AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Jeg vet at det er en del hunderaser som er forbudt her i landet. De jeg kjenner til er pitbull og amstaff, men det er flere. Er det noen som har informasjon til meg...? Vi vurderer nemlig å gå til anskaffelse av en rase som er sjelden her i landet, nemlig kaukasier, men hvis dere har informasjon om alle de forbudte rasene, hadde det vært bra... Anonymous poster hash: 9c669...7b6
Lea2 Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Amerikansk pitbullterrier (pitbull) Argentinsk dogge Fila brasileiro Tosa Amerikansk staffordshireterrier (amstaff) Tsjekkoslovakisk ulvehund http://no.wikipedia.org/wiki/Hunderase
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Her er alle de forbudte rasene i Norge https://www.politi.no/tjenester/tillatelser/skaffe_hund/ Anonymous poster hash: 02730...61d
Sapientia Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Fullstendig tullete liste. Det er tullete å i det hele tatt ha en liste over "farlige" hunderaser. Men sånn bortsett fra det så er lista til Le,a2 korrekt. 1
Lea2 Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Det er ikke en liste over farlige hunderaser. Det er en liste over hunderaser som er forbudt i Norge 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Får jeg spørre hvorfor du vil ha denne hunderasen? Tror du at du vil klare å gi den det den trenger? Det later til å være en utfordrende rase. Anonymous poster hash: 02730...61d 1
Sapientia Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Det er ikke en liste over farlige hunderaser. Det er en liste over hunderaser som er forbudt i Norge Ja, de er forbudt fordi de er klassifisert som farlige. Ergo "farlige hunderaser"
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 Selv om de er forbud, er de ikke farlig! For noe tull. Det kommer ann på eier. Pittbull kan bli verdens beste familie hund med rett/rette eier. Husk at dobberman, schæfer, rottis har vært en av "de farlige" opp gjennom tidene. Alle tre er vakthunder, schæfer vet jeg velger seg ut ett menneske som sin "leder". Det er så leit at de som er forbudet skal bli stemplet som farlige. Ulvehunden- ja, pga den det er schæfer og ulv, ulv frykter menneske, schæfer frykter ikke. Så den blandingen kan være farlig i feil hender både for eier og andre.. Men være så snille og ikke stemple alle sammen, synd ingen kan fortelle oss mennesker hvem av oss som er farlige og ikke??Anonymous poster hash: 5658c...568 2
Sapientia Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Selv om de er forbud, er de ikke farlig! For noe tull. Det kommer ann på eier. Pittbull kan bli verdens beste familie hund med rett/rette eier. Husk at dobberman, schæfer, rottis har vært en av "de farlige" opp gjennom tidene. Alle tre er vakthunder, schæfer vet jeg velger seg ut ett menneske som sin "leder". Det er så leit at de som er forbudet skal bli stemplet som farlige. Ulvehunden- ja, pga den det er schæfer og ulv, ulv frykter menneske, schæfer frykter ikke. Så den blandingen kan være farlig i feil hender både for eier og andre.. Men være så snille og ikke stemple alle sammen, synd ingen kan fortelle oss mennesker hvem av oss som er farlige og ikke??Anonymous poster hash: 5658c...568 Ja nettopp, derfor er hele forbudet hull i hodet! Nettopp de rasene har jo blitt forbudt fordi de ansees som farlig. Trodde dette nærmest var allmenn kunnskap blandt hundeeiere jeg... Mye jeg kunne sagt rundt opprettelsen av de forbudte rasene og de som står bak det hele, men det orker jeg ikke via mobil. Forøvrig er det heller ikke tillatt med andre hunder som kan ansees som farlige etter hundeloven, uavhengig av rasen (her går det på den enkelte hunds gemytt og hva den evt er trent til)
daemonia Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Det er ikke en liste over farlige hunderaser. Det er en liste over hunderaser som er forbudt i Norge Jo det er det faktisk. På politiets nettside står nemlig dette: Forbudet gjelder både hundehold, avl og innføring av farlige hunder. (Jeg har understreket og uthevet at det står svart på hvitt der). At selv politiet kan karakterisere som hele raser som farlige er rart. En hvilken som helst hund kan gjøre stor skade om den har uansvarlige eiere som ikke vet hva de driver med.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 Får jeg spørre hvorfor du vil ha denne hunderasen? Tror du at du vil klare å gi den det den trenger? Det later til å være en utfordrende rase. Anonymous poster hash: 02730...61d Jeg er en erfaren hundeeier. Har tidligere jobbet med dressur av hund. Anonymous poster hash: 9c669...7b6
Gjest Skrevet 8. april 2014 #12 Skrevet 8. april 2014 Ikke noe forbud mot den i Norge så fritt fram! Men virker ikke som om de er den mest utbredte rasen i Norge og ville nok heller valgt å dra over til Finland (hvor den virker mer utbredt) for å skaffe en
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #13 Skrevet 8. april 2014 Ikke noe forbud mot den i Norge så fritt fram! Men virker ikke som om de er den mest utbredte rasen i Norge og ville nok heller valgt å dra over til Finland (hvor den virker mer utbredt) for å skaffe en Jeg har faktisk ikke funnet noen norsk oppdretter av denne rasen, så tusen takk for tipset. Jeg er svært glad i hunderaser som er litt "vanskeligere" å oppdra og denne rasen passer oss perfekt. Vi skal begynne søket rette etter sommerferien. Anonymous poster hash: 9c669...7b6
Gjest Skrevet 8. april 2014 #14 Skrevet 8. april 2014 Jeg har faktisk ikke funnet noen norsk oppdretter av denne rasen, så tusen takk for tipset. Jeg er svært glad i hunderaser som er litt "vanskeligere" å oppdra og denne rasen passer oss perfekt. Vi skal begynne søket rette etter sommerferien. Anonymous poster hash: 9c669...7b6 Vanskelig å oppdra er vel mildt sagt for denne rasen Har hørt om flere som har hatt i Norge før, men dessverre har samtlig blitt avlivet pga aggresjon og stress! De krever jo MYE og får en av de andre gigant hundene til å virke som rolige små pusekatter
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #15 Skrevet 8. april 2014 Noen som vet hvorfor American Eskimo er ulovlig i Norge? Anonymous poster hash: 941c8...0b5 1
Chia Skrevet 8. april 2014 #16 Skrevet 8. april 2014 Jeg må bare spørre.... hva er motivasjonen bak valget av denne rasen? har dere hatt hunder før? Hvorfor føler dere at akkurat denne rasen er rett for dere? 1
langbein86 Skrevet 9. april 2014 #17 Skrevet 9. april 2014 Noen som vet hvorfor American Eskimo er ulovlig i Norge?Anonymous poster hash: 941c8...0b5 Hvorfor tror du den er ulovlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå