausen tilsetter du salt og pepper, to fedd hvitløk og to knivsådd muskattnøtt. Rør inn. Det passer å ha ca 250 g pr filet pr person og du trenger 2/3 av en kvartliter fløte. Pasta etter hvor mye du liker i forhold til sausen. Hell vannet av pastaen (husk litt olje i vannet) og fordel laksesausen over. En grønn salat, brød og smør er godt til Vel bekomme!
Solstrålemamma Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 P.s. Fisken skal i kjelen før fløten. Så det ble litt uklart! Velbekomme!
Gjest Teo Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Til mellommåltid eller når søtsuget kicker inn lager jeg ofte fruktsalat. Ta den frukten du finner i kjøleskapet, kutt alt opp i små biter og bland sammen i en skål. Ha evt yoghurt, kesam og granola over :-) Sukkerfri gelé er også veldig godt, lages av fun saft og gelatinplater. Veldig enkelt! Ellers kan jeg anbefale eplebiter med kanel og sukrin på, godt og enkelt :D
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Lapskausblanding fra frys, med kylling eller pølser= middag på 15 min. Anonymous poster hash: 3ee90...b34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå