Gå til innhold

19-åring sammen med 26-åring - ekkelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er i en situasjon hvor jeg holder på med en 26 år gammel fyr.

Han er absolutt ikke noen taper; går siste året på et elitestudie, har bil, leilighet, er kjekk osv. For meg virker det som om han er helt perfekt, men jeg lurer på om det kan bli noen problemer mtp aldersforskjellen?

Hva syns dere om 7 års aldersforskjell? Er det "ekkelt", innafor..?

Setter pris på svar! :-)

Anonymous poster hash: 49abc...72d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du må spørre om sånt, og samtidig passe på å nevne at "han er ikke noe taper", så kanskje du skal vurdere dine egne følelser litt mer først.

Anonymous poster hash: 4d5ee...15f
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Han er absolutt ikke noen taper; går siste året på et elitestudie, har bil, leilighet, er kjekk osv. For meg virker det som om han er helt perfekt, men jeg lurer på om det kan bli noen problemer mtp aldersforskjellen?

ikke ekkelt. Hvor ofte får han daske på deg?

Anonymous poster hash: fe3ac...fc7

Gjest Silverstream
Skrevet

Nei, det synes jeg går helt fint.

AnonymBruker
Skrevet

Trenger nok ikke å vurdere følelsene mine, bare lurer på om det kan bli noen eventuelle problemer som vi kan prøve å ta tak i (eller unngå) allerede fra nå av.
En annen ting er at jeg ser på det innlegget med hun som holdte på med en 40-åring (?) og man VET jo aldri. Har jo bare kjent fyren i to måneder ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ingen spesielt stor forskjell slik jeg ser på det, som dere må bekymre dere for.

Forresten, liker du fyren så go for it og drit i hva andre sier, spesielt med så liten forskjell :)

Anonymous poster hash: 4d5ee...15f
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 18 da jeg ble sammen med kjæresten min som den gangen var 27, så nei jeg synes ikke det er ekkelt :)

Anonymous poster hash: ca588...e90
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er han umoden for alderen?

De jeg kjenner på 26, kunne aldri sett seg om etter 19-åringer...

Her er det noe som skurrer :P

Anonymous poster hash: 4e530...006
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gode kompiser og en bror som alle er 26 år - og alle tre er sammen med damer mellom 18 - 20 år. Det de tre har til felles er at de ikke er spesielt modne for alderen. Jeg tror ikke noen av disse tre egentlig har sjangs på jenter på sin egen alder.. :P Men så er jo sjelden gutter i den alderen der særlig modne. Så dermed tenker jeg at sånn mentalt sett så ligger dere ganske likt, selv om han er 7 år eldre enn deg. Jeg tror det er derfor man tenker at det er "verre" med jenter på 26 som finner seg gutter på 18-19 år. For da ligger man jo teoretisk sett milevis fra hverandre mentalt sett..

Anonymous poster hash: 329fa...346
Skrevet

Synes ikke det er ekkelt. Du er 19 og "voksen" nok til å forstå at det kan være forskjeller som hvilket "nivå" dere er på. Men det kan godt hende dere ligger samme nivå til tross for aldersforskjell - alle er forskjellig :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvorfor skal vi bry oss om alderforskjell? besteforeldrene mine er 7 års mellom hverandre. Helt normalt

EDIT:

Dette er singeltråden kanskje dette tråden burde flyttes.

Endret av Brian O'Conner
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Det blir ofte brukt som argument at dersom man som gutt/mann er noen år eldre enn jenta, så er man umoden / har ikke sjanse på "jevnaldrende" jenter.

La oss ta et eksempel: En attraktiv mann på 30 år, har fast jobb/hus/bil men ingen bagasje/ingen kjæreste.

Om han skal finne seg en kjæreste som er jevngammel (la oss si 28-32år), så er oddsen veldig stor for at en jevnaldrende kvinne har mye bagasje (barn mm.), og mange kvinner har også forfalt (som følge av dårlige livsstil / barn / eller hva det nå enn er som ligger bak). De er nok allerede etablert mtp hus / bil osv.

Men om han går ned i alderen, la oss si 20-27år, så er plutselig utvalget mye bredere, da disse jentene er på topp utseendemessig, og det er mye mindre sjanse for bagasje, samt at om ting skulle fungere, kan hun flytte inn til deg.

Er man mellom 20-27år, så byr det også på andre utfordringer: De mangler livserfaring, er ikke ferdig utdannet / funnet sin plass i arbeidslivet, er kanskje ikke sikre på hva de ønsker å gjøre i livet sitt, har ikke funnet "seg selv", kan ha mange umodne venner.

Dette er selvfølgelig litt satt på spissen, men jeg føler i alle fall det er slik for min egen del. Jeg ser bevisst etter yngre jenter enn meg selv, fordi det er større sannsynlighet for at de tilfredstiller mine krav, blant annet at: personen er intelligent, oppegående, pen, minst mulig bagasje, og har felles verdier/interesser.

Og selvfølgelig finnes slike jenter i alle aldre! Ikke bare de som er yngre. Men utvalget er BREDERE blant de yngre. Så om jeg skulle ha endt opp med en jente som var 8 år yngre enn meg, så hadde jeg bare glist om noen skulle ha påpekt aldersforskjellen, fordi jeg hadde ikke brydd meg.

Må være kjedelig å leve et liv der man skal ta hensyn til hva alle andre skulle mene.

Endret av Rights
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke dette maset om å "være på samme nivå" jeg, så lenge spriket ikke er altfor stort så forstår jeg ikke hva problemet er?

Einstein skulle holdt seg singel resten av livet han da eller, siden ingen er på samme nivå som han?

Anonymous poster hash: 41438...eb4
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 20år og sammen med en på 27år. Vi ble sammen da jeg var 18. Merker ikke noe på aldersforskjellen i og med jeg går bedre ilag med eldre folk enn de på min alder, de kommer jeg ikke overens med da vi ikke har noe til felles.

Anonymous poster hash: 89813...372

AnonymBruker
Skrevet

Er selv 26år, er per i dag sykt forelsket i en dame på 32. (dog litt usikker på om det er gjennsidig :( )

D er nok mer vanlig at mannen er eldst, men så lenge kjemien fungerer så har det vel ikke noe å si? :)

Anonymous poster hash: 2f861...91d
Skrevet

Hei!

Jeg vil ikke kalle det ekkelt, men det er en ganske stor aldersforskjell som du i hvert fall må regne med at andre stusser på, hvis det betyr noe for deg og deres forhold. Virker som at du er ganske usikker på dette selv.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ekkelt. Kjæresten min er 28, mot jeg som er 18 og vi har det veldig fint :)

Anonymous poster hash: 50227...26b
Skrevet

Egen erfaring tilsier at aldersforskjellen potensielt kan bli et problem.

Egen erfaring sier også at den som intet prøver intet vinner. :)

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke ekkelt.

Skrevet

Det er nok noe å bekymre seg for siden du allerede gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...