Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2004 #1 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg er selvstendig med et firma som ikke gir meg en krone (enda). Jeg er alene med to barn, og har så langt fått utbet i underkant av 6000 kroner i OS men også fått noe studielån. Jeg får ikke barnebidrag, det hadde bare ført til at både han og jeg ble ruinert, nå er det bare meg... Nå i juli får jeg ikke det lenger, og jeg synes 5800 kroner i måneden er veldig lite å leve av. Greit, jeg får over 7000 i k-støtte og 3000 i barnetrygd, men det meste av kontantstøtten går til dagmamma og jeg har over 8000 i faste utgifter per mnd, og kjører aldri mindre enn 10 mil på en dag (jobben min er langt unna) så det går mye i bensin. Jeg har altså 16000 i mnd men 6000 til dagmamma, 8000 i faste utgifter og 3000 i bensin- og bomutgifter blir altså 17000 og da har jeg ikke kjøpt mat enda. Det går ikke an å reise billigere- jeg er avhengig av bilen for å frakte varer. Hva gjør jeg? Kan jeg få sosialstønad eller sier de at jeg må finne meg en annen jobb? Har veldig lite lyst til å gi opp firmaet mitt, det er jo klart at det ikke går i pluss med en gang. Jeg har ikke fått noen form for støtte til det, har gjort alt med egne penger og bygd opp fra grunnen av. Bilen kan jeg jo ikke selge, siden jeg er avhengig av den for å drive firmaet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 7. juni 2004 #2 Del Skrevet 7. juni 2004 Du kan få sosialstønad hvis utgiftene dine er store og inntekten din veldig liten. Vet ikke hvor mye støtte du vil få. Det er opp til saksbehandleren din. Men du kan jo søke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 7. juni 2004 #3 Del Skrevet 7. juni 2004 Trodde Aetat kunne hjelpe til, jeg. Men det er kanskje bare i oppstartsfasen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 7. juni 2004 #4 Del Skrevet 7. juni 2004 Du kan få dagpenger en stund når du starter opp eget firma. Men det er kanskje for sent nå. Du kan jo ta en prat med Aetat og finne ut av det. Vil anbefale www.bedin.no Der finner du masse nyttig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #5 Del Skrevet 9. juni 2004 Da min samboer startet firmaet sitt fikk han arbeidsledighetstrygd i tre måneder uavhendig om firmaet gav inntekter. Dette må det søkes spesielt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå