Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med en Foundation fra MAC som heter Studio Sculpt foundation?

Lurer litt på å kjøpe denne i NC15 da jeg er ganske lys i huden, men lurer på om noen kan fortelle meg litt om hvordan den er først :sminkedokke:

Må bestille den på nett gjennom Kicks, så jeg får ikke testet eller sett på den først, er så kjedelig hvis jeg bommer helt :P

Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Jeg syns det var litt seig og føltes tjukk å ha på. Men det er en tilvenningssak. Kjøp en skikkelig foundationkost da blir den bedre å påføre

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så fan, jeg heller...litt sånn seig, også la den seg ikke så bra, den ble rett og slett litt streaky. Kanskje den funker bedre om du har ganske tørr hud? Ser også for meg at den kan funke greit om du bruker veldig lite fuktighetskrem under, og en god kost (f.eks Sigma Round top kabuki).

Men fargen, NC15, den er fin da :-)

Anonymous poster hash: 34dd9...9f6
Skrevet

Er det noen som har erfaring med en Foundation fra MAC som heter Studio Sculpt foundation?

Lurer litt på å kjøpe denne i NC15 da jeg er ganske lys i huden, men lurer på om noen kan fortelle meg litt om hvordan den er først :sminkedokke:

Må bestille den på nett gjennom Kicks, så jeg får ikke testet eller sett på den først, er så kjedelig hvis jeg bommer helt :P

Jeg har prøvd denne, og jeg liker veldig godt slik den legger seg på huden. Glir liksom over og gjør huden plettfri, samtidig som du kan tynne den ut slik at huden din vises gjennom. Den er litt seig, men det kan pudres vekk, i stedet for å "koste på" pudder, er det finere å ta en svamp og "rulle" det over huden. Da forstyrres ikke basen i foundationen. MEN, denne, som alle andre foundations fra MAC gir meg voldsomme kviseutbrudd i form av cystiske kviser. Jeg liker andre produkter fra MAC, men ikke baser som er i direkte kontakt med huden (blush og pudder går fint fordi det er et lag foundation i mellom). Så jeg ville heller prøvd å bestille en tester/miniatyr, for å sjekke om du også reagerer. MAC er opprinnelig beregnet til fotografi/film/spesielle anledninger, og altså ikke for å ligge på huden over lengre tid, i flere dager. Men til anledninger liker jeg denne på min kombinasjonshud.

Dette er ihvertfall min erfaring med baser fra MAC.

AnonymBruker
Skrevet

Den er god for tørre hudtyper, og bittelitt kommer man langt med.

Problemet jeg har med den er at den er altfor gul for meg.. Ble matchet til NC25 i Mac Mineralize Moisture Foundation, og bestillte da NC25 i Studio Sculpt på nett i håp om at det var samme farge, men som sagt, Studio Sculpt var veeeeldig gul - ihvertfall på meg.

Hvis du kan oppsøke en butikk og se fargene i live før du kjøper vil jeg anbefale det :)

Anonymous poster hash: 10393...ae9
Skrevet

Jeg har prøvd denne, og jeg liker veldig godt slik den legger seg på huden. Glir liksom over og gjør huden plettfri, samtidig som du kan tynne den ut slik at huden din vises gjennom. Den er litt seig, men det kan pudres vekk, i stedet for å "koste på" pudder, er det finere å ta en svamp og "rulle" det over huden. Da forstyrres ikke basen i foundationen. MEN, denne, som alle andre foundations fra MAC gir meg voldsomme kviseutbrudd i form av cystiske kviser. Jeg liker andre produkter fra MAC, men ikke baser som er i direkte kontakt med huden (blush og pudder går fint fordi det er et lag foundation i mellom). Så jeg ville heller prøvd å bestille en tester/miniatyr, for å sjekke om du også reagerer. MAC er opprinnelig beregnet til fotografi/film/spesielle anledninger, og altså ikke for å ligge på huden over lengre tid, i flere dager. Men til anledninger liker jeg denne på min kombinasjonshud.

Dette er ihvertfall min erfaring med baser fra MAC.

Tusen takk for veldig godt svar, og jeg tror kanskje jeg bør styre unna da ja; har tørr hud i pannen samtidig som jeg lett får urenheter på hake, nese og av og til kinnene. Derfor vil jeg ha noe som dekker, men samtidig noe som ikke gjør problemet verre...altså noe som ikke gir urenheter, men samtidig noe som passer den tørre pannen min :unsure:

Skrevet

Jeg syns det var litt seig og føltes tjukk å ha på. Men det er en tilvenningssak. Kjøp en skikkelig foundationkost da blir den bedre å påføre

Takk :blomst:

Skrevet

Jeg er ikke så fan, jeg heller...litt sånn seig, også la den seg ikke så bra, den ble rett og slett litt streaky. Kanskje den funker bedre om du har ganske tørr hud? Ser også for meg at den kan funke greit om du bruker veldig lite fuktighetskrem under, og en god kost (f.eks Sigma Round top kabuki).

Men fargen, NC15, den er fin da :-)

Anonymous poster hash: 34dd9...9f6

Tusen takk, veldig greit å høre om andres erfaringer :takke: Tror jeg styrer unna siden jeg bare har tørr hud i pannen...kan lett få urenheter på hake, nese osv og da høres det ut som denne ikke passer helt for meg allikevel :unsure:

Gjest constance90
Skrevet

Tusen takk, veldig greit å høre om andres erfaringer :takke: Tror jeg styrer unna siden jeg bare har tørr hud i pannen...kan lett få urenheter på hake, nese osv og da høres det ut som denne ikke passer helt for meg allikevel :unsure:

Jeg har tørr og dårlig hud. Jeg blander bb cream og litt fuktighetskrem og bruker som foundation. Så tar jeg litt pudder på når det er tørket. Syns det fynker greit :)

Gjest Kokkosnøtta
Skrevet (endret)

dd

Endret av Kokkosnøtta
Gjest Kokkosnøtta
Skrevet (endret)

sss

Endret av Kokkosnøtta
Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvis du har acne prone hud er det bare å glemme mac. Hvis ikke er det sikkert verdt forsøket, studio tech var veldig fin på min hud til tross for at det ga meg en del nupper dagen derpå :-/

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjøpte Dior Skin Forever isteden jeg ;) Den ble veldig fin på og er snillere mot huden fikk jeg beskjed om. Tusen takk for hjelpen alle sammen! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...