Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2002 #1 Del Skrevet 17. juni 2002 Jeg leverte oppsigelsen min i dag, og jeg har 2 mnd oppsigelsestid. Men, for tiden er jeg sykmeldt! Og jeg er sykmeldt i 3 uker til pga av en skade i armene. Så jeg jobber ikke disse dagene. Har jeg lov til å fortsatt være sykmeldt? Kan jeg være sykmeldt helt til siste dagen min? Når har jeg krav på å få feriepengene mine? Sjefen har vært veldig fornøyd med meg, men kommer nok til å bli sur nå som jeg har sagt opp. Jeg vet at sjefen ville skrevet en rimelig bra attest, men nå som jeg på en måte "svikter" sjefen litt, så tror jeg ikke at jeg får en sååå bra attest som jeg fortjener.. Hvordan skal jeg fortelle dette til sjefen? Kan noen hjelpe meg litt med dette? Det er første gang jeg sier opp jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 27. juni 2002 #2 Del Skrevet 27. juni 2002 Har ikke peiling på rettigheter ved sykmelding o.l. MEN sjefen din skal skrive en like god attest likevel. Vent til du får attesten din du. Be om å få den like etter at han har fått oppsigelsen din. es gjennom den og tenk over om det er noe mer du vil ha med eller om det er noe du synes at er urettferdig eller mangler. Så går du til sjefen din og sier hva du mener. Ikke sinna og kranglete, men spør pent: "Jeg lurte på om du kunne ta med at jeg har ........ på attesten min?" eller "Er det mulig å få med at jeg har lite fravær?" Det er nok lett å glemme små ting på en attest, mange bruker standardattester som ikke sier noe annet enn at du har jobbet der og utført arbeidet tilfredstillende. Jeg ville "klaget" hvis jeg fikk en slik attest! Gå inn på www.lovdata.no og se om du finner noe der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 27. juni 2002 #3 Del Skrevet 27. juni 2002 Lov til fortsatt å være sykemeldt?? Er du syk er du syk! Det er ikke jobben din som bestemmer når du er frisk nok til å jobbe. Feriepengene skal du få med den siste lønnsutbetalingen, eller så kommer den kanskje med neste "kjøring" av lønninger. Dersom sjefen har vært fornøyd med deg, så trenger du ikke å bekymre deg på forskudd. Se heller hvordan dette går. Alle sjefer opplever at folk leverer oppsigelser. (Vel, de fleste ihverfall.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 8. juli 2002 #4 Del Skrevet 8. juli 2002 Når jeg sa opp min forrige jobb, hadde jeg tre mnd oppsigelsestid. Jeg fikk mer eller mindre servert i klartekst at de ville bli kvitt meg så fort som mulig, og at de helst ikke ville at jeg skulle jobbe lenger enn høyst nødvendig. Jeg skjøttet jobben min ok, men kunne gjort bedre innsats hvis jeg hadde trivdes. Det gjorde jeg altså ikke, men fikk en fin attest alikevel. De fleste sjefer er såpass profesjonelle, og er de ikke det må du si ifra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå