Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med min kjæreste i snart 1 år. Han hadde et random hookup med en jente før han møtte meg, og dette resulterte dessverre i en liten sønn. Han kjenner ikke denne damen, men hun valgte å beholde. Det jeg synes er litt vanskelig nå er at hans foreldre har veldig god kontakt med barnemoren til sønnen hans, de kjente ikke hverandre fra før, men kjæresten min fortalte om dette til foreldrene sine så de tok kontakt med barnets mor. Foreldrene, sønnen til kjæresten min og barnemoren reiser på ferier sammen, spiser middager sammen og er generelt mye sammen. Kjæresten min ønsker ikke å ha så mye kontakt med henne.

Keg synes det er litt sårt at foreldrene hans gjør så mange ting med henne, de ringer henne og er generelt mye med henne. Selvfølgelig har jeg ingenting i mot at foreldrene ønsker å være med sin sønnesønn, men det at de drar barnets mor så langt i dette gjør at jeg reagerer litt.

Er dette vanlig? Det ødelegger veldig mitt forhold til dem og til kjæresten min. Han bryr seg ikke noe om dette, men skulle såklart vært foruten situasjonen. Han har kontakt med sønnen sin til en viss grad, vi bor flere timer unna, så det er litt vanskelig med samvær. Skulle hjerne godtatt situasjonen, men klarer ikke synes det er greit at barnemoren har såpass gode relasjoner til foreldrenene hans og resten av familien.

Eller er det vare jeg som overrreagwter? Kanskje dette er vanlig? Hele familien hans er venn med henne på Facebook og liker og kommenterer støtt og stadig. Jeg har aldri blitt invitert til ferieturer etc. Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: 2926d...a48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For barnet sin del er det veldig bra at de har så gode relasjoner. Om de ikke hadde det ville de nok opplevd å ikke få være ordentlige besteforeldre. Du må nok bare gjøre det beste av situasjonen.

Har ikke kjæresten din noe særlig kontakt med barnet?

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde gjort det samme for mitt barnebarn, om jeg var dem. Jeg ville også forsøkt å samarbeide hvis jeg var "barnemor". Barnet har ikke valgt situasjonen.

Svigersene velger henne ikke over deg, men veien til å få et godt forhold til et lite barnebarn avhenger av et godt forhold til i dette tilfellet moren, siden far har lite samvær. De prøver kanskje også å kompensere for at deres sønn ikke stiller opp som far.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det er en kjip situasjon for deg, og jeg synes det er dårlig av dem å ikke invitere deg med på noe som helst. Men for barnets del er det jo flott at de holder kontakten, så det er nok bare et surt eple du må knaske i deg med kjernehus og det hele, dessverre.

Anonymous poster hash: 7f1e8...693
AnonymBruker
Skrevet

For barnet sin del er det veldig bra at de har så gode relasjoner. Om de ikke hadde det ville de nok opplevd å ikke få være ordentlige besteforeldre. Du må nok bare gjøre det beste av situasjonen.

Har ikke kjæresten din noe særlig kontakt med barnet?

Helt enig med deg! Men det jeg reagerer på er foreldrenes kontakt med barnemoren som min kjæreste ikke kjenner.. Var som sagt en tilfeldig natt. Sønnen er 4 år så jeg synes jo de kanskje kunne tatt han selv uten å ha med barnemoren? De reiser på ferier sammen alle dammen, utenom min kjæreste og meg og legger ut bilder. Det er forholdet mellom foreldrene og barnets mor jeg reagerer på, ikke forholdet mellom besteforeldrene og sønnen til kjæresten min.

Skrevet

Barnet er vel såpass lite at kontakten med barnet går gjennom mor. Etterhvert vil sønnen kunne komme på besøk til besteforeldre alene, og kjæresten din vil forhåpentligvis ha noe samvær, i form av helger :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har tradisjonelle verdier kanskje, og ønsker at han skal bli sammen med dama han satte barn på? Jeg bare gjetter, men det kan jo forklare hvorfor det virker som de fryser deg ut. Jeg skjønner at du reagerer på akkurat det.

• Liker 2
Skrevet

Helt enig med deg! Men det jeg reagerer på er foreldrenes kontakt med barnemoren som min kjæreste ikke kjenner.. Var som sagt en tilfeldig natt. Sønnen er 4 år så jeg synes jo de kanskje kunne tatt han selv uten å ha med barnemoren? De reiser på ferier sammen alle dammen, utenom min kjæreste og meg og legger ut bilder. Det er forholdet mellom foreldrene og barnets mor jeg reagerer på, ikke forholdet mellom besteforeldrene og sønnen til kjæresten min. Anonymous poster hash: 2926d...a48

De liker vel rett og slett hverandre. De har jo kjent henne lengre enn deg og anser henne nok som en del av familien fordi hun er barnebarnets mor. Selv om du ikke synes at situasjonen er ideell, så må du nok bare venne deg til den. Skjønner at det kan være litt sårt, men det blir nok bedre.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er vel såpass lite at kontakten med barnet går gjennom mor. Etterhvert vil sønnen kunne komme på besøk til besteforeldre alene, og kjæresten din vil forhåpentligvis ha noe samvær, i form av helger :)

Ja, jeg håper det:) Jeg er ikke sjalu og synes det er veldig fint at besteforeldrene har så mye kontakt med barnet, vi bor langt unna de også. Blir bare litt lei meg og trist over at jeg ikke føler de ønsker å bli særlig kjent med meg, men at de gjør alt mulig med barnemoren. I tillegg har de hengt opp bilde på badet med barnemoren og sønnesønnen deres.. Jeg vet ikke, synes bare det er litt kjipt tror jeg. Er kanskje litt redd for at de ønsker at min kjæreste skal bli sammen med moren til sønnen hans så de blir en familie.

AnonymBruker
Skrevet

Reagerer mest på at kjæresten din drar på ferie sammen med eksen. Altså barn eller ikke, så synes jeg det er ganske ugreit å dra på ferie med eksen når man har ny dame. Da viser man særdeles lite respekt for den nye dama.

De dilemmaene her er en av grunnene til at jeg aldri har hatt forhold til noen med barn fra før.

Anonymous poster hash: 22c5e...7bc
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har tradisjonelle verdier kanskje, og ønsker at han skal bli sammen med dama han satte barn på? Jeg bare gjetter, men det kan jo forklare hvorfor det virker som de fryser deg ut. Jeg skjønner at du reagerer på akkurat det.

Ja, ikke sant. Det tror kanskje jeg og. Jeg tror de liker meg, det virker hvertfall sånn når jeg møter de med kjæresten min, får masse klemmer og positive tilbakemeldinger. Men samtidig synes jeg det er litt rart at de har nærere forhold til barnets mor, kjæresten min kommer nok aldri til å bli sammen med henne uavhengig av om vi er sammen eller ei. Jeg synes det er flott og stort at de tar så mye ansvar ovenfor sønnesønnen deres, men samtidig synes jeg situasjonen er litt trist.

Skrevet

Barnemoren vil alltid være en del av familien, i større eller mindre grad. De har jo kjent henne i 4 år, og syns ikke det er helt unaturlig at barnemoren er med på ferier.
Jeg skjønner godt det er sårt, jeg er sammen med en selv som har barn fra før, og mine svigerforeldre har relativt god og jevnlig kontakt med barnemor, og jeg må bare tolerere det, og godta at det er slik. De vil alltid ha en viss kontakt med henne, etterhvert som barnet blir eldre vil kanskje kontakten mellom dem og moren til barnet dabbe mer av.

AnonymBruker
Skrevet

Reagerer mest på at kjæresten din drar på ferie sammen med eksen. Altså barn eller ikke, så synes jeg det er ganske ugreit å dra på ferie med eksen når man har ny dame. Da viser man særdeles lite respekt for den nye dama.

De dilemmaene her er en av grunnene til at jeg aldri har hatt forhold til noen med barn fra før.

Anonymous poster hash: 22c5e...7bc

Neinei, han reiser ikke på ferie med henne. Han ønsker ingen kontakt med henne, utenom at de kun har kontakt når det gjelder sønnen. Det er foreldrene hans som reiser på ferie med henne til utlandet osv. Kjæresten min hadde virkelig aldri gjort det og det hadde jeg heller ikke godtatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnemoren vil alltid være en del av familien, i større eller mindre grad. De har jo kjent henne i 4 år, og syns ikke det er helt unaturlig at barnemoren er med på ferier.

Jeg skjønner godt det er sårt, jeg er sammen med en selv som har barn fra før, og mine svigerforeldre har relativt god og jevnlig kontakt med barnemor, og jeg må bare tolerere det, og godta at det er slik. De vil alltid ha en viss kontakt med henne, etterhvert som barnet blir eldre vil kanskje kontakten mellom dem og moren til barnet dabbe mer av.

Jeg tror jeg hadde hatt mer forståelse hvis kjæresten min hadde en eks som han hadde sønnen sin med og hun hadde vært en del av livet hans og foreldrene hans tidligere. Men når det gjelder et engangs hookup og foreldrene hans aldri har møtt henne før og vet at kjæresten min ikke ønsker kontakt med henne utenom ordninger for samvær så synes jeg det er litt merkelig?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg hadde hatt mer forståelse hvis kjæresten min hadde en eks som han hadde sønnen sin med og hun hadde vært en del av livet hans og foreldrene hans tidligere. Men når det gjelder et engangs hookup og foreldrene hans aldri har møtt henne før og vet at kjæresten min ikke ønsker kontakt med henne utenom ordninger for samvær så synes jeg det er litt merkelig?

Joa, ser forsåvidt den. Men det kan hende barnemor ikke er komfortabel med å sende sønnen sin på ferie utenlands uten at hun er med. Han er tross alt bare 4 år.

Kanskje hun ikke vil la dem få treffe han no særlig uten at hun er med? Og kjæresten din blir ikke tvunget til noe mer kontakt med barnemor fordi foreldrene hans har kontakt med henne.

AnonymBruker
Skrevet

Joa, ser forsåvidt den. Men det kan hende barnemor ikke er komfortabel med å sende sønnen sin på ferie utenlands uten at hun er med. Han er tross alt bare 4 år.

Kanskje hun ikke vil la dem få treffe han no særlig uten at hun er med? Og kjæresten din blir ikke tvunget til noe mer kontakt med barnemor fordi foreldrene hans har kontakt med henne.

Nei, du har rett i det. Foreldrene hans maser dog om at han skal ha mer kontakt med barnemoren pga samvær. Vi bor som sogt flere timer unna sønnen hans, men noen ganger pleier besteforeldrene og ta med sønnen hans på besøk til oss, da uten barnemoren.

Jeg ønsker ingen kontakt med barnemoren forutenom at hun er mammaen til sønnen til kjæresten min og respektere henne på det settet. Er litt nervøs om vi skal feire jul, andre helligdager etc med foreldrenene hans og at barnemoren er tilstede. Men det er vel ikke særlig vanlig? Er sikker på at kjæresten min heller ikke ønsker henne tilstede.

Skrevet

Nei, du har rett i det. Foreldrene hans maser dog om at han skal ha mer kontakt med barnemoren pga samvær. Vi bor som sogt flere timer unna sønnen hans, men noen ganger pleier besteforeldrene og ta med sønnen hans på besøk til oss, da uten barnemoren.

Jeg ønsker ingen kontakt med barnemoren forutenom at hun er mammaen til sønnen til kjæresten min og respektere henne på det settet. Er litt nervøs om vi skal feire jul, andre helligdager etc med foreldrenene hans og at barnemoren er tilstede. Men det er vel ikke særlig vanlig? Er sikker på at kjæresten min heller ikke ønsker henne tilstede.

Det er nok ikke så vanlig å feire jul og høytider sammen, men konfirmasjon (når den tid kommer) feires jo sammen.

Skrevet

Barnemoren er en del av barnebarnet dems, og dem er nødt til å pleie kontakt med barnemoren når faren ikke er interessert i å ha noe særlig kontakt med sønnen sin. Greier virkelig ikke å se problemet der.

Dere bor langt unna, da får man ofte mindre kontakt enn ellers, liker du det ikke så begynn å jobb for kontakten med svigerforeldrene dine selv, eller flytt nærmere.

Ikke så rart at dem prioriterer barnebarnet sitt og da også den personen som automatisk følger med. Du bør se på det som en god ting, når eventuelt du får barn er det stor sjanse for at det kommer til å være aktive besteforeldre.

Ungen har rett til å ha kontakt med begge deler av familien sin, når faren ikke gidder er det flott at besteforeldrene tar så stort ansvar. Du er nødt til å lære deg å leve med det, eller avslutte hele forholdet!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg leser litt for mye mellom linjene, men jeg oppfatter det som at barnets far ikke har så mye kontakt med gutten? Og ikke noe fast samvær?

Kan det være så enkelt som at hans foreldre har litt dårlig samvittighet for dette, og derfor prøver å kompensere ved å være tilstedeværende foreldre? Og at det er like greit for de å reise med barnets mor som er interessert i barnet, og aktivt tilstedeværende selv som å skulle dra meg seg sin egen sønn, som ikke kjenner barnet så godt og heller kanskje ikke virker så ivrig etter å bidra?

Altså at om din kjæreste tok mer ansvar, hadde mer samvær osv. ville kanskje hans foreldre ha mindre behov for å stille opp så mye, og valgte kanskje også å dra på ferie med sønnen og sønnesønnen, framfor sønnesønnen og moren hans?

Anonymous poster hash: fa870...083
AnonymBruker
Skrevet

Synes egentlig det er super bra at besteforeldrene pleier kontakten med moren til barnebarnet sitt jeg. Siden barnefaren ikke har så mye kontakt med sønnen sin så må de jo det for å få ett godt forhold til barnebarnet. Unger har jo en tendens til å forgude foreldrene sine og han hadde nok synes det var merkelig at de ikke inkluderte mamman hans.

Anonymous poster hash: d0bc9...99a
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...