nini95 Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Har en oppgave på skolen som er slik: -Gjøre rede for de næringsstoffene kroppen vår trenger til vekst og/eller vedlikehold for den brukergruppen du jobber med. Fortell også om energibehovet for denne brukergruppen. Brukergruppen jeg skal skrive om er rullestolbrukere. Er det noen spesielle næringstoffer som er bra for rullestolbrukere? Eller er det ikke bare et helt vanlig kosthold? Og noen som vet noe om energibehovet?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Energibehovet kommer vel an på hvor aktive de er. Anonymous poster hash: 9a957...1bb
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Tipper du er helsefagarbeiderlæring eller noe i den duren. 1. Gjør leksene dine selv:p 2. Google og du finner mye! 3. Obstipasjon. Anonymous poster hash: 6a1fe...f5b 5
Gjest Offensive Pie Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Jeg tror du må definere brukergruppen din bedre. Rullestolbrukere kan være bundet til rullestolen av flere grunner - er de lamme grunnet en ulykke? Har vedkommende CP? Leddproblematikk? Amputasjoner? ALS? Ekstrem fedme? MS? De ulike gruppene kan ha ulike ernæringsmessige behov, og det bør oppgaven din ta høyde for 1
nini95 Skrevet 8. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2014 Jeg tror du må definere brukergruppen din bedre. Rullestolbrukere kan være bundet til rullestolen av flere grunner - er de lamme grunnet en ulykke? Har vedkommende CP? Leddproblematikk? Amputasjoner? ALS? Ekstrem fedme? MS? De ulike gruppene kan ha ulike ernæringsmessige behov, og det bør oppgaven din ta høyde for Har om rullestolbrukere knyttet til ulykker. Har spurt noen jeg kjenner som sitter i rullestol grunnet ulykker, men de vet ikke selv om de har noe ulikt ernæringmessige behov. Og finner ikke noe særlig om det på nettet heller. Takk for svar!
maria b Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Da jeg var student, jobbet jeg med barn som satt i rullestol. Det jeg vil si var felles for så og si alle barna, var at de slet med obstipasjon. Så fiber og rikelig med drikke var svært viktig. Ellers er jeg enig i flere av svarene du har fått; du må definere brukergruppen mye klarere. Å sitte i rullestol grunnet ulykke, kan være så mangt. Det er viktig å ta hensyn til graden av immobilitet.
Gjest Offensive Pie Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 Har om rullestolbrukere knyttet til ulykker. Har spurt noen jeg kjenner som sitter i rullestol grunnet ulykker, men de vet ikke selv om de har noe ulikt ernæringmessige behov. Og finner ikke noe særlig om det på nettet heller. Takk for svar! Hvor stor grad av lammelse er det snakk om? En ulykke kan være så mangt - prøv å definer dette enda tydeligere. Om det er vanskelig å finne informasjon, så er det også noe du kan skrive om. Brukergruppen kan ikke kjenne sine egne behov, siden informasjonen ikke ligger lett tilgjengelig. Det er et problem det er verdt å ta opp Har du spurt læreren din om hvor du kan finne mer informasjon? Eventuelt forsøkt å søke på engelsk, siden det gir mye mer informasjon?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Kan man spise rullestolbrukere..? Rull de i saus så glir de ned Anonymous poster hash: 2187c...ad6 1
Neket Skrevet 14. april 2014 #11 Skrevet 14. april 2014 Kan man spise rullestolbrukere..? Bare om de også er grønnsak! 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #12 Skrevet 14. april 2014 Sjekk basalforbrenningen og ta det derfra. Ulike rullestolbrukere har ulik aktivitet og trenger derfor ulikt med kalorimengde. Anonymous poster hash: fec08...967
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #13 Skrevet 14. april 2014 Bare om de også er grønnsak! den var slem Anonymous poster hash: 2c11d...c6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå