Gå til innhold

Tror jeg har gjort fremskritt innen selvutvikling. Neste steg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt mye angst, for den minste rare, lille filleting. Som f.eks å oppsøke ukjente mennesker og ta kontakt med dem. Bare det å kjøre bil har jeg holdt meg unna. Jeg har spist drittmat og ikke trent (likevel holdt meg nokså slank). Jeg har hatt store problemer med å sosialisere meg, fordi jeg ikke liker å måtte fortelle ukjente at jeg er arbeidsledig osv.. Jeg er ikke stolt over livet mitt.

Det siste året jeg kanskje tatt noen steg. Først gikk jeg til psykolog i noen måneder, før jeg sluttet før påbegynt behandling. Jeg syns det bare var feil å snakke med noen om problemene. Så leste jeg en selvhjelpsbok. Og vips, så greide jeg plutselig å oppsøke bedrifter for å levere CV og søknad. Er riktignok ikke blitt noen jobb fremdeles.

Det neste er at jeg presset meg til å endelig kjøre bil igjen, og nå kjører jeg ganske fast.

Jeg har veldig lyst til at det neste steget skal være å få jobb. Men det er liksom ikke noe jeg kan bestemme fullt og helt. Det er ekstra vanskelig for meg som en voksen person med en hullete CV.

Jeg har heller ikke det helt store nettverket, så da blir det enda vanskeligere. Det samme med sosialiseringen. Venner og bekjente har jeg lite av..

Jeg ser at jeg har sprengt noen psykiske sperrer det siste året, men spørsmålet er om det er flere ting som jeg aktivt kan gjøre noe med..?

Anonymous poster hash: d2eff...b25
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow, du har vært kjempeflink.

Mitt eneste råd er å være nok utendørs og å være i fysisk aktivitet, fordi dette er svært bra for å få eller opprettholde en god psykisk helse.

Kan du forsøke å begynne med en aktivitet sammen med andre, eller melde deg inn i en eller annen form for interesseforening?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Wow, du har vært kjempeflink.

Mitt eneste råd er å være nok utendørs og å være i fysisk aktivitet, fordi dette er svært bra for å få eller opprettholde en god psykisk helse.

Kan du forsøke å begynne med en aktivitet sammen med andre, eller melde deg inn i en eller annen form for interesseforening?

Takk!

Jeg glemte å nevne at jeg har lagt meg virkelig i selen når det gjelder trening! Jeg har alltid vært litt aktiv, og vært med på både fotball og friidrett. Men det hadde gått noen år med mye stillesitting, før jeg i fjor begynte å trene hardt! Og nå er jeg i mitt livs form. Og merker de positive virkningene det gir ;)

Så mange ting begynner å falle på plass, men spesielt denne jobben jeg lengter etter.

Gjest Missfixit
Skrevet

Så flink du har vært. Kjempe positivt å lese dette :-)
Hvilken selvhjelpsbok leste du? Kunne nok selv trenge et lite puff

AnonymBruker
Skrevet

Så flink du har vært. Kjempe positivt å lese dette :-)

Hvilken selvhjelpsbok leste du? Kunne nok selv trenge et lite puff

Takk!

Det var den med Erik Bertrand Larsen. Husker ikke tittelen i farten. Den var egentlig ikke rettet mot psykisk syke, men litt generelt om hvordan man takler ting og kan bli en bedre utgave av seg selv.

Skrevet

Takk! Jeg glemte å nevne at jeg har lagt meg virkelig i selen når det gjelder trening! Jeg har alltid vært litt aktiv, og vært med på både fotball og friidrett. Men det hadde gått noen år med mye stillesitting, før jeg i fjor begynte å trene hardt! Og nå er jeg i mitt livs form. Og merker de positive virkningene det gir ;) Så mange ting begynner å falle på plass, men spesielt denne jobben jeg lengter etter. Anonymous poster hash: d2eff...b25

Så bra! Selv blir jeg fort deppa og halvnevrotisk når jeg får rørt for lite på meg, eller er for mye inne. Har stor tro på at frisk luft og/ eller fysisk aktivitet hjelper godt mot det meste som gjelder psyken.
Skrevet

Har ikke så mye tips å gi deg ettersom jeg sliter her selv. Men føler for å gi deg MASSE skryt, det du har gjort med deg selv er helt strålende! Jeg ble stolt da jeg leste dette, selv om jeg ikke aner hvem du er. Nå går det bare en vei videre for deg, og det er oppover, gratulerer, fine deg!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er i samme situasjon selv. Jobbet hardt med meg selv, tatt skikkelig tak i ting og heldigvis blitt myyye bedre :) man får bare kjøre på, og smi mens jernet er varmt!

Anonymous poster hash: 4d2b9...6f5

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så mye tips å gi deg ettersom jeg sliter her selv. Men føler for å gi deg MASSE skryt, det du har gjort med deg selv er helt strålende! Jeg ble stolt da jeg leste dette, selv om jeg ikke aner hvem du er. Nå går det bare en vei videre for deg, og det er oppover, gratulerer, fine deg!

Tusen takk! Snilt av deg :hug:

Det er "bare" å bestemme seg for å forandre ting. Ta små skritt av gangen. Jeg har en lang lang vei å gå fortsatt, men prøver på små overkommelige hindre om gangen. Og det er viktig å ikke grave seg for langt ned om ting butter imot. Lykke til! :hug:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...