Gå til innhold

Kristiansand dyrepark, reise voksne uten barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Så veldig bra ut. Kanskje vi skal reise hit i stede, så virkelig ut som at alt var for dyrenes beste. :)

Anonymous poster hash: bad44...77a

Jeg har vært der selv, det er virkelig en opplevelse :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Vi er ett kjærestepar i starten av 20 årene som vurderer å reise til Kristiansand dyrepark til sommeren, da vi begge er barnslige sjeler som elsker dyrehager.

Vi har jo ingen barn, så vi har ingen barn vi kan ta med. Vi har tenkt å bo på ett av hotellene som ligger like ved, Rica dyreparken hotell. Jeg bare lurer på om det kommer til å se veldig dumt/rart ut at to voksene uten barn skal være der? :fnise:

Veit dette er verdens dummeste spørsmål, og vi gjør jo det vi har lyst til uansett, men bare lurer på om det kommer til å se like teit ut som det føles? :laugh:

Dyreparken er flott den og null problem og være der uten barn. Men jeg ville heller annbefale dere Kolmården mellom Norrköping og Nyköping sør for Stockholm. Det er en enorm park, Dyreparken i Kristiansand blir særdeles liten i forhold. Og det er først og fremst dyr det handler om der, og ikke alt mulig annet slik det er i Kristiansand. (Dog er det et lite tivoli inne på området). Men ikke i nærheten av hva de har i Kristiansand. Til gjengjeld har de en kjempeflott park med veldig store arealer og veldig mange forskjellige dyr. De har og en stor safaripark, hvor man ikke kjører bil gjennom men derimot en gondolbane som henger få meter over dyrene. Og gir en fantastisk utsikt til en masse forskjellige ville dyr. De har og et flott delfinarium.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dyreparken er flott den og null problem og være der uten barn. Men jeg ville heller annbefale dere Kolmården mellom Norrköping og Nyköping sør for Stockholm. Det er en enorm park, Dyreparken i Kristiansand blir særdeles liten i forhold. Og det er først og fremst dyr det handler om der, og ikke alt mulig annet slik det er i Kristiansand. (Dog er det et lite tivoli inne på området). Men ikke i nærheten av hva de har i Kristiansand. Til gjengjeld har de en kjempeflott park med veldig store arealer og veldig mange forskjellige dyr. De har og en stor safaripark, hvor man ikke kjører bil gjennom men derimot en gondolbane som henger få meter over dyrene. Og gir en fantastisk utsikt til en masse forskjellige ville dyr. De har og et flott delfinarium.

Tusen takk for svar! Det skal sjekkes ut! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Det skal sjekkes ut! :blomst:

Takk, her har du link til Kolmården. http://www.kolmarden.com/

Rett ved parken ligger noe som heter Villmarkshotellet, ellers er det gode overnattingsmuligheter både i Norrköping og Nyköping. Det er og fult mulig å bo i Stockholm og ta toget ned. Tar vel rundt 1 time og 30 min hver vei.

Vil ellers annbefale at dere er minst 2 dager der, var der 1 dag i fjor sommer og det ble i snaueste laget.

Ja nå ser jeg at de nytt av året har fått en gigantisk berg og dalbane der. Men er det eneste endringen så er det fortsatt først og fremst en dyrepark vil jeg si. Kan som sagt annbefales ligger veldig naturskjønt til i et skogslandskap ute ved kysten. Berg og dalbanen åpner ikke før i 2016.

Endret av Kjetil E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboeren min er over 30, ingen barn...men var på en koslig kjærestetur tl dyreparken i fjor. Kjempe kos!
Mye kjekt for barn der, men jammen mye gøy for voksne også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til Dyreparken, men dropp det hotellet! Det er dyrt og stappfullt av barnefamilier. Finn et hyggelig hotell i Kristiansand i stedet, da tror jeg dere får det helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk, her har du link til Kolmården. http://www.kolmarden.com/

Rett ved parken ligger noe som heter Villmarkshotellet, ellers er det gode overnattingsmuligheter både i Norrköping og Nyköping. Det er og fult mulig å bo i Stockholm og ta toget ned. Tar vel rundt 1 time og 30 min hver vei.

Vil ellers annbefale at dere er minst 2 dager der, var der 1 dag i fjor sommer og det ble i snaueste laget.

Ja nå ser jeg at de nytt av året har fått en gigantisk berg og dalbane der. Men er det eneste endringen så er det fortsatt først og fremst en dyrepark vil jeg si. Kan som sagt annbefales ligger veldig naturskjønt til i et skogslandskap ute ved kysten. Berg og dalbanen åpner ikke før i 2016.

Vet du ca hvor lang tid det tar å kjøre fra Oslo? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du ca hvor lang tid det tar å kjøre fra Oslo? :)

Nå tok jeg tog selv, men sjekket via google maps. Det er i underkant av 460km og de estimerer en kjøretid på i underkant av 6 timer.

Da følger du E18 til den møter E20 rett sør for Ørebro. Kjør så E20 sørover et veldig kort stykke for cå å ta 52 videre til Katrineholm. Derifra følger du 56 mot Norrköping, avkjøring til Kolmården like før Norrkoping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Delfinariumer av den typen de har i Kolmården er ikke flott! Det finnes delfiner som har det godt i fangenskap, men de svømmer i naturlig sjøvann utendørs, ikke i et basseng innendørs hvor de aldri får se solen eller kjenne bølgene. Det er dyremishandling, og det er ikke uten grunn at Mattilsynet nekter etablering av delfinarium i Norge.

Anonymous poster hash: 528da...81d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordens Ark som Arabella anbefalte også, skriver jeg under på!
Var der oktober ifjor med samboeren min og to av niesene våre fra lørdag til søndag på hotellet som hører til da. Hele turen kom på 3500 ca, og det var med bensin, opphold og inngang, lunsj på hotellet, middag på resturang i byen en halvtime unna, div ting i gavebutikken, litt godis og Mc'Donalds på hjemveien :) Så er absolutt ikke noe dyrt der, også er det veldig koselig der :)

Endret av Bruden2015
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok dere, men om man går på det der Kaptein Sabeltann-showet på kvelden, som voksen UTEN unge med. Hvor rart blir man sett på da? Sånn på en skala fra 1 - 10?

Jeg var hardfan av Sabeltann som barn, om det gir plusspoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok dere, men om man går på det der Kaptein Sabeltann-showet på kvelden, som voksen UTEN unge med. Hvor rart blir man sett på da? Sånn på en skala fra 1 - 10?

Jeg var hardfan av Sabeltann som barn, om det gir plusspoeng.

I vanlige klær: 0

Med sabeltannhatt og sverd: 4

Fullt sjørøverkostyme, syngende med av full hals: 7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vanlige klær: 0

Med sabeltannhatt og sverd: 4

Fullt sjørøverkostyme, syngende med av full hals: 7

Takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå tok jeg tog selv, men sjekket via google maps. Det er i underkant av 460km og de estimerer en kjøretid på i underkant av 6 timer.

Da følger du E18 til den møter E20 rett sør for Ørebro. Kjør så E20 sørover et veldig kort stykke for cå å ta 52 videre til Katrineholm. Derifra følger du 56 mot Norrköping, avkjøring til Kolmården like før Norrkoping.

Tusen hjertelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...