Gå til innhold

Fortvilet over samboer. Ville du godtatt dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde satt veldig pris på om noen tok seg tid til å lese dette! Jeg ble sammen med min bestekompis for litt over 1 år siden. Vi har det i bunn og grunn veldig fint i lag og jeg elsker han utrolig høyt. Han er den første kjæresten jeg virkelig har kunnet stole på og føle meg trygg med. Vi er begge rundt 20 års alder. Jeg har hatt 3 kjærester, han ingen.

Det som er problemet er at han ønsker ikke å finne på noe med meg. Vi er samboere, men er aldri i lag. Jeg har foreslått utrolig mye forskjellig, men ingenting er interessant for han. Han vil spille på dataen eller se på serier, med seg selv. Han blir fort sur, viser dårlig at han bryr seg om meg og bryr seg ikke når jeg sier at jeg føler han bruker for liten tid på meg.

Han drikker mye i helgene, har stort temperament og jeg går som regel å gruer meg til vi skal ut i lag. Utenom dette så er han verdens snilleste person og jeg vet at han elsker meg. Han har bare en merkelig måte å vise det på av og til. Han kan gå fra å bry seg veldig om meg og mine følelser, til å bare ignorere meg helt hvis han ikke liker det jeg sier..

Hvis jeg forteller han at noe er gale, f.eks at jeg blir såret av noe han gjør eller sier så blir han sur og vil ikke snakke om det.

Jeg er VELDIG lei meg. Jeg vil ikke gjøre det slutt, men foreldrene mine og mine venner mener at jeg er alt for god for han. Med det mener de at jeg gjør alt for å få det til å fungere og for at vi skal ha det kjekt i lag, han gjør så og si ingenting. Jeg må rygge, jeg må lage mat, jeg må vaske klær. Jeg må gjøre alt!

Hadde du brukt tiden din på han, eller hadde du gjort det slutt? Jeg vil absolutt ikke gjøre det slutt, men trenger litt hjelp. Noen som har tips?

HADDE BETYDD UTROLIG MYE OM DU TOK DEG TID TIL Å SVARE MEG :D

Anonymous poster hash: 3122b...564
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hadde ikke giddet. Forhold som ikke gjør meg mer lykkelig enn jeg kan være alene - er ikke verdt det. Jeg setter min egen lykke fremst.

Anonymous poster hash: d8874...a62

• Liker 14
Gjest constance90
Skrevet

Du sier du ikke vil gjøre det slutt. Han kommer nok heller ikke til å endre atferden sin. Så da får du tåle det da.

ELLER

Så hører du på de andre og slipper å takle det mer. Det virker som du har prøvdt det meste

• Liker 4
Skrevet

Finn deg en bedre mann.

• Liker 1
Skrevet

Først og fremst må jeg si at jeg forstår at dette er veldig vanskelig for deg. Det er mye lettere for folk som ser ting uten ifra å se objektivt på ting og si at dere burde slå opp. Du er glad i han og det er ikke rart at du ønsker at ting skal fungere.

Likevel må du nesten bestemme deg for hva du vil. Dersom han er veldig tiltaksløs, kan det hende du ender opp som en "masekjerring" som må gjøre alt på egenhånd. Det ser jo litt ut som at du gjør det meste allerede etter det du skriver. Kan hende at dersom du velger å være sammen med han, må du også regne med å dra lasset for dere begge.

Hvis du er veldig glad i fyren, ville jeg kanskje gitt det en sjanse til. Men da ville jeg tatt en ordentlig prat med han der jeg hadde fortalt akkurat hvordan du føler det. Så ville jeg sett det an en liten tid. Prøvd å være litt mer passiv selv og sett om han satt i noen tiltak. Kan jo hende at dersom han er klar over at han er iferd med å miste deg, at han setter inn noen tiltak:)

Hvis han ikke får rævva i gir etter dette ville jeg nok prøvd å bryte ut av forholdet. Du er veldig ung, og det er nok mange andre der ute som du kunne hatt et bedre forhold med.

Skrevet

Av erfaring så vil ikke han endre på noe. Så enkelt og greit: vil du fortsette å ha det sånn som du har det nu med tanke på husarbeid om 1-2 flere år ? Vil DU godta det i lengden? Hvis ja, så blir du. Hvis nei så gjør du deg selv en stor tjeneste og gjør det slutt nu! Jeg bodde med en sånn man i over 10 år pga barna. ANBEFALES IKKE!! Selv om du elsker han så vil du bruke mye krefter på dette forholdet og miste deg selv i prossessen. Du kommer også til å mislike han til slutt pga at du gjør alt hjemme.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kunne jo prøvd å være not han som han er mot deg? Dropp han litt, heng med venner og legg planer om gøyale ting du kan bli med på. Ikke inkluder han.

Om han ikke reagerer på det, bryr han seg mest sannsynlig ikke.

Barnslig måte å gjøre ting på så klart, men noen ganger må man oppleve hvordan man selv er før man kan endre seg.

Anonymous poster hash: 3b74b...429

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke jeg hadde holdt ut med en kjæreste som var sånn altså... Har du prøvd å snakke med han om hvordan du føler det? Det kan jo kanskje hjelpe.

• Liker 1
Gjest Makemeloveit
Skrevet (endret)

Tror ikke jeg hadde holdt ut med en kjæreste som var sånn altså... Har du prøvd å snakke med han om hvordan du føler det? Det kan jo kanskje hjelpe.

Endret av Makemeloveit
Gjest Makemeloveit
Skrevet (endret)

Du kunne jo prøvd å være not han som han er mot deg? Dropp han litt, heng med venner og legg planer om gøyale ting du kan bli med på. Ikke inkluder han.

Barnslig måte å gjøre ting på så klart, men noen ganger må man oppleve hvordan man selv er før man kan endre seg.

Endret av Makemeloveit
AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt veldig mye på det du sier og jeg synes faktisk det er en veldig god idè. Tusen takk for tips :) - TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har prøvd. Mange ganger! Har fortalt at jeg er dritt lei av å gjøre alt i leiligheten. Han skjerper seg i 2-3 dager og så faller det ut. Jeg har også fortalt at jeg synes han bruker for liten tid med meg og da er det liksom min "oppgave" å finne noe å gjøre. Han har ingen forslag! Jeg har også sagt at han spiller mye, på en fin måte. Han KLIKKER av at jeg sier det.

Skrevet

"Han har bare en merkelig måte å vise det på av og til. Han kan gå fra å bry seg veldig om meg og mine følelser, til å bare ignorere meg helt hvis han ikke liker det jeg sier..

Hvis jeg forteller han at noe er gale, f.eks at jeg blir såret av noe han gjør eller sier så blir han sur og vil ikke snakke om det."

Disse tre setningene sier :LØØØØØP!!! Dette er ett destruktivt forhold. (og han elsker deg ikke)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Han har bare en merkelig måte å vise det på av og til. Han kan gå fra å bry seg veldig om meg og mine følelser, til å bare ignorere meg helt hvis han ikke liker det jeg sier..

Hvis jeg forteller han at noe er gale, f.eks at jeg blir såret av noe han gjør eller sier så blir han sur og vil ikke snakke om det."

Disse tre setningene sier :LØØØØØP!!! Dette er ett destruktivt forhold. (og han elsker deg ikke)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke kjæresten min konstant sittet inne og spillt/sett på tv hadde jeg trodd han levde et dobbeltliv med deg nå :P

Har dessverre ingen gode råd. Jeg maste om å finne på ting sammen i flere år, alltid var det jeg som måtte planlegge og mase for å gå det gjennomført og han oppførte seg som om det var en lidelse. Til slutt bare ga jeg opp, og nå har vi ikke vært ute på noe siden 2012 uten barn. Han har ingen problemer med å finne på ting med kompiser da, da virker det til og med lystbetont.

Etterhvert blir det som å bo med en trasig tenåring, du maser og prøver og de surmuler. Hadde det ikke vært barn i bildet her hadde jeg nok gått selv om jeg elsker han høyt. Det blir IKKE bedre med årene uansett hvor mye du prøver og han lover.

Anonymous poster hash: 7c106...c82

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt veldig mye på det du sier og jeg synes faktisk det er en veldig god idè. Tusen takk for tips :) - TS

Handling foran ord ;) ligger noe i det.

Men da må du la han slite litt også, ikke gi deg etter to dager, og legg nøye merke til reaksjonen hans. Lykke til :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakket ganske alvorlig med han en gang og da ble han nesten på gråten (noe han ALDRI er) fordi han var redd jeg skulle gjøre det slutt. Han viser på mange måter at han elsker meg og han sier det mange ganger for dagen, han viser til kompiser at han er stolt over meg. Men spilling og alt virker så mye viktigere. Temperamentet hans sier jo sitt også.. Men synes det blir feil av deg å si at han ikke elsker meg.

AnonymBruker
Skrevet

Handling foran ord ;) ligger noe i det.

Men da må du la han slite litt også, ikke gi deg etter to dager, og legg nøye merke til reaksjonen hans. Lykke til :)

Hehe, ja, det er sant det. Jeg skal virkelig prøve hardt på det. Tusen hjertelig takk :) -TS

AnonymBruker
Skrevet

Høres iallfall ut som dere burde prøve å være kjærester og ikke samboere.

Anonymous poster hash: 9d722...b4a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusser litt på at dere var bestevenner før. Hvordan klarte dere å være sammen som venner når han virker så asosial?

Anonymous poster hash: 38f67...dff

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...