Gå til innhold

Hvor farlig er det for meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på om jeg lever usunt, selv om jeg evt. ikke gjør det. Spiser vanligvis bittelitt sjokolade hver dag, men ellers passer jeg på å ha grønnsaker til middagen, jeg spiser fisk på grove brødskiver til frokost, og velger magre kjøttprodukter som kylling og kalkun.

Så, hvor farlig er det for meg å spise bittelitt sjokolade?

Anonymous poster hash: 252fd...b4a
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lurer litt på om jeg lever usunt, selv om jeg evt. ikke gjør det. Spiser vanligvis bittelitt sjokolade hver dag, men ellers passer jeg på å ha grønnsaker til middagen, jeg spiser fisk på grove brødskiver til frokost, og velger magre kjøttprodukter som kylling og kalkun.

Så, hvor farlig er det for meg å spise bittelitt sjokolade?

Tror ikke det er noen big deal.

Har lest flere steder at om du spiser sunt ellers så er det ikke så farlig å unne seg en 4-5 små biter med godis om dagen :)

Endret av Anoia
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste et sted (vg kanskje?) at de som spiser sjokolade holder seg slankere :-) jeg er selv slank og sunn,spiser grønnsaker, frukt, forskjellige typer kjøtt og spiser fisk hver dag enten det er til middag eller på brødskiva. Spiser også litt sjokolade hver dag, og tror absolutt ikke det er farlig. Er det store mengder derimot kan det jo være risiko for diabetes.

Anonymous poster hash: 194fb...e49

AnonymBruker
Skrevet

Mener å huske at litt mørk sjokolade hver dag er bra for hjertet? Eller var det bare en myte, tro? :P

Anonymous poster hash: 5afa1...bcb
Gjest Runforit
Skrevet

Hva er det du tror er farlig? I forhold til hva?

Skrevet

Jeg tror faktisk risikoen for å dø øker med ca 200% per gram sjokolade, om jeg leste rett.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du tror er farlig? I forhold til hva?

Tenker på det med hvor usunt det er, og om bittelitt øker risiko for noen typer diabetes, og slike ting.

AnonymBruker
Skrevet

Lærte av en ernæringsspesialist at du i grunn kan stappe i deg hva du hvil, når du vil..MEN så klart med måte.
Om du unner deg noen biter sjokolade hver dag og lever sunt ellers tviler jeg sterkt på du står i fare for diabetes.

Anonymous poster hash: 8c363...874
Gjest Runforit
Skrevet

Tenker på det med hvor usunt det er, og om bittelitt øker risiko for noen typer diabetes, og slike ting.Anonymous poster hash: 252fd...b4a

Ingenting er falig i seg selv. Så lenge du er fornuftig og spiser moderate mengder så kan du fint unne deg litt sjokolade hver dag.

Skrevet

Sukker er aldri bra å få i seg, men sjokolade med 70% kakao er innafor. Men ellers er det viktig å tenke mengde inn og ut (om man er inaktiv må man så klart redusere mengden)

Skrevet

Litt mørk sjokolade hver dag er ikke farlig. Bruker selv å alltid ha ei plate 86% premium-sjokolade i skapet i tilfelle godtesuget tar meg. Den sjokoladen er ganske så mektig, så et par knekk er mer enn nok for å få døyvet søtsuget:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...