Gå til innhold

Nedsunken livmor :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har nedsunken livmor. Når jeg holder et speil under kjedeåpningen ser det ca. slik ut: http://www.bladder.com.au/media/image/glossary-12.jpg. Min stikker ikke like langt ut, den holder seg innenfor kjedeåpningen, men kan stikke litt ut hvis jeg presser. Det er forferdelig flaut synes jeg og jeg kvier meg veldig for å gå til legen med dette. Det er over et år siden jeg fødte, og jeg merket ikke noe til det da. Dette har kommet i ettertid. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har ingen plager med dette, kjenner det ikke til vanlig, og har heller ikke problemer med sex. Jeg har ingen problemer med å holde meg, men føler kanskje at jeg må tisse litt oftere enn før. Noen som har hatt god erfaring med knipeøvelser? Eller har det gått for langt til at slike øvelser holder?

Jeg kan legge til at jeg fødte ved hjelp av tang og måtte klippe en god del. Jeg har aldri tatt noe særlig knipeøvelser, men fikk gode tilbakemeldinger på 6-ukerskontrollen. Det virket som hun syntes jeg var "sterk" der nede.

Setter umåtelig pris på svar!!

Anonymous poster hash: c5d85...0c6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg sett ut som på det bildet, hadde jeg løpt til legen. Det eneste å gjøre med det er operasjon, tror jeg. Knipeøvelser kan hjelpe om man er litt slapp, men ikke om livmortappen henger ut av skjeden...

Anonymous poster hash: a4c51...588

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg sett ut som på det bildet, hadde jeg løpt til legen. Det eneste å gjøre med det er operasjon, tror jeg. Knipeøvelser kan hjelpe om man er litt slapp, men ikke om livmortappen henger ut av skjeden...

Som sagt, så stikker den ikke ut. Den ligger ca. 3 (?) cm innenfor.

Skrevet

Høres skummelt ut og det bilde var skikkelig skremmende. Dra til legen og legen vet best.

Om du har nedsynken livmor så må du nok operere tror jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, så stikker den ikke ut. Den ligger ca. 3 (?) cm innenfor. Anonymous poster hash: c5d85...0c6

Det kan være litt individuelle forskjeller på hvor livmortappen sitter. Men en lege kan sikkert gi noen svar på om det er nedsunket livmor.

• Liker 1
Gjest Vevila
Skrevet

Mest sannsynlig vil de ikke gjøre noe, spesielt om du skal ha flere barn. Det er ikke farlig og om du ikke har plager i hverdagen trenger du ikke å bekymre deg. Knipeøvelser kan hjelpe i den grad at den strammer opp skjeden, men vil ikke hjelpe på fremfallen livmor. Når det er sagt så trenger du ikke bekymre deg for å gå til legen, de har sett det meste før. :)

Gjest Heartbeat
Skrevet

Nedsunken livmor er ikke farlig og så lenge du ikke har problemer med det så blir det som regel ingen operasjon. Om du har den innenfor skjeden er helt normalt etter flere fødsler. Bare husk å gjøre knipeøvelser ofte :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har nedsunken livmor. Når jeg holder et speil under kjedeåpningen ser det ca. slik ut: http://www.bladder.com.au/media/image/glossary-12.jpg. Min stikker ikke like langt ut, den holder seg innenfor kjedeåpningen, men kan stikke litt ut hvis jeg presser. Det er forferdelig flaut synes jeg og jeg kvier meg veldig for å gå til legen med dette. Det er over et år siden jeg fødte, og jeg merket ikke noe til det da. Dette har kommet i ettertid. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har ingen plager med dette, kjenner det ikke til vanlig, og har heller ikke problemer med sex. Jeg har ingen problemer med å holde meg, men føler kanskje at jeg må tisse litt oftere enn før. Noen som har hatt god erfaring med knipeøvelser? Eller har det gått for langt til at slike øvelser holder?

Jeg kan legge til at jeg fødte ved hjelp av tang og måtte klippe en god del. Jeg har aldri tatt noe særlig knipeøvelser, men fikk gode tilbakemeldinger på 6-ukerskontrollen. Det virket som hun syntes jeg var "sterk" der nede.

Setter umåtelig pris på svar!!

Kjedeåpningen? :omg: Det skrives skjedeåpningen.

Anonymous poster hash: 9fab5...5db

AnonymBruker
Skrevet

Dette er relativt vanlig i etterkant av fødsler, TS. Mange som opplever dette, men som ikke akkurat sprer det rundt seg :P

Har flere kvinner i familien som opplevde dette, og når den etterhvert sank mer og mer fram, så fikk de operasjon.

De har i ettertid av operasjonen beskrevet seg som et nytt menneske, og like trang igjen som en ungfole :P

Så du skal ikke kimse av legehjelp altså. Dette er noe jeg faktisk ville oppsøkt legen for og krevd operasjon, jeg ville ikke gått med det alene hjemme.

Anonymous poster hash: 6ca47...070
AnonymBruker
Skrevet

Dette er relativt vanlig i etterkant av fødsler, TS. Mange som opplever dette, men som ikke akkurat sprer det rundt seg :P

Har flere kvinner i familien som opplevde dette, og når den etterhvert sank mer og mer fram, så fikk de operasjon.

De har i ettertid av operasjonen beskrevet seg som et nytt menneske, og like trang igjen som en ungfole :P

Så du skal ikke kimse av legehjelp altså. Dette er noe jeg faktisk ville oppsøkt legen for og krevd operasjon, jeg ville ikke gått med det alene hjemme.

Du blir ikke mer trang av en slik operasjon. Den løfter bare livmoren, så har ikke noe å si på trangheten. Kan faktisk føles trangere med nedsunken livmor

Anonymous poster hash: 0a4b5...6eb

AnonymBruker
Skrevet

Du blir ikke mer trang av en slik operasjon. Den løfter bare livmoren, så har ikke noe å si på trangheten. Kan faktisk føles trangere med nedsunken livmor

Anonymous poster hash: 0a4b5...6eb

Hm, så rart. Slik kvinnene i familien min beskrev det, så ble de "snurpet sammen", og de mente alle at de var blitt trangere ... :P

Men jeg skal ikke spekulere altså, sier bare det jeg hørte..

AnonymBruker
Skrevet

Hm, så rart. Slik kvinnene i familien min beskrev det, så ble de "snurpet sammen", og de mente alle at de var blitt trangere ... :P Men jeg skal ikke spekulere altså, sier bare det jeg hørte.. Anonymous poster hash: 6ca47...070

Kanskje de hadde en vaginaplastikk i tillegg? Om man er veldig vid, så kan man operere det også.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de hadde en vaginaplastikk i tillegg? Om man er veldig vid, så kan man operere det også.

Ja, antageligvis så gjorde de nok det når de først skulle opereres der nede etter flere barnefødsler og med problemer i ettertid :) Jeg spurte ikke om detaljene, hehehe ;)

Men TS; ikke vær redd for å oppsøke lege iallfall, du bør vel egentlig oppsøke gynekolog, som er ekspert i fødselsgynekologi og kvinnesykdommer, også kan du få oppfølging derfra :) er ikke noe godt å gå med, dersom du får problemer etterhvert, eller om det blir enda mer sjenerende. Er ikke verre enn en operasjon iallfall, det er ikke noe kronisk du må leve med (hvis du ikke vil da).

AnonymBruker
Skrevet

Kjedeåpningen? :omg: Det skrives skjedeåpningen.

Anonymous poster hash: 9fab5...5db

Tusen takk for konstruktivt svar på mitt spørsmål! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...