Gå til innhold

Forstuet arm gutt ti år? Vridning utført av en annen stor gutt på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min kom hjem i dag uten å ville bruke høyre hånd. Tårene har trillet et par ganger her. Ikke rød men mulig litt hoven.

Rører ikke fingre heller uten at det er vond. Går fint om han er helt rolig men er sur og grinete siden det verker. Han hadde vært kvalm litt etterpå på skolen men ingen trodde han.

Dette ble gjort av en gutt som er nesten 2år større. Denne andre gutten hadde vridd armen hardt. Ingen voksne så dette. Min sønn og hans kompis hadde fortalt dette til en lærer som ikke trodde på de.

Det ble ikke utført noe for å lindre smerte. Ikke kald klut en gang.

Har ikke fått pratet med skolen da gutten min reiser hjem alene etter skolen. Jeg er hjemme kl 17.

Ganske sikker på at det bare er forstuet, men blir litt i tvil når han ikke bruker fingre heller.

Er 12mil til røntgen og har ei på 5 år her og. Så det blir vanskelig å utføre i kveld. I morgen er det røntgen hos dagvakt 3mil unna. Tenker det er greit å vente til da.

Hva ville dere gjort? Og hvordan ville dere tatt dette opp med skolen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare ringt/sendt en melding til kontaklærer.

Si at du syntes det var trist at ingen tok tak i saken og at ingen voksne trodde på gutten din.

Selv om det ofte for en lærer er vanskelig å vite alvorligheten av skader elevene får på skolen. Noen barn gråter lett og det er ofte 10 barn i løpet av en dag som klager over saker og ting. Lærerene kan ingen ringe hjem til alle. Og dessverre rekker de ikke alltid undersøke alle saker godt nok heller.

Anonymous poster hash: f2f6f...65f
  • Liker 1
Skrevet

Informer skolen i morgen tidlig om at han ikke kommer fordi dere skal på røntgen på grunn av at han har hatt vondt i armen og sier at navngitt gutt har vridd armen hans på skolen. Krev et møte med rektor snarest, der du legger fram legens funn og gir klart uttrykk for at du forventer at de nøster opp i saken.

La dem forstå at du forventer at slike henvendelser som din sønn kom med blir tatt på alvor, selv om du ikke nødvendigvis forventer at de tror uforbeholdent på alt ungene sier.

• Liker 6
Skrevet

Tror nok ikke det er brudd altså, innbiller meg at det skal en del krefter til for å brekke noe, og en gutt i 6.kl har kanskje ikke disse kreftene..?

Skjønner jo at det er vanskelig å vite for en lærer, men kalde omslag burde de få til ved skade. Kan hindre evt. Større skader.

I hvert fall når man klager på å være kvalm i tillegg...

Skrevet

Kan godt være brudd. Barn har mykere bein enn voksne, og en hard vridning kan være nok til å gi et brudd i armen. Ville oppsøkt lege i morgen, slik du sier dere skal. Trenger han smertestillende, bør du velge Paracet fremfor Ibux (Ibux er ikke bra hvis man har brudd).

Skrevet

Kan godt være brudd. Barn har mykere bein enn voksne, og en hard vridning kan være nok til å gi et brudd i armen. Ville oppsøkt lege i morgen, slik du sier dere skal. Trenger han smertestillende, bør du velge Paracet fremfor Ibux (Ibux er ikke bra hvis man har brudd).

Like vondt i morgen så blir det en tur til legen. Bruker kun paracet her :)

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt en tur til legen i morgen og sjekket om det var brudd eller noe annet. Ringt kontaktlærer på morgenen og fortalt at han har klaget over smerter og at dere skal til legen fordi du er bekymret for at det kan være noe galt. Det er nok ikke noe poeng i å ringe rektor. At barn krangler, slår, sparker, vrir armer og slike ting skjer dessverre daglig, og du vil jo ikke få så mye ut av å snakke med rektor? Kontaktlærer bør uansett snakke med den gutten som har gjort dette mot sønnen din, og avtale slik at de to kan møtes og snakke sammen slik at sønnen din kan føle seg trygg på skolen fremover. Håper det viser seg å ikke være noe brudd i armen! :)

Anonymous poster hash: 6b471...e02
  • Liker 2
Skrevet

Du får ta en sjekk i morgen om han ikke klarer å bruke armen.

Send en Mail evt ring på morgenen å si at han ikke kommer, å grunnen.

Lykke til

Skrevet

Ville tatt en tur til legen i morgen og sjekket om det var brudd eller noe annet. Ringt kontaktlærer på morgenen og fortalt at han har klaget over smerter og at dere skal til legen fordi du er bekymret for at det kan være noe galt. Det er nok ikke noe poeng i å ringe rektor. At barn krangler, slår, sparker, vrir armer og slike ting skjer dessverre daglig, og du vil jo ikke få så mye ut av å snakke med rektor? Kontaktlærer bør uansett snakke med den gutten som har gjort dette mot sønnen din, og avtale slik at de to kan møtes og snakke sammen slik at sønnen din kan føle seg trygg på skolen fremover. Håper det viser seg å ikke være noe brudd i armen! :)

Anonymous poster hash: 6b471...e02

Ikke første tilfellet dette dessverre. Har fått flere spark i ene kneet sitt hvor han har en skade. De går liksom etter steder hvor de vet det blir værre. Har hoppet på krykker et par ganger etter hendelse og smerter pga kraftige spark. Liker seg ikke på skolen dessverre :-(

Rektor har sluttet og de har nå en vikar ut skoleåret, så han vet lite. Er lærer som blir rett her ja.

Gjest Violetta
Skrevet

Forstuing kan være like vondt som brudd. Legg på is og kontakt lege i morgen.

Og ta kontakt med skolen for å finne ut av hva som har skjedd og hva de har tenkt å gjøre med det.

Skrevet

Forstuing kan være like vondt som brudd. Legg på is og kontakt lege i morgen.

Og ta kontakt med skolen for å finne ut av hva som har skjedd og hva de har tenkt å gjøre med det.

Is har ingen hensikt flere timer etter skaden har skjedd. De burde ha gjort det på skolen når han klaget på smerter og kvalme.

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars gutt!

Anonymous poster hash: 9ba37...ac1
Skrevet

Informer skolen i morgen tidlig om at han ikke kommer fordi dere skal på røntgen på grunn av at han har hatt vondt i armen og sier at navngitt gutt har vridd armen hans på skolen. Krev et møte med rektor snarest, der du legger fram legens funn og gir klart uttrykk for at du forventer at de nøster opp i saken.

La dem forstå at du forventer at slike henvendelser som din sønn kom med blir tatt på alvor, selv om du ikke nødvendigvis forventer at de tror uforbeholdent på alt ungene sier.

helt enig med dette!

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Is har ingen hensikt flere timer etter skaden har skjedd. De burde ha gjort det på skolen når han klaget på smerter og kvalme.

Det har den hensikt at det virker lindrende og demper hevelsen.

• Liker 1
Skrevet

Det har den hensikt at det virker lindrende og demper hevelsen.

I følge legevakten etter brudd i fot hos meg selv var det kun hensikt i de to første timene. Mot smerte kan det vel virke, men ingen medisinsk grunn til is etter 10timer.

Gjest Violetta
Skrevet

I følge legevakten etter brudd i fot hos meg selv var det kun hensikt i de to første timene. Mot smerte kan det vel virke, men ingen medisinsk grunn til is etter 10timer.

Du får mene hva du vil. Jeg skriver ut i fra egen erfaring etter kraftig forstuing uten tilgang på legehjelp.

Skrevet

Du får mene hva du vil. Jeg skriver ut i fra egen erfaring etter kraftig forstuing uten tilgang på legehjelp.

Det gjør jeg også :)

Ikke misforstå, setter pris på tips, men for at isen skal ha medisinsk betydning bør den legges på tidlig og ikke etter ti timer.

Men er enig med deg i at det kan føles som om det hjelper siden smertene blir mindre når skadested er avkjølt.

Han har fått paracet og lagt seg til å sove nå. Vil ikke ha noe på hånden, og siden det er en del timer siden trenger han i prinsippet ikke det nå :)

Skrevet

Altså, at unger kan være stygge mot hverandre, er jeg klar over og innforstått med. At en voksenperson som har ansvar for ungene avfeier et barn som sier fra at et annet barn har vært voldelig, er fullstendig uakseptabelt og bør taes videre til vedkommendes leder. Om ikke det fører til handlings- og holdningsendring, tar man det videre i systemet. Lærere SKAL ta slike henvendelser alvorlig og i det aller minste ta en prat med den antatt skyldige!

Skrevet

Her har dessverre skolen gjort en feil og det bør du gi de beskjed om. Gutten din burde fått hjelp med armen og gutten som vred armen burde blitt snakket med. Si ifra så kanskje de skjerper rutiner på sånt.

• Liker 1
Skrevet

Skal ikke skolen skrive sånn skademelding eller noe når noe sånt skjer?

Eller har jeg misforstått helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...